Democritus Racing Team: Από την Ξάνθη στην Ιταλία με ένα… μονοθέσιο

07.09.2017 11:23

Νατάσσα Βαφειάδου

Για την πρώτη τους συμμετοχή στο διεθνή διαγωνισμό Formula SAE

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Από την Ξάνθη στο Varano της Ιταλίας βρέθηκαν το διάστημα 19 με 23 Ιουλίου τα μέλη της ομάδας Democritus Racing Team (DRT), συμμετέχοντας για πρώτη φορά στον διαγωνισμό Formula SAE και ερχόμενοι ένα βήμα πιο κοντά στον σκοπό της δημιουργίας της ομάδας.
 
Η ομάδα της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης  ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2015 στην πλειοψηφία της από φοιτητές του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην πόλη της Ξάνθης, με στόχο τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός μονοθέσιου, σύμφωνα με τους κανονισμούς της διεθνούς οργάνωσης FSAE (Formula Society of Automotive Engineers), με στόχο τη συμμετοχή της στους διαγωνισμούς της ίδιας οργάνωσης, εκπροσωπώντας τόσο το ΔΠΘ όσο και τα ελληνικά χρώματα.
 
Όπως εξιστόρησαν μιλώντας στον «ΠτΘ» ο υπεύθυνος της ομάδας κ.Σταύρος Συντώσης και η κ. Έλενα Τσέκου, υπεύθυνη της διαχείρισης των social media της ομάδας, τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας ήταν οκτώ και στο σύνολό τους δευτεροετείς, τότε, φοιτητές του τμήματος.  Από τότε κάθε χρόνο η ομάδα κάνει τα λεγόμενα recruitment, ζητώντας στην ουσία από τα μέλη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, στο σύνολο των τμημάτων του, να ενταχθούν στην ομάδα ώστε να ολοκληρωθεί το δυναμικό της.
 


Η ομάδα της πρώτης χρονιάς αποφάσισε να μην λάβει μέρος σε κάποιον διαγωνισμό, ούτως ώστε να οργανώσει καλύτερα εσωτερικά την δομή της, με στόχο την καλύτερη δυνατή παρουσία της στους διαγωνισμούς τα επόμενα χρόνια. Όπως εξήγησε η κ.Τσέκου η χρονιά που πέρασε ήταν ο δεύτερος χρόνος δουλειάς και εργασίας της ομάδας, κατά την οποία αποφασίστηκε η πρώτη τους συμμετοχή στην κατηγορία 3, ήτοι την κατηγορία των σχεδίων, στον διεθνή διαγωνισμό  Formula SAE.
 
Κατόπιν την απόφασης αυτής το φετινό καλοκαίρι τα μέλη της ομάδας συναντήθηκαν στο Varano της Ιταλίας, ούτως ώστε να παρουσιάσουν στους κριτές του διαγωνισμού, τον έως τώρα σχεδιασμό του μονοθέσιου και ένα επιχειρηματικό πλάνο το οποίο θα αποτελεί και τον οδηγό της ομάδας στο μέλλον για την κατασκευή και την παραγωγή του μονοθέσιου.
 
Η κ. Τσέκου έκανε λόγο για μία μοναδική και πολύ όμορφη εμπειρία, με πολλαπλά οφέλη, καθώς όπως επεσήμανε «και μόνο από την επαφή που είχαμε με ομάδες του εξωτερικού,  πήραμε μεγάλο feedback  για το πώς θα πρέπει να συνεχίσουμε, όσον αφορά το μονοθέσιο, αλλά και σαν ομάδα, και από τις ομάδες, αλλά και από την ίδια τη διοργάνωση, μέσα από τους κριτές και τα σχόλια που λάβαμε για τη συμμετοχή μας». Ερωτηθείσα σχετικά η ίδια επεσήμανε πως τα σχόλια ήταν πολύ θετικά, ενώ εντοπίστηκαν και κάποια εμπειρικά, όπως τα χαρακτήρισε η ίδια, λάθη, τα οποία ωστόσο δεν τους στέρησαν την δεύτερη θέση  στην παρουσίαση του Business plan, δύο 8ες θέσεις στην ανάλυση του κόστους-Cost Event και τη παρουσίαση των σχεδίων- Design Event, αλλά και στην γενική κατάταξη της κατηγορίας όπου κατέληξαν στην 7η θέση. 

Φετινός στόχος η κατασκευή του μονοθεσίου 

Μελλοντικός στόχος της ομάδας και βασικός στόχος της νέας χρονιάς, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της ομάδας κ. Σταύρο Συντώση, είναι η ολοκλήρωση του μονοθεσίου,  ώστε το προσεχές καλοκαίρι του 2018 να είναι σε θέση να συμμετάσχουν σε αγώνες.  «Όλη η δουλειά γίνεται από εμάς, από τους ίδιους τους φοιτητές» επεσήμανε ο ίδιος, εξηγώντας πως η πλειοψηφία των κομματικών του μονοθεσίου είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από τους ίδιους, με κάποια μόλις από τα κομμάτια να κατασκευάζονται εξωτερικά για λόγους ασφαλείας, όπως παραδείγματος χάρη ο κινητήρας.
 


Ερωτηθείς για τη λειτουργία της ομάδας, εξήγησε πως η ομάδα έχει αυστηρή δομή και λειτουργία, χωρισμένη σε υποομάδες η κάθε μία εκ των οποίων έχει συγκεκριμένο ρόλο και εργασία. Η πλειοψηφία της δουλειάς γίνεται εντός του Πολυτεχνείου της Ξάνθης, όπου διαθέτουν τη δική τους αίθουσα και πλέον και μηχανουργείου που θα ξεκινήσει την λειτουργία του, ενώ η επαφή τους με τον υπεύθυνο καθηγητή τους είναι συχνή.
 
«Δεν θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε τόσο χρόνο σε αυτό το project αν δεν το αγαπούσαμε και αν δεν μας άρεσε» τόνισε η κ. Τσέκου, η οποία υπογράμμισε πως το μέγιστο κέρδος από τη συμμετοχή τους σε αυτό είναι η εμπειρία. «Μαθαίνουμε πολλά πράγματα, πολλά εκ των οποίων ενδεχομένως δεν θα είχαμε την ευκαιρία να τα μάθουμε στην σχολή. Ερχόμαστε σε επαφή με τον κόσμο και βλέπουμε στην πράξη πώς λειτουργεί και το εργασιακό περιβάλλον έξω, γιατί υπάρχει οργάνωση, υπάρχουν deadlines που πρέπει να τηρηθούν και γενικότερα μία αυστηρότητα» είπε, για να επισημάνει επίσης πως η κατασκευή του μονοθέσιου ειδικά για όσους εργάζονται πάνω στο μηχανολογικό του κομμάτι, μπορεί να αποτελέσει μεγάλο «συν» στην μετέπειτα καριέρα τους. 

Κάλεσμα προς την τοπική κοινωνία για την επιτυχή ολοκλήρωση του project 



Κλείνοντας η κ.Τσέκου έκανε γνωστό πως εν εξελίξει βρίσκεται το χορηγικό πρόγραμμα “50×50” με το οποίο ζητούν από 50 τοπικές επιχειρήσεις να επιχορηγήσουν την ομάδα με το ποσό των 50 ευρώ για την επιτυχή ολοκλήρωση της προσπάθειάς τους και την κατασκευή του μονοθέσιου.  Ο κ.Συντώσης απηύθυνε μάλιστα κάλεσμα προς το σύνολο της κοινωνίας της Θράκης να ενισχύσει με οποιανδήποτε τρόπο την ομάδα, επισημαίνοντας πως «μπορεί αντίστοιχες προσπάθειες να έχουν γίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα, ωστόσο πρόκειται για κάτι πολύ καινούργιο τόσο για την περιοχή όσο και για το ΔΠΘ, μια προσπάθεια που φτάνει μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, αυτόν της κατασκευής του μονοθεσίου».

Ο Διεθνής Διαγωνισμός Formula SAE… 

…είναι ένας παγκόσμιος διαγωνισμός φοιτητών που διοργανώνεται από την SAE (Society of Automotive Engineers), το IMECHE ( Institution of Mechanical Engineers), τη Formula Student και άλλους οργανισμούς παγκοσμίως. Η Formula SAE η οποία ξεκίνησε το 1978 στην Αμερική, δίνει την ευκαιρία στους φοιτητές να εξασκήσουν και να εξελίξουν τις μηχανολογικές, επιχειρηματικές και οργανωτικές τους ικανότητες. Η ιδέα του διαγωνισμού είναι το σενάριο ύπαρξης μίας φανταστικής εταιρίας όπου αναθέτει σε μία ομάδα φοιτητών να ιδρύσουν, να οργανώσουν και να διαχειρίζονται μία αγωνιστική ομάδα η οποία με τη σειρά της θα σχεδιάσει, κατασκευάσει και θα αγωνιστεί με ένα μικρό αγωνιστικό μονοθέσιο τύπου Formula αγώνων ταχύτητας. 
 
Το αυτοκίνητο περνάει από μία σειρά στατικών και δυναμικών αγωνισμάτων, που έχουν να κάνουν όχι μόνο με την ταχύτητα που αναπτύσσει ή τις ικανότητες οδήγησης του οδηγού, αλλά και με τις καινοτομίες πάνω στο σχεδιασμό και την κατασκευή, το κόστος, την ανθεκτικότητα και την αντοχή του καθώς και την δυνατότητα παραγωγής του. Η συμμετοχή και οι εξετάσεις απαιτούν την τήρηση συγκεκριμένων κανόνων και περιορισμών, ενώ πολλές είναι οι εταιρίες που ενισχύουν τα γεγονότα με χορηγίες χρηματικές ή μη (αναλώσιμα, ανθρώπινο δυναμικό κλπ.).   Οι αγώνες του διαγωνισμού χωρίζονται σε 3 κατηγορίες από τις οποίες οι φοιτητικές  ομάδες μπορούν να επιλέξουν κάθε χρόνο που θα συμμετάσχουν: 

Class 3: Σε αυτό το στάδιο παρουσιάζει η ομάδα το σχεδιασμό του μονοθεσίου χωρίς να έχει προχωρήσει στο κατασκευαστικό μέρος.
Class 2: Σε αυτό το στάδιο παρουσιάζει η ομάδα κάποια έτοιμα κομμάτια από την κατασκευή του μονοθεσίου.
Class 1: Σε αυτό το στάδιο παρουσιάζει η αμάδα ένα πλήρες λειτουργικό μονοθέσιο έτοιμο για αγώνες.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine