Συνεχιζονται οι συζητησεις περι των μαθηματικων στις πανελληνιες

Το «κάψιμο» που υπέστησαν εφέτος οι υποψήφιοι για τις σχολές θετικής κατεύθυνσης στην εξέταση του μαθήματος των Μαθηματικών  είναι γνωστό, και ήταν ιδιαίτερα παραμυθητική η στάση τινών εκπαιδευτικών εκ του κλάδου, όπως και του μαθηματικού Ανδρέα Λύκου που ανήρτησε στη σελίδα του στο  fb  την ίδια ημέρα ένα πολυσήμαντο κείμενο συγγνώμης προς τους μαθητές εκ μέρους όλων των ενεχομένων στο ζήτημα των πανελλαδικών, ένα κείμενο που φανταζόμαστε ότι ήταν και η αιτία να παιδιά που «κακοπάθησαν» να συνεχίσουν να προσέρχονται κανονικά στις εξετάσεις τους.
 
Ακόμη λοιπόν και σε μια χώρα που συνηθίζει να καίει με μεγάλη αφοσίωση όποιον  αγαπά να αναλίσκεται στην αριστεία και στην πρόοδο,  το ζήτημα των μαθηματικών στις πανελλαδικές ήταν φυσικό να αφήσει αρνητικά συναισθήματα, τόσο στους  μαθητές όσο και στους δασκάλους. Γιατί η καλύτερη αφορμή να συνεχίζεις να αγωνίζεσαι είναι η επιβράβευση των κόπων σου, κι όταν αυτή δεν υπάρχει…
 
Οι  μαθηματικοί πάντως το «γλέντησαν» το ζήτημα στους τοίχους τους, τα είπαν, τα έγραψαν, διαμαρτυρήθηκαν, ως όφειλαν…
 
Ανάμεσα σ’ αυτούς και ο πρόεδρος της Μαθηματικής Εταιρείας- Παραρτήματος Ροδόπης, μαθηματικός Νίκος Νικολαΐδης που στη σελίδα του στο fb, περιγράφει εξαιρετικά τις επιπτώσεις της «μαθηματικής» αυτής  «οδύνης» στον ψυχισμό των υποψηφίων…
 
«Μετά από τα χθεσινά θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας για τις πανελλήνιες εξετάσεις των Ημερησίων Λυκείων έχω να κάνω μόνο ένα σχόλιο για τα φετινά θέματα των εξετάσεων των Μαθηματικών Προσανατολισμού και των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας. Αυτό δεν έχει να κάνει ούτε για την δυσκολία-ευκολία των θεμάτων, ούτε για την κλιμάκωση-αποκλιμάκωσή τους, ούτε για την επιστημονική ανάλυσή τους, ούτε για το φιλτράρισμα ή όχι των αριστούχων, ούτε για τον σκοπό των εξετάσεων. Έχει να κάνει με τις αντιδράσεις των παιδιών που εξετάστηκαν σε αυτά τα μαθήματα.
 
Παρατήρησα το εξής φαινόμενο. Μαθητές που τρέφουν αγάπη για τα μαθηματικά και αυτό συνέβαλε στο μεγαλύτερο βαθμό, ώστε να ακολουθήσουν τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ή Οικονομίας και Πληροφορικής με σκοπό να εισαχθούν σε μία σχολή που η βάση των μαθημάτων είναι τα Μαθηματικά, μαθητές που ήταν συνεπείς και άριστοι στα Μαθηματικά από το Γυμνάσιο έως τη Γ' Λυκείου να σχολιάζουν τα θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού με εκφράσεις όπως:
 
– «Πανωλεθρία»
– «Τι ήταν αυτά;»
– «Πάνε καλά αυτοί που βάζουν θέματα;»
          
και στον αντίποδα μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, που κατά κύριο λόγο βρέθηκαν σε αυτήν διότι πίστευαν ότι δεν τα καταφέρνουν στα Μαθηματικά να «πανηγυρίζουν» έναν βαθμό από 8 έως 12, μελετώντας μόνο τη φιλοσοφία των περσινών θεμάτων των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας.
 
Το ερώτημα είναι το εξής:
 
Η σύνδεση της δευτεροβάθμιας και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι μία σχέση συνέχειας και αμεσότητας, που δίνει κίνητρο για την ενασχόληση με τα μαθηματικά ή είναι μια κατάσταση που όσο καλύτερος είσαι και «γουστάρεις» τα μαθηματικά, τόσο θα αποστρέφεσαι από αυτά και όσο δεν τα θέλεις, τόσο θα σε ξεγελάμε για να σου αρέσουν;
 
Υ.Γ.: Tο αίσθημα που δημιουργήθηκε στα παιδιά είναι γεγονός. Άλλωστε οι επιμελείς μαθητές είναι συνηθισμένοι στη «σφαλιάρα». Για μένα θα έπρεπε τα θέματα να είναι δύσκολα στο σημείο που φιλτράρονται ικανοποιητικά οι άριστοι και να δίνουν τροφή και κίνητρο σε αυτόν που έγραψε ένα 17 ή ένα 15 να δουλέψει παραπάνω. Τα φετινά θέματα δεν είχαν ιδιαίτερη δυσκολία, από επιστημονικής άποψης, είχαν όμως μεγάλο όγκο πράξεων και λεπτομερειών, που δεν επαρκούσε ο χρόνος για να αντιμετωπιστούν άρτια ακόμα και από έναν άριστο μαθητή.»
 
Μαθηματικά σε μια χώρα λοιπόν που συστηματικά καίει την αριστεία, της οποίας όμως κι ευτυχώς ο θυμός ολοένα μεγαλώνει… Τ.Ν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.