Τα παιδια αλλαζουν την Κομοτηνη

Προτάσεις για την αξιοποίηση χώρων της παλιάς βιβλιοθήκης διαμόρφωσαν και κατέθεσαν στο Δήμο Κομοτηνής μαθητές του 1ου και του 3ου ΓΕΛ Κομοτηνής

Πραγματικούς καρπούς απέδωσε το πρόγραμμα δομημένου διαλόγου με τίτλο “You Think City Links” που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή, το οποίο περιλάμβανε την πρώτη προσομοίωση δημοτικού συμβουλίου, στην οποία συμμετείχαν, παρουσία του Δημάρχου Κομοτηνής κ. Γιώργου Πετρίδη, μαθητές της πόλης.
 
Ομάδα από μαθητές του 1ου και του 3ου ΓΕΛ Κομοτηνής, μετά από προτροπή του Δημάρχου αλλά και του Europe Direct Κομοτηνής, που διοργάνωσε την εκδήλωση, διαμόρφωσαν προτάσεις για τη βελτίωση και αναβάθμιση του κτιρίου της παλιάς Βιβλιοθήκης, όπου στεγάζεται το Europe Direct Κομοτηνής, και συγκεκριμένα του υπογείου και της αυλής του.
 
Σε αυτές τις προτάσεις, που συνοψίζονται στη διαμόρφωση του χώρου του υπογείου σε χώρο διασκέδασης νέων και της αυλής για τη δημιουργία ενός θερινού κινηματογράφου, συμπεριλαμβάνουν και δράσεις, που θα γίνουν εκεί.
 
 

Ο δομημένος διάλογος σε δράση 

Οι μαθητές αγκάλιασαν το πρόγραμμα, τόνισε η υπεύθυνη του Europe Direct Κομοτηνής κ. Λουίζα Σαλτσίδου, σημειώνοντας πως οι προτάσεις που κατατέθηκαν εντάσσονται στο πλαίσιο μιας σειράς δράσεων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος με τίτλο «You Think City Links».
 
Μέσα από τον δομημένο διάλογο, τόνισε, οι νέοι εκπαιδεύονται ώστε να επηρεάζουν τις αποφάσεις που παίρνουν οι πολιτικοί και τους αφορούν. Σε πρώτη φάση οι νέοι εκπαιδεύτηκαν σε σχέση με τον δομημένο διάλογο, έμαθαν να αξιοποιούν εργαλεία μη τυπικής μάθησης, για να μπορούν να παρουσιάζουν καλύτερα τις προτάσεις τους, και προέκυψαν οι δύο προτάσεις του πώς μπορούν να αξιοποιηθούν οι δύο χώροι, με δημιουργικές δραστηριότητες, που θα το κάνουν ένα στέκι νέων.
 
«Θεωρούμε πως μέσα από αυτή τη διαδικασία οι νέοι ήρθαν σε επαφή με άλλους νέους της πόλης μας και τον Δήμαρχο, και μέσα από αυτή τη διαδικασία κατέληξαν στις προτάσεις που κατέθεσαν στο Δήμαρχο» κατέληξε.
 
 

Δέσμευση για την υλοποίηση των προτάσεων από τον Δήμαρχο Κομοτηνής 

Δεκτικός στις προτάσεις αυτές φάνηκε ο Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Γιώργος Πετρίδης, ο οποίος δεσμεύτηκε πως τόσο στο κτιριακό κομμάτι, όσο και σε αυτό του εξοπλισμού, θα είναι δίπλα στις αποφάσεις που θα πάρουν το επόμενο διάστημα προκειμένου να υλοποιήσουν και άλλες δράσεις.
 
 
«Είχα την ευκαιρία πριν από λίγες εβδομάδες να παρακολουθήσω μια πολύ πρωτότυπη διαδικασία διαλόγου και κατάθεσης προτάσεων από μαθητές δύο λυκείων της πόλης μας. Διαπίστωσα ότι τα παιδιά, μέσα από τον αυθορμητισμό και τον ενθουσιασμό τους, δεν στερούνται ωριμότητας και συγκρότησης» σημείωσε, επισημαίνοντας πως με αυτό τον τρόπο έχουν δυνατότητες να παράξουν ολοκληρωμένη πρόταση.
 
Με αυτό τον τρόπο, βάζουν ουσιαστικά στο «παιχνίδι» πέρα από τους φοιτητές, και τους μαθητές της Κομοτηνής στην ενασχόληση με τα κοινά, και δεσμεύτηκε ότι ο Δήμος θα συνεχίσει να συμβάλλει όπου χρειαστεί.
 
Άλλωστε ήδη έχει ενταχθεί στο Interreg η αναβάθμιση όλου του κτιρίου, και θα μπορέσουν να εξοικονομήσουν πόρους όχι μόνο για όσα προτείνουν τα παιδιά, αλλά και για το σύνολο του κτιρίου, με το Δήμο να κάνει άμεσες παρεμβάσεις και το επόμενο διάστημα. 

Ενθουσιασμένοι οι μαθητές από την εμπειρία 

Για την ιδέα αλλά και την εμπειρία μίλησαν οι Χρήστος Δαλκυριάδης και Νικόλαος Καλλιγάς από το 1ο ΓΕΛ και η Γλυκερία Σαλικίδου, ο Αθανάσιος Παχούμης και η Ιωάννα Τσισμαλίδου από το 3ο ΓΕΛ. 

Χρήστος Δαλκυριάδης 

«Αναλάβαμε μια πρωτοβουλία που μας δόθηκε από το Europe Direct σε συνεργασία με το Δήμο Κομοτηνής, και αξιοποιήσαμε κάποιες γενικές ιδέες που διαμορφώσαμε σε συνεργασία με το 3ο ΓΕΛ, για την αξιοποίηση του χώρου του Europe Direct που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Η πρώτη πρότασή μας ήταν να αξιοποιηθεί ο χώρος του υπογείου για την διασκέδαση των παιδιών και της αυλής για τη δημιουργία ενός uερινού κινηματογράφου.
 
Ο Δήμαρχος έδειξε ενδιαφέρον για τις προτάσεις μας, θέλησε να τις αξιοποιήσει και η μόνη απαίτηση που έχουμε είναι να γίνει όσο πιο γρήγορα μπορεί, γιατί οι νέοι το περιμένουν αυτό και δέχτηκε αμέσως». 

Νικόλαος Καλλιγάς 

«Ουσιαστικά συμμετείχαμε γιατί θεωρήσαμε σημαντικό ότι για πρώτη φορά ζητείται από τους νέους να δραστηριοποιηθούν για ένα μέρος της πόλης, το οποίο θα διαμορφώσουν, όπως θέλουν και θα είναι κοντά στις δικές τους αρέσκειες και γούστα. Πιστεύουμε ότι θα γίνει ένας πολύ καλός πυρήνας συγκέντρωσής και το καλοκαίρι και όλο το χρόνο που θα λειτουργεί.
 
Όταν οι νέοι εκφράζουν συγκροτημένα κάποιο προβληματισμό τους, πάντα είναι πολύ θετική η ανταπόκριση και του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου, πράγμα που μας κάνει να πιστεύουμε ότι οι νέοι έχουν φωνή και μπορούν νa συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται σε αυτή την πόλη». 

Γλυκερία Σαλικίδου 

«Συμμετείχαμε με τα παιδιά του 1ου ΓΕΛ στη διαδικασία, προτείναμε και καταλήξαμε σε κάποιες κοινές ιδέες για τους τρόπους που μπορούν να αξιοποιηθούν οι χώροι, να γίνει ο θερινός κινηματογράφος αλλά να γίνονται και κάποια τουρνουά ανά τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να προσελκύουμε τον νεανικό κόσμο.
 
Πιστεύω ότι αν πραγματικά θέλουμε κάτι να γίνει, και αν όντως μιλήσουμε για όσα θέλουμε να γίνουν στην πόλη μας υπάρχουν πάντα τρόποι για να ακουστούμε». 

Αθανάσιος Παχούμης 

«Αρχικά θεωρήσαμε πολύ καλή ιδέα οι νέοι να γίνουν οι δομικές ομάδες της αλλαγής για την πόλη μας, και επειδή αυτή τη στιγμή παρατηρείται μια στασιμότητα, θεωρήσαμε πως θα πρέπει να συμμετάσχουμε με τη σειρά μας ώστε να αλλάξουμε, και να ανακαινίσουμε ένα χώρο που δεν χρησιμοποιείται σήμερα, και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί κατά τις προτιμήσεις μας. Αν ζητηθεί για κάποιο άλλο χώρο, νομίζω ότι αυτή η δημιουργικότητα θα χρησιμοποιηθεί και για αυτούς». 

Ιωάννα Τσισμαλίδου 

«Μας δόθηκε μια ευκαιρία να ακουστούν οι ιδέες μας, να ενωθούν τα δύο σχολεία και να συνεργαστούν στην αξιοποίηση του κτιρίου σε μια κοινή ιδέα που θα ευνοήσει όχι μόνο εμάς αλλά και τους νέους όλης της πόλης. Εφόσον έγινε η αρχή με αυτό το κτίριο ελπίζουμε πως θα μπορέσουν να υλοποιηθούν και άλλες ιδέες και των επόμενων μαθητών σε όποιο κτίριο διατίθεται από το Δήμο».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.