Στις 18 Σεπτεμβριου σηκωνει «αυλαια» το 2ο Θερινο Σχολειο για το «Αρχαιο Δραμα» του ΤΕΦ ΔΠΘ

21 φοιτητές του εξωτερικού παρακολούθησαν τον Α’ Κύκλο του πρώτου θερινού σχολείου στην Καβάλα, στο «άνοιγμα» του ΔΠΘ στην διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα

Για δύο ολόκληρες εβδομάδες, και συγκεκριμένα από τις 18 έως τις 29 Σεπτεμβρίου, είκοσι προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες της Κλασικής Φιλολογίας στην Ελλάδα, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το αρχαίο ελληνικό θέατρο, να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους πάνω σε αυτό αλλά και γενικότερα στο δράμα ως παραστατική τέχνη, μέσα από το Θερινό Σχολείο «Αρχαίο Δράμα 2017- Το αρχαίο ελληνικό δράμα ως παραστατική τέχνη» που διοργανώνει το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.
 
Το θερινό αυτό σχολείο έκανε «πρεμιέρα» πέρυσι, με πρωτοβουλία του αναπληρωτή καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας κ. Γιώργου Τσομή αλλά και την συνδρομή του Πανεπιστήμιου του Αμβούργου. Φέτος το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ «τολμά» να αναλάβει μόνο του, με την στήριξη του ΔΠΘ φυσικά, την διοργάνωση, σε συνεργασία ωστόσο πάντα επιστημόνων, φιλολόγων, θεατρολόγων και σκηνοθετών, του εσωτερικού και του εξωτερικού.
 
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται και στην πρόσκληση συμμετοχής υπό την καθοδήγηση ειδικών επιστημόνων σε θέματα υποκριτικής και σκηνοθεσίας οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τις βασικές τεχνικές της σκηνικής παράστασης και της από σκηνής επικοινωνίας, καθώς -χωρισμένοι σε ομάδες εργασίας- θα επεξεργαστούν παραστατικά επιλεγμένα αποσπάσματα αρχαίων δραμάτων, μετά την εξάσκησή τους στη θεατρική μετάφραση αρχαιοελληνικών δραμάτων.
 
 Παράλληλα, στο θεωρητικό μέρος του θερινού σχολείου οι φοιτητές θα ασχοληθούν διεξοδικά και με τις πτυχές του αρχαίου θεάτρου μέσω επιλεγμένων τραγικών και κωμικών έργων, όπως επίσης και με την πρόσληψη και επιβίωση του αρχαίου δράματος στη νεώτερη και σύγχρονη εποχή. 

Ζωή Γαβριηλίδου «Την μάθηση δεν την παίρνουμε μόνο μέσα στα αμφιθέατρα αλλά και μέσα από βιωματικές δράσεις, όπως αυτές του θερινού σχολείου» 

Το «κουδούνι» του  2ου Θερινού Σχολείου για το αρχαίο δράμα θα χτυπήσει στις 18 του προσεχούς Σεπτέμβρη,  βασισμένο στη λογική μεταβίβασης της γνώσης στους φοιτητές όχι μόνο στο πλαίσιο της διδασκαλίας εντός της αίθουσας αλλά και μέσα σε εναλλακτικά – βιωματικά πλαίσια. Στο γεγονός αυτό στάθηκε και η Πρόεδρος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ κ. Ζωή Γαβριηλίδου η οποία τόνισε τις γενικότερες προσπάθειες που γίνονται για την εξέλιξη της «φοιτητοκεντρικής μάθησης». «Την μάθηση δεν την παίρνουμε μόνο μέσα στα αμφιθέατρα από την μετωπική διδασκαλία, όπου υπάρχει ο φωτεινός παντογνώστης εκπαιδευτικός και μεταδίδει – μοιράζεται τις γνώσεις του στους φοιτητές,  αλλά και μέσα από πάρα πολλές δράσεις μεταξύ των οποίων και βιωματικές δράσεις, όπως αυτές του θερινού σχολείου, που συνδυάζει την επί τόπου βιωματική άσκηση αλλά και τα όσα μπορεί να μεταδώσει ένας εκπαιδευτικός μέσα στην αίθουσα». 

Εν εξελίξει το πρώτο θερινό σχολείο για φοιτητές του εξωτερικού στην Καβάλα 

Στο πλαίσιο αυτό η κ. Γαβριηλίδου γνωστοποίησε και την πρωτοβουλία του ΔΠΘ για την διοργάνωση ενός ακόμα θερινού σχολείου, αυτή τη φορά για φοιτητές του εξωτερικού, ο πρώτος κύκλος του οποίου ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή.
 
Όπως εξήγησε ο πρώτος κύκλος του θερινού αυτού σχολείου που υλοποιήθηκε για πρώτη χρονιά, «έτρεξε» για δύο εβδομάδες στην πόλη της Καβάλας, όπου και βρέθηκαν 21 φοιτητές του εξωτερικού, προερχόμενοι κυρίως από την Αμερική, αλλά και καθηγητές από Πανεπιστήμια της Αμερικής που συμμετείχαν στο κομμάτι της διδασκαλίας.
 
«Πρόκειται για ένα επιπλέον άνοιγμα του ΔΠΘ, αυτή τη φορά στη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα, ώστε να γνωρίσει και ο υπόλοιπος κόσμος τη δουλειά που γίνεται στο ΔΠΘ» σημείωσε η κ. Γαβριηλίδου χαρακτηριστικά.
 
Οι συμμετέχοντες του πρώτου κύκλου, διδάχτηκαν τρία μαθήματα, που αφορούσαν, στις τέχνες στον 21ο αιώνα, την μακροοικονομία αλλά και τις αρετές που πρέπει να έχει ένας πολιτικός διαπραγματευτής, ενώ στον δεύτερο κύκλο του εν λόγω σχολείου, που ξεκίνησε την Δευτέρα και θα ολοκληρωθεί σε δύο εβδομάδες, θα «εντρυφήσουν» σε μαθήματα που αφορούν τα γραμμικά κύματα αλλά και τις αναπαραστάσεις φύλων στην ελληνική μυθολογία.
 
Στόχος της διοίκησης του Τμήματος και του ΔΠΘ συνολικά, καθότι όπως επεσήμανε η ίδια «το ΤΕΦ είναι κομμάτι του ΔΠΘ και θα πηγαίνει καλά όσο πηγαίνει καλά και το ΔΠΘ», είναι του χρόνου να μεγαλώσει ο αριθμός των συμμετεχόντων – στους οποίους προστέθηκαν και 8 φοιτητές του ΔΠΘ που έλαβαν υποτροφία για τη συμμετοχή τους – αλλά να «ανοίξει» και σε καθηγητές του ΔΠΘ, που ενδεχομένως θα ενδιαφέρονταν να διδάξουν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.