Περασμα απο τα μετωπικα στα δορυφορικα διοδια μεσω ΔΠΘ

Οικονομοτεχνική μελέτη με στόχο την υλοποίηση δορυφορικών και όχι αναλογικών διοδίων θα κάνει το ΔΠΘ - Μετά από πρόταση του βουλευτή Έβρου Αναστάσιου Δημοσχάκη

Οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία θα αναλύσει το κόστος και τις δυνατότητες εφαρμογής των δορυφορικών διοδίων, που θα εφαρμοστούν με την καταχώρηση της θέσης του αυτοκινήτου και υπολογισμού της χιλιομετρικής απόστασης που αυτό έχει διανύσει επάνω σε ένα αυτοκινητόδρομο όπως η Εγνατία Οδός θα εκπονήσει το ΔΠΘ. 

Η πρωτοβουλία αυτή έγινε μετά από πρόταση του βουλευτή Έβρου της ΝΔ κ. Τάσου Δημοσχάκη, ο οποίος επισκέφτηκε την Πρυτανεία του ΔΠΘ το πρωί της Δευτέρας 26 Ιουνίου για να συνομιλήσει με τον Πρύτανη του ΔΠΘ κ. Αθανάσιο Καραμπίνη, τους Αναπληρωτές Πρυτάνεις αλλά και καθηγητές της Πολυτεχνικής Σχολής του πανεπιστημίου, που θα αναλάβουν την υλοποίησή της. 

Αναστάσιος Δημοσχάκης «Το Ελληνικό κράτος να φύγει από την δεκαετία του 70 και του 80, να υπερπηδήσει τα πλευρικά διόδια και να φτάσουμε στην εποχή του δορυφόρου» 

Την πεποίθησή του ότι το ΔΠΘ αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα και πυλώνα προόδου της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο, εξέφρασε ο κ Δημοσχάκης, για αυτό και θεωρεί πως «όσοι βρίσκονται σε θεσμικές θέσεις θα πρέπει να το ενθαρρύνουν ώστε μέσα από την παραγωγική διαδικασία και τους παράγοντες του πανεπιστημίου να δημιουργεί και να αναδεικνύει πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν τόσο από το ελληνικό κράτος, όσο και από τι θεσμικές υπηρεσίες του».
 
Έτσι, με τα διόδια της Εγνατίας Οδού να αποτελούν το πρώτο θέμα στις τοπικές κοινωνίες της Θράκης, της Μακεδονίας και της Ηπείρου, και θεωρώντας πως όποιος διαθέτει γνώσεις και εμπειρίες θα πρέπει να τις καταθέτει, βρέθηκε στο ΔΠΘ για να καταθέσει την εμπειρία του, και να ζητήσει από την πανεπιστημιακή κοινότητα της περιοχής να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να εφαρμοστούν τα δορυφορικά διόδια, δηλαδή η χρήση μηχανισμού που θα χρεώνει τον οδηγό ανάλογα με το αν κινείται σε αυτοκινητόδρομο ή όχι.
 
Σε συνέχεια των μετωπικών, και των αναλογικών διοδίων που εφαρμόζονται σχεδόν σε όλες τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, έρχονται τα δορυφορικά διόδια, τα οποία είναι δίκαια, αναλογικά, και μέσα από μια οικονομοτεχνική μελέτη μπορεί το ΔΠΘ και η Πολυτεχνική του σχολή να πρωτοπορήσει, να δώσει την ευκαιρία στο ελληνικό κράτος να χρησιμοποιήσει τη μελέτη για το καλό των πολιτών της χώρας και να θέσει το ποιόν αυτό υπ’ όψη και των υπολοίπων κρατών, μιας και τα αναλογικά διόδια ολοκληρώνουν τον κύκλο τους, όπως έκαναν τα μετωπικά διόδια στη δεκαετία του 80.
 
Ελπίδα του είναι πως το πανεπιστήμιο θα αναλάβει την δράση αυτή, και μέσω αυτής θα δώσει το παρόν του στο ελληνικό κράτος την ΕΕ και όλη την Ευρώπη.
 
