Εκπαιδευτικοί της Ροδόπης κατά ΙΕΠ και Υπουργείου για την πιλοτική εφαρμογή της τουρκικής ως γλώσσας στήριξης σε νηπιαγωγεία της Θράκης - paratiritis-news

Εκπαιδευτικοί της Ροδόπης κατά ΙΕΠ και Υπουργείου για την πιλοτική εφαρμογή της τουρκικής ως γλώσσας στήριξης σε νηπιαγωγεία της Θράκης

14.03.2017 11:27

Νατάσσα Βαφειάδου

Παναγιώτα Βενετοπούλου, πρόεδρος Συλλόγου «Οι Τρεις Ιεράρχες» «Εάν θέλουμε να παράγουμε έργο, και μάλιστα έργο ποιότητας, θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να ακούσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Την αντίθεσή του στα όσα προβλέπει η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την προσχολική αγωγή των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στον νομό Ροδόπης εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες».
 
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» εκφράζει την ανησυχία του σχετικά με την απόφαση του ΙΕΠ για την τοποθέτηση συνεργάτη/τριας  μέλους της μειονότητας, πτυχιούχου ελληνικού ΑΕΙ, σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης,  με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον θεσμό του νηπιαγωγείου, υπογραμμίζοντας ότι σε κανένα σημείο της απόφασης του ΙΕΠ «δεν διευκρινίζεται από πού απορρέει επιστημονικά η ανάγκη ειδικά για έναν τέτοιο συνεργάτη και ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του», τονίζοντας μεταξύ άλλων πως η χρησιμοποιούμενη φρασεολογία «επιρρίπτει την ευθύνη στις νηπιαγωγούς για τη σημερινή πραγματικότητα μη φοίτησης των νηπίων της μειονότητας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αφού θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή συνεργάτη». 

Παναγιώτα Βενετοπούλου «Αρνούμαστε την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος στα δημόσια νηπιαγωγεία» 

Μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94 fm» η πρόεδρος του Συλλόγου κ. Παναγιώτα Βενετοπούλου δήλωσε την έκπληξη της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ροδόπης στην ανακοίνωση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος στη Θράκη, αρχής γενομένης από τη φετινή χρονιά, χωρίς όπως επεσήμανε να υπάρξει οποιαδήποτε ενημέρωση ή συζήτηση με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής από πλευράς του Υπουργείου. Μάλιστα η ίδια τόνισε πως η ανακοίνωση αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα τεσσάρων συσκέψεων με τους νηπιαγωγούς της Ροδόπης, οι οποίοι όπως τόνισε «είμαστε κάθετα αντίθετοι με την απόφαση και αρνούμαστε την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος στα δημόσια νηπιαγωγεία».
 
Αναλύοντας περαιτέρω το σκεπτικό του Συλλόγου η ίδια επεσήμανε τις ασάφειες της σχετικής ανακοίνωσης από πλευράς του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σημειώνοντας πως αρχικά «δεν διευκρινίζεται αν ο συνεργάτης αυτός θα είναι εκπαιδευτικός». «Αναφέρει ότι θα είναι πτυχιούχος ΑΕΙ, προερχόμενος από τη μειονότητα. Τι σημαίνει αυτό; Οποιοσδήποτε έχει τελειώσει, για παράδειγμα πολιτικός μηχανικός, αρχιτέκτονας, κλπ, μπορεί να ασκήσει εκπαιδευτικό έργο;  Έχει εκπαιδευτική επάρκεια; Μέσα στο Προεδρικό Διάταγμα 398 αναφέρει ότι μέσα στο νηπιαγωγείο η νηπιαγωγός είναι αυτή που ασχολείται με το παιδαγωγικό του τμήματός της, και η μόνη η οποία μπορεί να εκφέρει άποψη για διάφορα προβλήματα είναι η/ο σύμβουλος των νηπιαγωγών. Άρα λοιπόν τι γίνεται; Πάμε κατά των Προεδρικών Διαταγμάτων; Κι όταν λέμε συνεργάτης, τι συνεργάτης είναι αυτός και για ποιο λόγο να μπει μέσα συνεργάτης; Με  ποιον τρόπο θα εισάγουν κάποιον μη εκπαιδευτικό, αγνώστου προελεύσεως πτυχίων,  που δεν θα έχει παιδαγωγική επάρκεια, για να 'ρθει να δει το έργο μου; Και σε ό,τι αφορά τις αξιολογήσεις που θα υπάρξουν και θα πάνε και στο Υπουργείο, ποιος θα αξιολογήσει ποιους και για ποιόν λόγο;» διερωτήθη.
 
Η κ. Βενετοπούλου έκανε σαφές ότι η αντίδραση ξεκινά από την απουσία επικοινωνίας με την εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής αλλά και από την αμφισβήτηση της αναγκαιότητας ενός τέτοιου προγράμματος. «Θέλουμε πολύ να δούμε από πού απορρέει η ανάγκη για την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος εδώ. Τα παιδιά, επειδή τα ζούμε, όταν υποχρεωτικά φοιτούν στο δημόσιο νηπιαγωγείο μαθαίνουν μια χαρά να επικοινωνούν από το πρώτο τετράμηνο και μετά» τόνισε, υπογραμμίζοντας πως η δουλειά που γίνεται από το σύνολο των νηπιαγωγών είναι εξαιρετική και βασισμένη πάνω σε προγράμματα εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας  για την ένταξη, την κοινωνικοποίηση και την  επαφή του νηπίου με τη νηπιαγωγό και το περιβάλλον.
 
«Εάν θέλουμε να παράγουμε έργο, και μάλιστα έργο ποιότητας, θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να ακούσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών» επεσήμανε η ίδια κλείνοντας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη διαλόγου «με άτομα που ζουν το πρόβλημα και το γνωρίζουν και όχι από όλους τους υπολοίπου που απλά το έχουν ακουστά». «Θα ήταν καλύτερο, οποιαδήποτε κίνηση κάνει είτε το ΙΕΠ  είτε το υπουργείο παιδείας είτε οποιοσδήποτε άλλος φορέας να έρχεται πρώτα σε επαφή με την εκπαιδευτική κοινότητα για να μπορέσει να πάρει τα καλά, όχι αυτά που νομίζει ότι πρέπει να προσφέρει» κατέληξε.  

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση από τον Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» εδώ

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine