Νικος Νικολαιδης «Στοχος του συνεδριου να δοθει βημα σε ολους αυτους τους επιστημονες να παρουσιασουν το εργο τους»

Με αφορμή το διήμερο συνέδριο «Τα Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» - «Το ερευνητικό έργο στον κλάδο των μαθηματικών υφίσταται και στην Θράκη»

Στο πλαίσιο εορτασμού των 30 χρόνων συμπλήρωσης από την ίδρυσή του, το παράρτημα Ροδόπης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας διοργανώνει επιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Τα μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Απριλίου 2017 στην Κομοτηνή και συγκεκριμένα στο Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο. Στο συνέδριο αυτό οι εισηγητές θα παρουσιάσουν το επιστημονικό και ερευνητικό τους έργο, με ποικίλες θεματικές ενότητες που αφορούν τα μαθηματικά και τη διδασκαλία τους, ενώ παράλληλα θα υπάρξει και επιστημονική επιτροπή με σκοπό την εξειδικευμένη ανάλυση και συζήτηση των γνωστικών αντικειμένων. Λίγα εικοσιτετράωρα πριν την έναρξη του συνεδρίου, ο Πρόεδρος του παραρτήματος Ροδόπης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, κ. Νίκος Νικολαΐδης, μίλησε στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» για την πρωτοβουλία της ημερίδας και το περιεχόμενό της, καθώς και για το ερευνητικό έργο στη Θράκη. 

Νίκος Νικολαΐδης «Εξ αρχής στόχος μας ήταν να δώσουμε την δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί να παρουσιάσει το ερευνητικό του έργο» 

Όπως εξήγησε ο ίδιος η απόφαση για τη διοργάνωση της ημερίδας,  πάρθηκε με αφορμή την συμπλήρωση των 30 χρόνων από την ίδρυση του Παραρτήματος Ροδόπης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, με στόχο πέρα όλων των άλλων, «να τονωθεί η εικόνα και να γίνει γνωστή η ιστορία του παραρτήματος της Ροδόπης». «Ο εθελοντισμός είναι πάρα πολύ μεγάλος και το μεράκι των συναδέλφων που έχουν υπηρετήσει το παράρτημα είναι τεράστιο όλα αυτά τα χρόνια»  επεσήμανε ο κ. Νικολαΐδης, τονίζοντας την ανάγκη ανάδειξης της προσπάθειας αυτής.
 
Ο πρόεδρος του Παραρτήματος ν. Ροδόπης αναφέρθηκε αναλυτικά στις θεματικές ενότητες του συνεδρίου, πάνω στις οποίες όπως επεσήμανε οι συμμετέχοντες εισηγητές κλήθηκαν να προσαρμόσουν τις εισηγήσεις τους και οι οποίες είναι «Οι διδακτικές πρακτικές και μεθοδολογίες στα μαθηματικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση», « Η αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας στη διδασκαλία και στη μάθηση των μαθηματικών», «Η αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα των μαθηματικών», «Οι καινοτόμες δράσεις στη διδασκαλία των μαθηματικών», «Η χρήση της τέχνης και της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία των μαθηματικών» και «Η διαπολιτισμική αγωγή μέσω της διδασκαλίας των μαθηματικών». Όπως έκανε γνωστό μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί  15 εισηγήσεις , οι οποίες έχουν περάσει από την επιστημονική επιτροπή και θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της ημερίδας ούτως ώστε να λειτουργήσουν «πολλαπλασιαστικά» για τη διδασκαλία των μαθηματικών,  η οποία όπως επεσήμανε « πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα τεχνολογικά δεδομένα». 

Εισηγητές από Θεσσαλονίκη, Σέρρες και Αιτωλοακαρνανία 

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Νικολαΐδης υπογράμμισε πως οι συμμετοχές των εισηγητών δεν περιορίζονται στη Ροδόπη ή τη Θράκη, αλλά προέρχονται από Θεσσαλονίκη, Σέρρες και Αιτωλοακαρνανία, γεγονός που χαιρέτησε ο ίδιος, καθώς, όπως τόνισε, εξυπηρετεί τον βασικό στόχο της ημερίδας. «Εξ αρχής στόχος μας ήταν να μην περιοριστούμε τοπικά, μόνο στην Κομοτηνή ή την Θράκη αλλά να δώσουμε την δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί να παρουσιάσει το ερευνητικό του έργο. Για παράδειγμα ο κ. Νάκος είναι σύμβουλος Αιτωλοακαρνανίας, ο οποίος έδειξε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το συνέδριο και βρίσκεται και  στην επιστημονική επιτροπή» επεσήμανε, τονίζοντας πως μέσα στο πρόγραμμα του συνεδρίου υπάρχουν και  «στρογγυλά τραπέζια», στα οποία μια επιστημονική επιτροπή αναλαμβάνει ένα θέμα το οποίο αναλύει πάρα πολύ εξειδικευμένα και ακολουθεί συζήτηση με το κοινό, για να δημιουργηθεί ένα γόνιμο έδαφος για κάποια εποικοδομητικά συμπεράσματα. 

«Προσπαθούμε τοπικά και περιφερειακά να συνεισφέρουμε κι εμείς στην έρευνα, στα μαθηματικά, στη διδασκαλία, με όσα μέσα διαθέτουμε» 

Καταλήγοντας ο κ. Νικολαΐδης αναφέρθηκε στο ερευνητικό έργο στη Ροδόπη και τη Θράκη γενικότερα το οποίο «υφίσταται», όπως υπογράμμισε. Μάλιστα  έκανε γνωστό πως «τρέχουν» μεταπτυχιακά προγράμματα, στο Πολυτεχνείο τη Ξάνθης, προκρίνοντας αυτό που αφορά στα εφαρμοσμένα μαθηματικά, καθώς επίσης και στην Αλεξανδρούπολη, στο Παιδαγωγικό τμήμα, όπου υπάρχουν μεταπτυχιακά Διδακτικής. «Οπότε, το ερευνητικό έργο υπάρχει στη Θράκη, υφίσταται, και γίνεται προσπάθεια να δοθεί βήμα σε όλους αυτούς τους επιστήμονες και τους ερευνητές, να παρουσιάσουν το ερευνητικό τους έργο, διότι σαν περιοχή, η Θράκη γενικά, είναι απομακρυσμένη και δεν είναι εύκολη η πρόσβαση σε κεντρικά μεγάλα συνέδρια» τόνισε, επισημαίνοντας τέλος πως « αυτό δεν σημαίνει ότι θέλουμε να αναιρέσουμε  τη δουλειά που γίνεται στα μεγάλα κεντρικά συνέδρια ούτε θέλουμε να πάρουμε τη θέση αυτών, απλώς προσπαθούμε, τοπικά και περιφερειακά να συνεισφέρουμε κι εμείς στην έρευνα, στα μαθηματικά, στη διδασκαλία, με όσα μέσα διαθέτουμε».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.