«Να πρωτοστατήσουμε, γιατί το μέλλον των αυτοκινητοδρόμων είναι προς αυτή την κατεύθυνση, και για αυτό είμαστε εδώ, σκεφτόμαστε φωναχτά και καταθέτουμε όποια εμπειρία και γνώση έχουμε, από την οποία θα βγει μια συνισταμένη, ώστε το ελληνικό κράτος να φύγει από την δεκαετία του 70 και του 80, να υπερπηδήσει τα πλευρικά διόδια και να φτάσουμε στην εποχή του δορυφόρου» ώστε να έχουμε το αποτέλεσμα που πραγματικά επιθυμούμε, κατέληξε ο κ. Δημοσχάκης.
 
 

Αθανάσιος Καραμπίνης «Το πανεπιστήμιο είναι πρωτοπόρο σε δράσεις οι οποίες ωφελούν την τοπική αλλά και την ευρύτερη κοινωνία» 

«Το πανεπιστήμιο δεν αναμεταδίδει μόνο, αλλά παράγει γνώση και είναι πρωτοπόρο σε δράσεις οι οποίες ωφελούν την τοπική αλλά και την ευρύτερη κοινωνία» σημείωσε από την πλευρά του ο Πρύτανης του ΔΠΘ κ. Αθανάσιος Καραμπίνης, υπενθυμίζοντας πως το πανεπιστήμιο δραστηριοποιείται από απλά πράγματα που αφορούν την καθημερινότητα, μέχρι πολύ σύνθετα, όπως τον πρώτο δορυφόρο στο διάστημα. Για αυτό και ευχαρίστησε τον κ. Δημοσχάκη που τους κατέθεσε αυτή την ιδέα, να κάνουν μια μελέτη για τη δημιουργία ενός συστήματος διοδίων στο οποίο θα μπορεί ο καθένας να πληρώνει δίκαια.
 
Έτσι στη σημερινή εποχή της ψηφιοποίησης και της σμίκρυνσης, θεωρεί πως είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα στοιχείο το οποίο θα βρίσκεται επάνω σε κάθε αυτοκίνητο, από το οποίο στη συνέχεια η χρέωση θα είναι θέμα πορείας.
 
Στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου εμπλέκεται η πολυτεχνική σχολή με τα τμήματά της, όπως το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ενώ το όλο θέμα θα δρομολογηθεί μέσα από ένα ερευνητικό πρόγραμμα που θα αυτοχρηματοδοτήσει το πανεπιστήμιο με στόχο να παράξει ένα αντικείμενο το οποίο το πανεπιστήμιο θα διαθέσει στην πολιτεία, ώστε να το εκμεταλλευτεί, αν όλα πάνε καλά. 

Αλέξανδρος Κοκκάλης «Η χρέωση στα διόδια να είναι και πιο αυτοματοποιημένη, δικαιότερη και γρηγορότερη» 

Την ανάγκη η χρέωση στα διόδια να είναι και πιο αυτοματοποιημένη, δικαιότερη και γρηγορότερη επισήμανε ο καθηγητής οδοποιίας και οδικής ασφάλειας κ. Αλέξανδρος Κοκκάλης καθηγητής οδοποιίας και οδικής ασφάλειας στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
 
Ο ίδιος σημείωσε πως η Εγνατία οδός έχει 63 κόμβους, ο καθένας εκ των οποίων έχει 4 σκέλη, αυτό σημαίνει περίπου 252 σταθμούς πλευρικών διοδίων.
 
Αυτή, σημείωσε, «είναι μια πολύ μεγάλη υποδομή αν θέλουμε να χρεώσουμε δίκαια τους χρήστες, με βάση πόσα χιλιόμετρα κινούνται σε μια υψηλής ποιότητας υποδομή όπως οι αυτοκινητόδρομοι». Ο τρόπος για να είναι πιο δίκαιη και πιο γρήγορη, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι από τη θέση που έχει κάθε όχημα, να προκύπτουν τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, και έτσι να χρεώνεται ανάλογα.
 
«Ο αντίλογος, ότι θα μπορούσαν τα διόδια να χρεώνονται μέσω της βενζίνης, δεν ισχύει» εξήγησε ο κ. Κοκκάλης κλείνοντας, «μιας και η βενζίνη μπαίνει στα οχήματα τα οποία κινούνται σε κάθε δρόμο, και η ιδιαίτερη άνεση και ασφάλεια που προσφέρουν οι αυτοκινητόδρομοι, και μια εξτρά υπηρεσία η οποία σε πολλά μέρη χρεώνεται με τα διόδια, και η τάση είναι στην αυτοματοποίηση και στη μείωση των ωρών αναμονής».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.