Μειονοτικο σχολειο σημαινει δημοκρατια

Για να διαπιστώσει κανείς αν υπάρχει διευρυμένη  δημοκρατία σε μια χώρα, ο πιο απλός  και κατανοητός τρόπος είναι να δει το κατά πόσο αυτή η χώρα σέβεται τις μειονότητες, τους μετανάστες αλλά και γενικότερα τη διαφορετικότητα.
 
Η μειονοτική εκπαίδευση στη Θράκη  είναι ένας δειγματοληπτικός μηχανισμός  ελέγχου της υφιστάμενης δημοκρατίας στην περιοχή.
 
Ο τρόπος αντιμετώπισης της μειονοτικής εκπαίδευσης  από πλευράς  πολιτείας, κατά γενική ομολογία των εμπλεκομένων αλλά και κατά το κοινό αίσθημα περί δικαίου και ίσης μεταχείρισης οδηγούν στο συμπέρασμα ότι υπάρχει έλλειψη δημοκρατίας στο θέμα.
 
Ο αυταρχικός στις περισσότερες περιπτώσεις τρόπος που γίνεται η αναστολή  λειτουργίας μειονοτικών σχολείων, λόγω μικρού αριθμού μαθητών δεν είναι και ο πιο σωστός.  Μπορεί να επικριθεί για παράδειγμα εύκολα για την έλλειψη διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους αλλά ως αποτέλεσμα προφανώς δεν μπορεί  να θεωρηθεί  «εχθρική» πράξη.
 
Συνεπώς δεν μπορεί να θεωρηθεί  «δίκαιο» το αίτημα για παύση της αναστολής λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων όσο δεν υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός μαθητών  από πλευράς του Συνδέσμου Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολείων, καθώς δεν έχει καμία εκπαιδευτική βάση.
 
Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα.
 
Περίεργο  όμως  το γεγονός ότι  γίνεται προσπάθεια αποπροσανατολισμού των γονέων, αλλά και του συνόλου της μειονοτικής κοινωνίας την ώρα που υπάρχουν τόσα προβλήματα στην μειονοτική εκπαίδευση.
 
Επειδή όπως πάντα και σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις η λύση βρίσκεται κάπου στη μέση, η Περιφερειακή  Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας και Θράκης, αλλά και γενικότερα η πολιτεία πρέπει να καταλάβει και να αποδεχτεί ότι το μειονοτικό σχολείο και οι μαθητές του είναι πλούτος για την χώρα.
 
Το μειονοτικό σχολείο έχει μεγαλύτερες εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και κοινωνικές  δυνατότητες από αυτές που εμφανίζει σήμερα, αρκεί  να αφεθεί στα χέρια των εκπαιδευτικών  κι όχι να γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης, πολιτικών σκοπιμοτήτων αλλά και εθνικιστικών διενέξεων.
  
Πρέπει να ανεγερθούν νέα σχολικά κτίρια μειονοτικών σχολείων όπου υπάρχει ανάγκη για να γίνει και πιο πειστική η πολιτεία, στο ότι δεν κλείνει τα μειονοτικά σχολεία, για λόγους μη εκπαιδευτικούς.
 
Και ανάγκες για νέα μειονοτικά σχολεία υπάρχουν πολλές.
Σχολεία μειονοτικά λοιπόν, σημαίνει δημοκρατία και Ελλάδα. Κι όσο δεν το νιώθουν αυτό οι νέοι της μειονότητας, τόσο κακό κάνουν οι υπεύθυνοι στην ίδια τους τη χώρα.
 
Γιατί αυτά τα παιδιά στο μέλλον πρέπει να νιώθουν αυτό το κράτος, πατρίδα και προστάτη τους και όχι ανταγωνιστή των συναισθημάτων τους.
 
Από την άλλη οι υπεύθυνοι των  εκπαιδευτικών φορέων της μειονότητας πρέπει να  σταματήσουν να ασκούν πολιτική, εκμεταλλευόμενοι τις θέσεις που κατέχουν στους διαφόρους μειονοτικούς συλλόγους και να εστιάσουν την προσοχή της πολιτείας στους αγώνες για την δημιουργία  σύγχρονων δομών εκπαίδευσης αλλά και στο επίπεδο της μειονοτικής εκπαίδευσης. 
 

*Ο Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν είναι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ ν.Ροδόπης

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.