Ο Χασαν Εκρεμ απαντα στο ΔΠΘ περι ΕΠΑΘιτων και μειονοτικου προγραμματος

Δεν είμαι εκπαιδευτικός ούτε συνήγορος των ΕΠΑΘιτών αλλά ένας απλός Έλληνας πολίτης Θρακιώτης Τουρκικής καταγωγής. Πολλές από τις θέσεις των ΕΠΑΘιτών δεν με εκφράζουν αλλά ερεθίστηκα από την απάντηση του Δ.Π.Θ. και αποφάσισα να δημοσιεύσω μερικές σκέψεις μου για το θέμα. Τη μειονοτική εκπαίδευση τη βιώνω πολύ σκληρά εδώ και αρκετά χρόνια, μια εκπαίδευση η οποία παραπαίει.
 
Έμεινα κατάπληκτος από το ύφος της απάντησης του Δ.Π.Θ. στους συλλόγους των ΕΠΑΘιτών. Μια απάντηση υποτιμητική με απαξίωση και ελαφρότητα. Αλήθεια, από πότε το Δ.Π.Θ. δίνει απαντήσεις στις διεκδικήσεις των συνδικαλιστικών οργάνων; Ειδικά των εκπαιδευτικών; Δίνει απαντήσεις στις διεκδικήσεις των συνδικαλιστικών οργάνων των φοιτητών ή των εκπαιδευτικών του Πανεπιστημίου; Μήπως δεν ξέρει ότι οι σύλλογοι των ΕΠΑΘιτών είναι συνδικαλιστικοί σύλλογοί τους; Είναι λυπηρό το γεγονός ότι η Κοινότητα του Δ.Π.Θ. ή τουλάχιστον αυτοί που απάντησαν στους ΕΠΑΘίτες να θεωρούν επεισόδιο τις διεκδικήσεις τους.
 
Το εκπαιδευτικό της μειονότητας «ανέβηκε», το τελευταίο διάστημα πρωταρχικά λόγω της κατάργησης του Διδασκαλείου της Αλεξανδρούπολης και την ίδρυση νέας Σχολής του Α.Π.Θεσσαλονίκης. Αμέσως έπιασαν δουλειά αρκετοί κύκλοι δράσης, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα. Το Δ.Π.Θ. τώρα ανακάλυψε ότι υπάρχει και μειονοτική εκπαίδευση και εκπαιδευτικοί; Μέχρι τώρα πού ήταν; Γιατί δεν υπάρχει η θετική σύνδεση του Δ.Π.Θ. με τις τοπικές κοινωνίες; Ή γιατί δεν είναι στον επιθυμητό βαθμό; Πώς οι τοπικές κοινωνίες να έχουν εμπιστοσύνη στο Πανεπιστήμιο, όταν δεν υπάρχει, πραγματικά, η θετική σύνδεση αυτή;
 
