Η συνομιλία με τον διεθνή διαστημικό σταθμό ολοκληρώθηκε όχι όμως και η «διαστημική» περιπέτεια

18.03.2017 12:29

Εκπαιδευτικοί από το 3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής καταγράφουν τις σκέψεις τους για τη συνομιλία των μαθητών

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Στις μέρες που ζούμε, η αλήθεια είναι, δεν μας δίνονται και πολλές αφορμές για να «σκάσουμε» ένα χαμόγελο, να «ψηλώσουμε» μερικούς πόντους, να αισθανθούμε περήφανοι –ενίοτε χρειάζεται και αυτό- όχι για κάποιο ατομικό κατόρθωμα, αλλά για κάτι συλλογικό, για κάτι που προέκυψε από τη συνεργασία πολλών διαφορετικών μονάδων που παραμέρισαν ή ενέταξαν τη διαφορετικότητα τους σε ένα σύνολο για να υπηρετήσουν ένα κοινό σκοπό, ένα κοινό όραμα, ένα κοινό όνειρο. Ποιος από εμάς άλλωστε κάποια στιγμή στη ζωή του δεν κοίταξε το βράδυ ψηλά στον έναστρο ουρανού για να αναρωτηθεί πώς θα ήταν αν βρισκόταν στο διάστημα;
 
Αυτό το όραμα, αυτό το ερώτημα απάντησαν πριν μια εβδομάδα οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής που συνομίλησαν σε απευθείας σύνδεση με τον διοικητή του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, κάνοντας και εμάς, τους κατοίκους αυτού του τόπου λιγάκι περήφανους, εκτίμηση που αποδεικνύεται από τα χαρούμενα πρόσωπα, τα κόκκινα μάτια και τη συγκίνηση όχι απλά των μαθητών αλλά και όλων των υπολοίπων που παρακολούθησαν τη συνομιλία.
 


Βέβαια οι διαστημικές περιπέτειες των μαθητών του 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής δεν τελείωσαν με τη συνομιλία αλλά όπως μαθαίνουμε αυτές τις ημέρες συλλέγουν τα περισσότερα από 30 GB βίντεο και φωτογραφίες τα οποία επεξεργάζονται και ταξινομούν από την εμπειρία τους αυτή. Επίσης αποκωδικοποιούν τις απαντήσεις του διοικητή του ISS Shane Kimbrough χρησιμοποιώντας βίντεο ανεβασμένα στο διαδίκτυο (ραδιοερασιτέχνες από όλες τις γωνιές της γης όπως Ελβετία, Πολωνία, Σλοβενία, Ιταλία, Κροατία, Βουλγαρία, Μάλτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Κύπρο, Ιρλανδία, Ισπανία και Ιαπωνία παρακολουθούσαν τη συνομιλία -πιο σωστά άκουγαν μόνο τις απαντήσεις του διοικητή- και ακολούθως τις ανέβασαν στο διαδίκτυο) και συλλέγουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις μαθητών, καθηγητών και οργανωτών που έζησαν ή παρακολούθησαν αυτή τη συνομιλία.
 
Μερικές από αυτές τις δηλώσεις, από εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν ή παρακολούθησαν την ομιλία και είχε την ευγενική καλοσύνη να μας στείλει η «διαστημική» ομάδα του 3ου Γυμνασίου παραθέτουμε κι εμείς παρακάτω… 

Μαίρη Κοσμίδου,  Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Ο Δημόκριτος πρέπει να είναι πολύ περήφανος γι’ αυτούς τους απογόνους!» 

«Ιστορική στιγμή! Αυτή τη φορά η γη του Δημόκριτου συνδέθηκε με το σύμπαν. Σ αυτή τη σύνδεση της Γης με τον Ουρανό το κύημα ήταν η δημιουργία του μέλλοντος στο παρόντα χρόνο. Σ’ αυτόν τον αγώνα δεν υπήρχε αχίλλειος πτέρνα. Υπήρχε ο Αχιλλέας (Γιαγκίνης) που με την ομάδα του (τους Ραδιοερασιτέχνες Θράκης) μετέτρεψαν το "impossible" σε "I' m possible" το "be unable: σε be enable". . Σ αυτή τη σύνδεση το σχολείο ήταν ο κρίκος! Ένας κρίκος που απέδειξε ότι μπορεί με επαγγελματισμό, συνέπεια, εργατικότητα να ανταποκρίνεται σε υψηλούς στόχους! Αυτή η στιγμή στον παγκόσμιο χρόνο ήταν δημιούργημα όλων των συμμετεχόντων. Συγχαίρω τον Συνάδελφο Δημήτρη Πρασόπουλο για την πρωτοβουλία, την έμπνευση, την πίστη, την δημιουργική εμμονή! Συγχαίρω τους μαθητές του 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής που απέδειξαν για ακόμη μία φορά ότι πετυχημένα σχολεία είναι αυτά που κατακτούν τους στόχους τους! Συγχαίρω τέλος τα μέλη του Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης, την ομαδικότητα, τη μεθοδικότητα και την αποτελεσματικότητα, που αποτέλεσαν πρότυπα  για τους μαθητές μας. Ο Δημόκριτος πρέπει να είναι πολύ περήφανος γι’ αυτούς του απογόνους!» 

Κωνσταντίνος Παπάζογλου, Διευθυντής 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής «Ήταν ένα σπουδαίο εγχείρημα και το αποτέλεσμα δικαίωσε τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν» 



«Ευχαριστούμε τόσο τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα συναδέλφους, όσο και τους εκλεκτούς ερασιτέχνες, και μη, συνεργάτες τους για την  υπευθυνότητα, τη συνέπεια, τις ώρες δουλειάς και διάθεσης από τον  προσωπικό τους χρόνο προκειμένου να υλοποιηθεί η ραδιοζεύξη και η  συνομιλία. Ήταν ένα σπουδαίο εγχείρημα και το αποτέλεσμα δικαίωσε τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν. Θερμά συγχαρητήρια και ευχαριστίες αρμόζουν στους μαθητές του σχολείου μας, σ’ αυτούς που με σοβαρότητα και διάθεση δούλεψαν στο  πρόγραμμα και σε όλους τους υπόλοιπους που, ως κοινό, παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και προσοχή την εκδήλωση.» 

Κατερίνα Σχοινά, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Ροδόπης «Μάθημα ζωής που θα μείνει βαθιά χαραγμένο στη μνήμη όχι μόνον των μαθητών αλλά και όσων είχαμε την τύχη να είμαστε εκεί» 

«Δίπλα στο επίσημο σχολείο υπάρχει και ένα δεύτερο, αθέατο, διακριτικό. Αυτό ξεκινά όταν χτυπάει το κουδούνι της λήξης των μαθημάτων και το ωρολόγιο πρόγραμμά του είναι διαφορετικό: πιο ρευστό, πιο ελεύθερο, προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα και το μεράκι μαθητών και καθηγητών. Η ύλη των μαθημάτων του επιλέγεται αβίαστα από όλους τους εμπλεκομένους και τα μαθήματα δεν έχουν τη συνήθη μορφή που γνωρίζουμε, αλλά βασίζονται, εκτός από τη μελέτη, στην έρευνα, στο βίωμα και στη συλλογική δουλειά. Γι’ αυτό και το ενδιαφέρον των μαθητών είναι, κατά κανόνα, μεγάλο και συχνά γίνεται ενθουσιασμός, έμπνευση, υπέρβαση. Αυτό το "δεύτερο σχολείο" της ελεύθερης συλλογικής δημιουργίας που περιλαμβάνεται στη ζώνη των Σχολικών Δραστηριοτήτων, εκτός ωρών λειτουργίας του σχολείου και εντός του πολύτιμου ελεύθερου χρόνου μαθητών και εκπαιδευτικών, μπορεί και κάνει μικρά θαύματα: τέτοιο ήταν κι αυτό που μας επιφύλαξαν οι 18 μαθητές του 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής και ο επόπτης καθηγητής τους Δημήτρης Πρασόπουλος την 10η Μαρτίου 2017 σε μια μικρή σχολική αίθουσα που άνοιξε ένα μεγάλο παράθυρο στον ουρανό. Εκπαιδευμένοι από πολύ καιρό οι μαθητές, με την αγωνία και την έξαψη της μεγάλης στιγμής που για μήνες περίμεναν και προσεκτικά προετοίμαζαν, συνδέθηκαν με τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και συνομίλησαν επιτυχώς με τον κοσμοναύτη τωρινό διοικητή του Sjane Kimbrough, ο οποίος απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις τους, λύνοντας όσες απορίες τους ανέκυψαν από την πολύμηνη μελέτη του διαστήματος που προηγήθηκε της επικοινωνίας με τον Σταθμό. Τα 6 λεπτά της επικοινωνίας αυτής ήταν το επιστέγασμα μιας προσπάθειας που απέφερε εξαιρετικούς καρπούς: ενθουσιασμό για τη γνώση, εμπέδωσή της μετά από ακούραστη μαθητεία (οι 18 μαθητές απάντησαν με επάρκεια σε όλες τις ερωτήσεις/απορίες που τους έθεσαν στην αρχή της εκδήλωσης οι υπόλοιποι συμμαθητές τους), πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας, άνοιγμα στην ευρύτερη κοινωνία (συνεργασία με μέλη των συλλόγων Ραδιοερασιτεχνών Θράκης και Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης), είσοδο στον γοητευτικό κόσμο της επιστήμης και τον συμπαντικό Λόγο. Πρόκειται για ένα μάθημα ζωής που θα μείνει βαθιά χαραγμένο στη μνήμη όχι μόνον των μαθητών αλλά και όσων είχαμε την τύχη να είμαστε εκεί και να μοιραζόμαστε τη συγκίνησή τους. Σε μια κοινωνία που αναζητά καταπτοημένη αξίες αναφοράς, ο εκπαιδευτικός κόσμος της Θράκης μπορεί να μας αναπτερώνει ακόμα το ηθικό. Αισθανόμαστε ευγνώμονες σε ένα ακόμη σχολείο της Θράκης, αυτή τη φορά στο 3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, που συντηρεί την ελπίδα μας.» 

