Τελος στο Διδασκαλειο της Αλεξανδρουπολης∙ ναι, στην εξομοιωση και την επιμορφωση εκπαιδευτικων των μειονοτικων σχολειων απο το Δ.Π.Θ.

Με τροπολογία της Δημοκρατικής Συμπαράταξης που έγινε δεκτή από τον Υπουργό Παιδείας

Δεκτή έγινε από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου αργά χθες το απόγευμα στην Βουλή, η τροπολογία που προτάθηκε από την Δημοκρατική Συμπαράταξη και αφορούσε το άρθρο 14 για την επιμόρφωση των μειονοτικών εκπαιδευτικών της Θράκης από το τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του Δ.Π.Θ., στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο με θέμα «Ρύθμιση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας της εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδος και άλλες διατάξεις». Με την τροπολογία αυτή δίνεται η δυνατότητα στο ΑΠΘ, να είναι ο βασικός πυλώνας εκπαίδευσης των δασκάλων που στην συνέχεια θα μπορούν να διοριστούν στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης με το νέο τμήμα που δημιουργείται εκεί, ειδικά για τον σκοπό αυτό. Από την άλλη πλευρά, το Δ.Π.Θ., θα διατηρεί για λογαριασμό του την αρμοδιότητα της εξομοίωσης των αποφοίτων της ΕΠΑΘ και των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και των δύο προγραμμάτων των μειονοτικών σχολείων. Επιπλέον το τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του ΔΠΘ, μπορεί να αναλάβει την διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των δύο προγραμμάτων για θέματα που άπτονται της ιδιαίτερης φύσης των μειονοτικών σχολείων.
 
Να σημειωθεί, εδώ, ότι καταργείται οριστικά η περίπτωση του διδασκαλείου επιμόρφωσης μειονοτικών δασκάλων, που είχε προβλεφθεί με προηγούμενο νόμο να λειτουργήσει στην Αλεξανδρούπολη, παρέχοντας για 4 εξάμηνα σπουδών, επιπλέον εξειδίκευση στους εκπαιδευτικούς του τουρκόγλωσσου προγράμματος σπουδών, ενώ γίνονται δεκτά τα σεμινάρια σε συνεργασία με πανεπιστήμια της ημεδαπής και της αλλοδαπής για την ενίσχυση της γλωσσικής επάρκειας των δασκάλων που ήδη υπηρετούν στο τουρκόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων της Θράκης.
           
Στη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής τον λόγο έλαβαν διαδοχικά οι βουλευτές Ξάνθης του Σύριζα, ΧουσείνΖεϊμπέκ και Ροδόπης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ιλχάν Αχμέτ, οι οποίοι και τόνισαν τα εξής στην διάρκεια των τοποθετήσεών τους.     
 
Να σημειωθεί ότι η ΝΔ, καταψήφισε το άρθρο 14 του νομοσχεδίου εμμένοντας στην λογική της λειτουργίας του διδασκαλείου στην Αλεξανδρούπολη. 

Χουσεΐν Ζεϊμπέκ «Το διδασκαλείο ήταν αντικίνητρο για τους εκπαιδευτικούς χωρίς να διασφαλίζει τη γλωσσική τους επάρκεια» 

«Η κατάργηση της ΕΠΑΘ ικανοποίησε ένα χρόνιο αίτημα της μειονότητας και συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας» σημείωσε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο βουλευτής Ξάνθης κ. Χουσεΐν Ζεϊμπέκ. «Η ΕΠΑΘ, ιδρύθηκε από το καθεστώς της χούντας και κατά γενική ομολογία παρείχε χαμηλής ποιότητας εκπαίδευση που δεν εξασφάλιζε ισάξια εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους της σε σχέση με τις υπόλοιπες ακαδημαϊκές σχολές. Με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης το πρόβλημα διαιωνίστηκε και επιλέχθηκε η λύση του διδασκαλείου εκπαιδευτικών μειονοτικού προγράμματος με τον νόμο 4310. Το διδασκαλείο ήταν αντικίνητρο για τους εκπαιδευτικούς αφού παρείχε επιπλέον διετή επιμόρφωση, δηλαδή όσοι προοριζόταν να διδάξουν στα μειονοτικά σχολεία έπρεπε να σπουδάσουν για μια εξαετία και χωρίς να διασφαλίζεται η γλωσσική τους επάρκεια» συνέχισε ο ίδιος.
 
Ο κ. Ζεϊμπέκ τόνισε επίσης πως «προφανώς, το διδασκαλείο δεν ανταποκρινόταν στις ανάγκες του εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά ούτε και στις απαιτήσεις της μειονοτικής εκπαίδευσης», η ίδρυση του τομέα της οποίας όπως υπογράμμισε «αποτελεί τομή για την εκπαίδευση των δασκάλων των μειονοτικών σχολείων και πάγιο αίτημα της μειονότητας για υψηλού επιπέδου μόρφωση των δασκάλων που θα στελεχώνουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα των μειονοτικών σχολείων. Θεωρούμε ότι η παροχή γενικού και όχι ειδικού πτυχίου αποτελεί σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης». 