Στην αρχή του διηγήματος απάντησης σχολιάζονται αβάσιμα και με υπονοούμενα οι σχέσεις των «πλειονοτικών και μειονοτικών κοινοτήτων»,  να μη συνομιλούν μεταξύ τους. Ένας απλός Έλληνας πολίτης, άλλης περιοχής, μη γνώστης της εδώ πραγματικότητας, της ομαλής συμβίωσης όλων των σύνοικων κατοίκων, μπορεί να νομίσει πως καθημερινά εδώ γίνονται οδομαχίες, συμπλοκές κλπ. Τέτοιες απόψεις και υπονοούμενα είναι επικίνδυνα για τη Θράκη μας. Σαν Θρακιώτες δεν αξίζουμε αυτές τις αντιλήψεις πλέον. Η προσπάθειά μας πρέπει να είναι η αποβολή της κινδυνολογίας. Η κινδυνολογία βλάπτει σοβαρά την ανάπτυξη της Θράκης και τους κατοίκους της. Αντίθετα, βλέπουμε πως δυστυχώς η κινδυνολογία αυτή είναι ακόμη εργαλείο του πολιτικού, πολιτειακού, οικονομικού κατεστημένου της περιοχής μας. Κάθε ενέργεια μη ελεγχόμενη απ' αυτήν εγείρει σφοδρές αντιδράσεις, όπως στο ζήτημα των εκπαιδευτικών μειονοτικής εκπαίδευσης. Επίσης το κατεστημένο θεωρεί «ξένο σώμα» τη Μειονότητα και μέσα στα πλαίσια του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι προσπαθεί «πολιτισμένα» να την εκδιώξει. Πολλά ζητήματα – προβλήματα που αφορούν τη Μειονότητα τα τελευταία χρόνια αντί να λυθούν προστίθενται κι άλλα. Αρκετά απ' αυτά ενώ δεν «επιλέγονται» από την ίδια τη Μειονότητα «επιβάλλονται» από τους κρατούντες. Τελευταίο παράδειγμα σ' αυτό ήταν το Διδασκαλείο της Αλεξανδρούπολης που είχε «επιβληθεί». Προέβλεπε, όπως το τονίζετε και το υποστηρίζετε, μετά την 4ετή φοίτηση των εκπαιδευτικών, όπως στις αντίστοιχες σχολές της επικράτειας, για να γίνει ένας εκπαιδευτικός του μειονοτικού προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, μέλος της Μειονότητας, πως έπρεπε να σπουδάσει άλλα δύο χρόνια στο Διδασκαλείο. Αυτή ήταν κατάφωρη αδικία σε βάρος των εκπαιδευτικών, σπουδαστών, μαθητών και γονέων της μειονότητας. Αναπτύχθηκε ιδιαίτερα αυτή η αντίσταση σ' αυτή την «επιβολή». Τελικά η αντίσταση κέρδισε με το σπαθί της την «επιλογή» που ήταν η κατάργηση του Διδασκαλείου. Η κατάργηση αυτή φυσικά ήταν η προεκλογική δέσμευση του Τοπικού ΣΥΡΙΖΑ. Οι από κοινού ενέργειες όλων των βουλευτών, στελεχών οργανώσεων του ΣΥΡΙΖΑ έφεραν αυτό το θετικό αποτέλεσμα. Εύχομαι να έχουμε συνέχεια με παρόμοιο τρόπο και σε άλλα ζητήματα – προβλήματα που περιμένουν λύση. Βεβαίως οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος αν επιθυμούν να διδάξουν σε Δημόσια Σχολεία της επικράτειας να σπουδάσουν άλλα δύο χρόνια για να είναι σε ίδιο επίπεδο με τους συναδέλφους τους.
 
Οι από κοινού ενέργειες των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και όχι μόνο της Μειονότητας ενόχλησαν πολύ τους κύκλους του κατεστημένου και είχαμε αυτές τις αλυσιδωτές αντιδράσεις στο θέμα αυτό και από το Δ.Π.Θ. Παρόμοιες αντιδράσεις υπάρχουν και για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία και θα έχουμε και άλλα. Το κατεστημένο είδε να του ξεφεύγει ο έλεγχος από τέτοιες κοινές ενέργειες των πολιτικών και όχι μόνο να έχουμε εν μέρει λύση στα υπάρχοντα προβλήματα. Το κατεστημένο έχει συνηθίσει να πλασάρει στην κοινή γνώμη κάθε ενέργεια που είναι μέσα και βουλευτές, πολιτικοί, στελέχη και σύλλογοι της Μειονότητας σαν ενέργειες – απόψεις της Άγκυρας ή του Προξενείου. Οι από κοινού ενέργειες του «κάθονται» στο στομάχι και δεν μπορεί να τις «χωνέψει».
 
Στην απάντηση του Δ.Π.Θ. διέκρινα και κάτι θετικό: ότι θέλει να ασχοληθεί στα σοβαρά με τη μειονοτική εκπαίδευση του ελληνόφωνου και τουρκόφωνου προγράμματος. Εύχομαι ολόψυχα χωρίς υστεροβουλία και προκατάληψη με αλληλοσεβασμό και πραγματική καλή πίστη με τη συμβολή και του Δ.Π.Θ. να πάει λίγο μπροστά η μειονοτική εκπαίδευση. Ναι στην «επιλογή», όχι στην «επιβολή».
 

Κομοτηνή, Μάρτιος 2017

 

*Ο Χασάν Εκρέμ είναι Οδοντίατρος, Μέλος ΣΥΡΙΖΑ Κομοτηνής 
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.