Ενα «Καμπαρε» γεματο χορο τραγουδι και πολυ γελιο στηνεται στη Λεσχη Κομοτηναιων 13 και 14 Ιανουαριου

Ιωακείμ Ιωακειμίδης «Στην παράσταση γίνεται κατά κυριολεξία επί σκηνής μια παρέλαση καλλιτεχνών, παρουσιαστών και πολιτικών» «Υπάρχει μια γραμμή, που χωρίζει το “τσίρκο” από τη μίμηση»

Ένα καμπαρέ βγαλμένο από τη δεκαετία του ‘30 γεμάτο χορό, τραγούδι και… πολύ γέλιο υπόσχεται να φέρει στην πόλη μας η νέα παράσταση που θα ανέβει στη Λέσχη Κομοτηναίων στις 13 και 14 Ιανουαρίου. Πρωταγωνιστές της μερικά από τα μεγαλύτερα «ονόματα» της ελληνικής δημόσιας σφαίρας, από τραγουδιστές και δημοσιογράφους μέχρι ηθοποιούς και πολιτικούς. Ιθύνων νους και παράλληλα αυτός που ανέλαβε να φέρει εις πέρας, το ομολογουμένως δύσκολο εγχείρημα, ο Ιωακείμ Ιωακειμίδης, μαθητής του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής. Ο Ιωακείμ βέβαια στα θεατρικά δρώμενα της πόλης μας δεν είναι άγνωστος αφού -πέρα από την εμφάνισή του, στην παράσταση «Εσύ κ.Χ.», όπου τον απολαύσαμε πρόσφατα- υπό τον τίτλο “Faces” είχε κάνει πριν από ένα χρόνο περίπου την παρθενική του εμφάνιση σε ένα τέτοιου είδους εγχείρημα.
 
Ποιο είναι αυτό το εγχείρημα; Μα φυσικά το one man show, ένα είδος που δειλά δειλά κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στη χώρα μας και χαρακτηρίζεται ως κάτι περισσότερο από μια θεατρική παράσταση, καθώς περιλαμβάνει χορό, τραγούδι, μιμήσεις και πολλές κωμικές καταστάσεις. Αν αναλογιστεί δε κανείς πως τα περισσότερα από 10 πρόσωπα της παράστασης θα ενσαρκώσει επί σκηνής μόνος του ο Ιωακείμ τότε γίνεται ευκόλως κατανοητό πως πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο για την πόλη μας, όσο και απαιτητικό εγχείρημα.
 
Για τις δυσκολίες που συνάντησε στην πραγματοποίηση της παράστασης, για την ιδέα που την γέννησε αλλά και για τα όσα πρόκειται να παρακολουθήσουμε επί σκηνής μίλησε μέσω της συχνότητας του «Ράδιο Παρατηρητής» ο Ιωακείμ Ιωακειμίδης χαρίζοντας μία μικρή μόνο γεύση από το περιεχόμενο της στους ακροατές. Αν κρίνουμε μάλιστα από την ευκολία που «καταλάμβαναν» το σώμα του η Ζωζώ Σαπουντζάκη, η Άντζελα Δημητρίου και τόσα άλλα πρόσωπα κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μας στην εκπομπή –πράγμα που δυστυχώς δεν μπορεί να περάσει στο χαρτί- τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι ο νεαρός Ιωακείμ θα μας απασχολήσει και στο μέλλον με το ταλέντο του.
 
Ιωακείμ Ιωακειμίδης όμως για το «Καμπαρέ» του αναλυτικά…
 
ΠτΘ: Το «Καμπαρέ», στις 13 και 14 Ιανουαρίου θα ανέβει στη Λέσχη Κομοτηναίων. Πριν ένα χρόνο είχαμε δει το «Faces»…
Ι.Ι.:
Είχε ανεβεί πριν έναν χρόνο στο Μουσικό σχολείο. Ήταν ένα «δοκιμαστικό» για να δω πώς θα πάει ένα τέτοιο εγχείρημα. Δεν είχα ξανασχοληθεί με αυτό το χώρο. Από πέρυσι ξεκίνησε αυτός ο κύκλος θεάτρου στη ζωή μου. Πήγε πάρα πολύ καλά, μετά έκανα την παράσταση στο καφέ-μπαρ «Οχτώ», στη συνέχεια στη Λέσχη Κομοτηναίων, και φέτος επιστρέφω και πάλι στη Λέσχη Κομοτηναίων.
 

ΠτΘ: Σε είδαμε πρόσφατα στο πλευρό του κ. Χ., μία παράσταση την οποία την παρακολούθησαν περισσότερα από 300 άτομα. Με το «Καμπαρέ» επιστρέφεις σε αυτό που σε έχουμε γνωρίσει, σε ένα «one man show», ένα stand up comedy, ένα show με μιμήσεις… Τι ακριβώς είναι το «Καμπαρέ»;
Ι.Ι.:
Θα το ξεχωρίσω από το stand up, γιατί στο stand up βασίζεται κυρίως στο κείμενο. Αυτή η παράσταση είναι ξεκάθαρα ένα show. Υπάρχουν αλλαγές κουστουμιών με περούκες, μέικ απ, κλπ. Πάνω στη σκηνή γίνονται όλα, εκτός από μία ή δυο αλλαγές που γίνονται στα παρασκήνια. Υπάρχουν εφτά ολοκληρωτικές αλλαγές από πάνω μέχρι κάτω με ρούχα, τακούνια, μέικ απ, τα πάντα, πάνω στη σκηνή και κάποιες άλλες σε μίμηση φωνής, κίνηση, κλπ.

ΠτΘ: Φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο για να το κάνει κάποιος πραγματικότητα και μέσα στην πίεση του χρόνου. Η Ζωζώ Σαπουντζάκη για παράδειγμα με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, που θα είναι δυο από τους χαρακτήρες τους οποίους θα σε δούμε να μιμείσαι επί σκηνής, είναι και εμφανισιακά, αλλά και σε χαρακτηριστικά φωνής, κινήσεων, εντελώς διαφορετικοί.
Ι.Ι.:
Γι’ αυτό έχω κάνει κάτι, που βοηθάει εμένα κυρίως. Δεν είναι όλοι οι χαρακτήρες ζωντανά, για παράδειγμα η Ζωζώ Σαπουντζάκη βρίσκεται στη σκηνή, αλλά η Ζωή Κωνσταντοπούλου -λόγω το δύσκολου μέικ απ, το οποίο χρειάζεται περίπου 2,5 ώρες- είναι σε βίντεο και παίζουν μαζί. Φυσικά, στο βίντεο είμαι πάλι εγώ. Δυστυχώς κάποιες αλλαγές δεν ήταν εφικτό να γίνουν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Για να καταλάβει και ο κόσμος το τι γίνεται πίσω στα παρασκήνια, υπάρχουν αλλαγές που πρέπει να γίνουν -από Μαρινέλλα για παράδειγμα, που ξεκινάει η παράσταση, σε Ζωζώ Σαπουντζάκη- μέσα σε ένα λεπτό. 

«Θα δείτε πράγματα που δεν πρόκειται να δείτε πουθενά αλλού» 

ΠτΘ: Φαντάζομαι ότι χρειάζεται και πολύ μεγάλη προετοιμασία για να υλοποιηθεί ένα τέτοιο εγχείρημα. Γιατί όμως «Καμπαρέ»;
Ι.Ι.:
Όλο το σόου θυμίζει ξεκάθαρα καμπαρέ του ’30. Επειδή μέσα έχει χορό, έχει τραγούδι, είναι ένα σόου, γι’ αυτό και πήρε αυτό τον τίτλο. Η όλη ιδέα ξεκίνησε πρόπερσι το καλοκαίρι, όταν τελείως τυχαία έμαθα ότι ο Τάκης Ζαχαράτος θα έρθει στην Κομοτηνή για παράσταση. Όταν βλέπω μια παράσταση έχω το κακό ή καλό συνήθειο, να λέω «θα κάνω κι εγώ μια τέτοια παράσταση». Όπως ξεκίνησε και με τα μιούζικαλ στο σχολείο, πήγαινα στην Αθήνα, έβλεπα παραστάσεις και έλεγα «θα το κάνω αυτό». Ξεκίνησα με το «Faces» και είδα ότι κατά κάποιον τρόπο βγήκε ένα σωστό αποτέλεσμα κι έτσι συνεχίζω με το «Καμπαρέ».
 
Στο «Καμπαρέ» γίνεται κατά κυριολεξία επί σκηνής μια παρέλαση καλλιτεχνών, παρουσιαστών και πολιτικών. Υπάρχουν μέσα πρόσωπα όπως η Μαρινέλλα, η Ζωζώ Σαπουντζάκη, η Άντζελα Δημητρίου, ο Ηλίας Ψινάκης, ο Λευτέρης Πανταζής, η Καίτη Γαρμπή, η Ρένα Βλαχοπούλου, η Μελίνα Μερκούρη. Το ωραίο με αυτή την παράσταση είναι ότι θα δείτε πράγματα που δεν πρόκειται να δείτε πουθενά αλλού. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ακούσετε κάπου, πέρα από την παράσταση «Καμπαρέ», ότι η Καίτη Γαρμπή είναι καθαρίστρια στο σπίτι της Άντζελας Δημητρίου. Αυτά γίνονται μόνο σε αυτή την παράσταση.
 
ΠτΘ: Υπάρχει ένα κείμενο στο οποίο μένεις πιστός ή έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά; Η μίμηση πώς λειτουργεί; Πέραν των μιμήσεων της φωνής, των χαρακτηριστικών φράσεων, πώς στήνεται μια παράσταση μιμήσεων;
Ι.Ι.:
Μια παράσταση γενικά ξεκινάει από ένα τελείως λευκό χαρτί. Το βλέπεις και τρομάζεις στην αρχή, γιατί λες ότι πρέπει να το γεμίσω αυτό, καθώς πρέπει να βγει μια παράσταση για 1,5 ώρες τουλάχιστον. Από την αρχή της παράστασης μέχρι και το τέλος ο ένας φέρνει τον άλλον. Η Μαρινέλλα μας καλωσορίζει, μας λέει ότι επιστρέφει στην Κομοτηνή μετά από χρόνια που είχε έρθει στο Μέγαρο. Στη συνέχεια έχουμε την Έλλη Στάη στη νέα της εκπομπή σε βίντεο, η οποία παρουσιάζει κάποια γεγονότα που έγιναν στο σπίτι της κ. Ζωζώς Σαπουντζάκη και κάπως έτσι ξετυλίγεται το «κουβάρι» της με το ένα πρόσωπο να εισαγάγει το άλλο. Ενδιάμεσα παίζουν πολλά βίντεο, παίζουν πολλά διαφημιστικά, όπως η διαφήμιση για τον ντοματο-κολοκυθο-κεφτεδο-παρασκευαστή. 

«Μου αρέσει να μοιράζομαι την προετοιμασία με τον κόσμο, γι’ αυτό τα ανεβάζω και στο facebook διάφορα στιγμιότυπα» 

ΠτΘ: Πρόκειται για μια παράσταση που είναι one man show στα πάντα του; Έχεις τη σκηνοθεσία, έχεις την επιμέλεια, είσαι ο πρωταγωνιστής, διαλέγεις τη μουσική…
Ι.Ι.:
Αυτή η παράσταση είναι δύσκολη. Μου αρέσει να μοιράζομαι την προετοιμασία με τον κόσμο, γι’ αυτό τα ανεβάζω και στο facebook διάφορα στιγμιότυπα από τις πρόβες και την προετοιμασία των μεταμφιέσεων. Είναι πολύ ωραίο να βλέπεις την προετοιμασία από μια παράσταση, ειδικά αν έχει να σου δείξει τόσα πολλά πράγματα, η προετοιμασία και μόνο. Η προετοιμασία αρχικά ξεκινάει ξεκάθαρα από εμένα, γιατί πρέπει να βγει το κείμενο. Μέχρι προχθές έκανα διορθώσεις στο κείμενο. Αφού βγει το κείμενο πρέπει να δεις ποιους θα κάνεις, πώς θα τους κάνεις, να μελετήσεις τις φωνές, να δεις την κίνηση, το βλέμμα τους, όλα. Μετά πρέπει να σχεδιάσεις ρούχα. Τα έχω αναλάβει όλα εγώ γιατί μου αρέσει να ασχολούμαι συν τοις άλλοις με το ενδυματολογικό κομμάτι και όχι μόνο. Οπότε θέλει πολύ προετοιμασία κυρίως από δική μου πλευρά. Στο σπίτι κάθε μέρα θα κάνω την πρόβα μου, θα κάνω το πέρασμα της παράστασης, θα κάνω μια μέρα μόνο πρόβα στη φωνή ή μόνο πρόβα στην κίνηση ή μόνο πρόβα στα ρούχα.
 
ΠτΘ: Πώς επιλέγεις τους χαρακτήρες που υποδύεσαι;
Ι.Ι.:
Παίζει ρόλο και η επικαιρότητα, αλλά «πατάω» πάρα πολύ και σε ρόλους που έχουν κάνει άλλα άτομα, όπως ο Τάκης Ζαχαράτος ή ο Γιάννης Οικονομίδης, που κάνει κάποια σόου στην Αθήνα, ή η Ματθίλδη Μαγγίρα. Βασίστηκα εκεί, γιατί τώρα ξεκινάω και θέλω να «πατάω» κάπου. Βλέπω από πού ξεκίνησαν αυτοί και εκεί θα «πατήσω» κι εγώ.
 
ΠτΘ: Φοβάσαι ενδεχόμενες αντιδράσεις λόγω μιας αποτυχημένης μίμησης;
Ι.Ι.:
Προς το παρόν όχι, γιατί δεν με ξέρουν. Πάντα κοιτάω στις μιμήσεις μου να έχω κι ένα όριο. Υπάρχει μια γραμμή, που χωρίζει το «τσίρκο» από τη μίμηση. Αν αυτό το όριο το περάσεις, νομίζω ότι χάνεται και η πλάκα. Πρέπει να κρατήσεις και τη μίμηση, αλλά και να κάνεις πλάκα με τη μίμηση, χωρίς όμως να το παρακάνεις. 

«Γενικά από μικρός, ό,τι παράσταση και να έκανα, πάντα ήθελα να μπλέκομαι σε πολλά» 

ΠτΘ: Δεν έχουμε δει κάτι παρόμοιο τα τελευταία χρόνια, πέρα του faces. Εσύ πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με αυτό;
Ι.Ι.:
Επειδή το one man show έχει έρθει τελείως ξαφνικά στη θεατρική πραγματικότητα της Ελλάδας, το δοκίμασα και μου άρεσε. Γενικά από μικρός, ό,τι παράσταση και να έκανα, πάντα ήθελα να μπλέκομαι σε πολλά. Μου άρεσε και το τραγούδι, μου άρεσε και η σκηνοθεσία, μου άρεσε και η απόδοση του κειμένου, οπότε χάρη σε αυτό το είδος της παράστασης, το σόου, μπορώ να κάνω όλα αυτά που αγαπάω. Νομίζω ότι βρίσκω τον εαυτό μου σε αυτό το είδος περισσότερο. Θα προσπαθήσω να ασχοληθώ με αυτό.

Οι συντελεστές της παράστασης 

ΠτΘ: Θα ήθελα να αναφερθούμε και στους συντελεστές της παράστασης…
Ι.Ι.:
Όσον αφορά τους συντελεστές της παράστασης, θα ξεκινήσω από τον Παναγιώτη Γιαγκίνη που σπουδάζει στην Κέρκυρα, αλλά τώρα είναι εδώ για να βοηθήσει στην παράσταση. Είναι ο πρώτος άνθρωπος με τον οποίο ξεκινήσαμε τις παραστάσεις στην Κομοτηνή, ο πρώτος άνθρωπος που άρχισε να με βοηθάει στα πάντα. Ο Παναγιώτης θα είναι υπεύθυνος παρασκηνίων στη Λέσχη μαζί μου. Επίσης η αγαπημένη μου καθηγήτρια φωνητικής κ. Βερόνικα Σεμερτζίδου, από το Θρακικό Ωδείο, η οποία με βοήθησε στις φωνές. Η κ. Μαίρη Σκλαβίδη, που είναι καθηγήτριά μου στο Μουσικό, με βοήθησε στο μακιγιάζ, στα βίντεο και στην παράσταση. Ο κ. Γιάννης Κουλαουζίδης έχει τη μουσική επιμέλεια της παράστασης και ο Γιώργος Δάφνης έκανε μια εξαιρετική επιμέλεια στα βίντεο. Τέλος ο Κεβόρκ Μελκονιάν, με βοήθησε στην ενδυματολογία, στα σκηνικά, στο σενάριο. Νομίζω ότι είναι η πιο ακριβή παράσταση που έχει γίνει μέχρι τώρα στην Κομοτηνή.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.