Ιλχάν Αχμέτ «Να σεβαστούμε την ιδιαιτερότητα και να ενισχύσουμε τον θεσμό της μειονοτικής εκπαίδευσης» 

«Σήμερα η κυβέρνηση αναγνωρίζει τη μεγάλη μεταρρύθμιση που είχε γίνει με το νόμο 4310 του 2014 της προηγούμενης κυβέρνησης και αποτελούσε μια βάση για την μειονοτική εκπαίδευση. Και έρχεται με το άρθρο 14 να δημιουργήσει ένα τμήμα τουρκικών σπουδών. Καταρχήν αυτό είναι θετικό» δήλωσε ο βουλευτής Ροδόπης κ. Ιλχάν Αχμέτ υπογραμμίζοντας πως «δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση ότι όντως το διδασκαλείο δεν παρείχε εκείνες τις εγγυήσεις που χρειαζόταν».
 
Ο ίδιος ζήτησε από το σώμα να κάνει αποδεκτή την τροπολογία που κατετέθη υπογραμμίζοντας πως «η φιλοσοφία του νόμου 4310/2014 ήταν ότι ο μειονοτικός εκπαιδευτικός παίρνει ένα πτυχίο κατεύθυνσης δασκάλου και από εκεί και μετά, εφόσον θέλει να ακολουθήσει την οδό της μειονοτικής εκπαίδευσης, θα μπορέσει να κάνει μια ειδική μετεκπαίδευση, προκειμένου να το πράξει. Ο νόμος του 4310 στο άρθρο 67 παρ 4 το οποίο ισχύει και σήμερα λέει ότι ο μειονοτικός εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα να καταταγεί και στις δύο λίστες για τον διορισμό του. Και στα δημόσια σχολεία και στα μειονοτικά». «Μήπως αυτή η δυνατότητα με τον παρόντα νόμο καταργείται;» διερωτήθηκε στη συνέχεια ο ίδιος υπογραμμίζοντας πως «αν αυτό συμβεί, ο μειονοτικός δάσκαλος δηλαδή να μην μπορεί πλέον να διορίζεται στην δημόσια εκπαίδευση, έχουμε οπισθοδρόμηση, καθώς αφαιρείται ένα συνδικαλιστικό δικαίωμα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η διπλή δυνατότητα».
 
«Εμείς προτείνουμε να δεχθείτε την τροπολογία μας ώστε αυτό να γίνει και εν τοις πράγμασι, νόμος τους κράτους.  Η μειονοτική εκπαίδευση είναι ένα δικαίωμα επιλογής. Αρά εμείς σαν πολιτεία πρέπει να σεβαστούμε αυτή την ιδιαιτερότητα και να ενισχύσουμε τον θεσμό της μειονοτικής εκπαίδευσης» συνέχισε δράττοντας την ευκαιρία να αναφερθεί και στο ζήτημα των συγχωνεύσεων και των καταργήσεων των σχολείων, οι οποίες όπως υπογράμμισε « χωρίς την απαραίτητη ομόφωνη συναίνεση της σχολικής εφορίας στα μειονοτικά σχολεία, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε καμία περίπτωση».
 
Κλείνοντας ο βουλευτής Ροδόπης αναφέρθηκε και στο ζήτημα της προσχολικής αγωγής επισημαίνοντας πως «το παιδί της μειονότητας προκειμένου να κάνει τις επιλογές του ανάμεσα σε ελληνικό και μειονοτικό σχολείο, σε κάθε περίπτωση πρέπει να γνωρίζει ελληνικά. Αν δεν ξέρει ελληνικά, δεν μπορεί να προοδεύσει. Για να μάθει όμως καλύτερα ελληνικά πρέπει από το νηπιαγωγείο να του δώσουμε την δυνατότητα αυτή. Μπορούμε στα δημόσια νηπιαγωγεία να διορίσουμε με βάση μία θετική διάκριση υπέρ της μειονότητας, μειονοτικούς νηπιαγωγούς αποφοίτους ελληνικών πανεπιστημίων ώστε στηριζόμενοι και στην μητρική τους γλώσσα, να βοηθήσουν πλέον ενισχυτικά αυτά τα παιδιά να μάθουν και καλύτερα ελληνικά ώστε να είναι χρήσιμοι πολίτες, γιατί φεύγοντας από το σπίτι, ένα παιδί 3 -4 ετών δεν γνωρίζει καθόλου την ελληνική γλώσσα». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.