Ναι στον ανοικτο διαλογο

Θα ήταν εξαιρετικά επωφελές για τον τόπο, αν ο Σύλλογος ΕΠΑΘιτών απαντούσε θετικά στην πρόσκληση για διάλογο, παρουσία των ΜΜΕ, που του απευθύνει το ΔΠΘ.
 
Μέσω του κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Αγωγής Θεόδωρου Κεβρεκίδη, του Κοσμήτορα της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών Κωνσταντίνου Χατζόπουλου και όλων των προέδρων των τμημάτων του ΔΠΘ που έχουν σχέση με την εκπαίδευση, ήτοι την Γαλήνη Ρεκαλίδου, πρόεδρο του Τμήματος Επιστημών Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Ε.Π.Η.), τον Χαράλαμπο Σακονίδη, πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.), τον Εμμανουήλ Βαρβούνη, πρόεδρο του Τμήματος Ιστορίας & Εθνολογίας(Τ.Ι.Ε.), τη Ζωή Γαβριηλίδου, πρόεδρο του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας(Τ.Ε.Φ.) και τη Μαρία Δημάση, πρόεδρο του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας & Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών (Γ.Φ.Π.Π.Χ.).
 
Πρόσκληση σε διάλογο λυτρωτική και για τον τόπο, μια και θα μας έδινε την ευκαιρία να κατανοήσουμε αν πράγματι για τους εκπαιδευτικούς της Μειονότητας «το ΔΠΘ, παρά τη σχεδόν τεσσαροκονταετή παρουσία και τη γόνιμη δράση του σε όλους τους τομείς της ζωής στη Θράκη, δεν μπορεί (και δεν πρέπει;) να αναλάβει την εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων» με δεδομένο μάλιστα ότι «από την κατάργηση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) το 2011 και εξής οι ελάχιστοι φοιτητές της μειονότητας που εκπαιδεύονταν στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ παρακολουθούσαν ένα ισχνό πρόγραμμα μαθημάτων σχετικών με τη μειονοτική εκπαίδευση και δη της Θράκης,  μόλις δύο διδάσκοντες που προσλαμβάνονταν με βάση το Π.Δ. 407/80 κάλυπταν το εν λόγω πρόγραμμα, ενώ ο Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο ΠΤΔΕ του ΑΠΘ συστάθηκε μόλις ένα μήνα πριν την ψήφιση του Ν. 4452/2017 (ΥΑ 214287/Ζ1 (ΦΕΚ Β΄ 4153/22.12.2016)».       
 
Εξάλλου ως εφημερίδα από πολύ νωρίς είχαμε υπερασπίσει το αίτημα να γίνει ανοικτός διάλογος επί τη βάσει των προγραμμάτων σπουδών που θα παρακολουθούσαν οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάμβαναν να διδάξουν στο μειονοτικό σχολείο, μια και το ζήτημα με την αποτυχία της ΕΠΑΘ ταλάνισε περιοχή και ανθρώπους για πολλά χρόνια, και όλοι εδώ στη Θράκη απευχόμαστε να συμβεί ξανά το ίδιο.
 
Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό, οφείλουμε όλοι να έχουμε  γνώση. Μια κοινωνία όλοι είμαστε και οι αποφάσεις που λαμβάνονται αλλά και οι διαφωνίες ή οι συγκλίσεις θα πρέπει να γίνονται με επιχειρήματα, προκειμένου οποιαδήποτε απόφαση να αποδεικνύει ότι διαθέτει όλα τα προαπαιτούμενα για να οδηγηθεί η κοινωνία και ο τόπος μας μπροστά. Και αυτά τα επιχειρήματα πρώτοι οφείλουν να τα καταθέσουν οι θεσμικοί φορείς που το θέμα τους αφορά άμεσα, οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και επιστημονικών φορέων της μειονότητας. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.