Αικατερίνη Σαλαμβά, υποδιευθύντρια 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής «Ευχαριστώ από καρδιάς όλους τους συνεργάτες για τη συγκινητική "αστροναυτική"  εμπειρία που μας προσφέρατε» 



«Ευχαριστώ από καρδιάς όλους τους συνεργάτες για τη συγκινητική "αστροναυτική"  εμπειρία που μας προσφέρατε, για τη μοναδικότητα της στιγμής που ζήσαμε, για την εκπαιδευτική, και όχι μόνο, ευκαιρία που χαρίσατε στους μαθητές μας. Ήταν μεγάλη μας τιμή. Να ‘στε πάντα καλά!»  

Δημήτρης Πρασόπουλος, Φυσικός, 3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής «Οι μαθητές μας με συγκίνησαν με την υπευθυνότητά τους, η στάση τους με ενθαρρύνει για να συνεχίζω» 

«Για τον Γιαγκίνη Αχιλλέα … και ένα playmobil να μιλούσε από το διάστημα ο Αχιλλέας θα μιλούσε μαζί του. Ευχαριστούμε Αχιλλέα! Οι μαθητές μας με συγκίνησαν με την υπευθυνότητά τους, η στάση τους με ενθαρρύνει για να συνεχίζω. Τα μέλη του Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης ανέπτυξαν την δημιουργικότητά τους  δείχνοντας τον εθελοντισμό και επαγγελματισμό μέσω του «ερασιτεχνισμού» τους. Όταν φεύγουν τα δάκρυα χαράς από τα μάτια των μαθητών μας, τότε μπορούν πάλι να χαμογελούν τα χείλη μας…. Θα είναι για όλους μια εμπειρία, μια θύμηση χωρίς λησμονιά». 

Αικατερίνη Κλημαντάκη, καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας (εθελόντρια) «Στην ελληνική εκπαίδευση πολλά μπορούν να γίνουν φτάνει να υπάρχει καλή διάθεση, όρεξη, μεράκι» 

«Για τους ραδιοερασιτέχνες μόνο η ερασιτεχνική δεν ήταν η δουλειά τους.... απόλυτα επαγγελματική. Εξαιρετική οργάνωση και άψογος ήχος.  Για το Σύλλογο Ερασιτεχνικής  Αστρονομίας Θράκης, εύγε για τον συντονισμό, την υπευθυνότητα, την αποτελεσματικότητα και την διεκπεραίωση των καθηκόντων τους. Οι μαθητές που παρακολουθούσαν μπράβο για την ωριμότητα και προσήλωση για την ομαλή διεξαγωγή της επικοινωνίας. Οι μαθητές που συνομίλησαν που συμμετείχαν ενεργά, συγχαρητήρια που κατανίκησαν το άγχος, να έχουν και άλλες μοναδικές εμπειρίες στη ζωή τους. Με  συνέπεια και υπευθυνότητα έβγαλαν ασπροπρόσωπο τον καθηγητή τους. Για τον εκπαιδευτικό αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Απόδειξη ότι στην ελληνική εκπαίδευση πολλά μπορούν να γίνουν φτάνει να υπάρχει καλή διάθεση, όρεξη, μεράκι και η αναγνώριση στα χαμόγελα των  μαθητών. Μοναδική και ανεπανάληπτη εμπειρία να μπορείς να ακούς με τα ίδια σου τα αυτιά τον αστροναύτη που βρίσκεται εκεί ψηλά. Να ξέρεις ότι είσαι από τους λίγους ανθρώπους επάνω στη γη που μπορεί να έχει απευθείας επαφή μαζί του, σε ένα σταθμό που από εδώ κάτω δεν είναι παρά μια μικρή φωτεινή κουκίδα».
 
(σ.σ. Στο θέμα θα επανέλθουμε καταγράφοντας αυτή τη φορά τις εντυπώσεις των μαθητών αλλά και μερικά ακόμη παραλειπόμενα)

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine