Εκτός λίστας δυσπρόσιτων σχολείων Ίασμος, Σάπες και Οργάνη

04.01.2018 10:57

Νατάσσα Βαφειάδου

Μιχάλης Βασιλειάδης, Πρόεδρος ΕΛΜΕ Ροδόπης «Πρόκειται για μία ταξική πρόταση, που υποβαθμίζει την Περιφέρειά μας»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Την πρότασή του για τον επανακαθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έδωσε στην δημοσιότητα στις 22 Δεκεμβρίου του 2017, ο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους.
 
Όπως ανακοινώθηκε για τη διαμόρφωση της πρότασης που υποβάλλεται προς τα αρμόδια όργανα από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ έχει ληφθεί υπόψη η νέα μοριοδότηση των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, όπως έχει ήδη σταλεί στα αρμόδια Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβουλία (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ), και στην κατηγορία δυσπρόσιτα κατατάσσονται όλες οι σχολικές μονάδες που προτείνεται να μοριοδοτηθούν από 10 έως 14 μόρια.
 
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για σχολικές μονάδες που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από την έδρα του νομού, σε μεγάλο υψόμετρο, σε νησιωτικές ή/και παραμεθόριες περιοχές,  είναι δύσκολα προσβάσιμα λόγω των ιδιαίτερων συγκοινωνιακών συνθηκών και έχουν, συνήθως, μικρή οργανικότητα.
 
Σε ό,τι αφορά το νομό Ροδόπης, η νέα πρόταση του Υπουργείου περιλαμβάνει δεκαεπτά συνολικά μονάδες, στο σύνολο τους μειονοτικής εκπαίδευσης, ενώ εκτός λίστας βρίσκονται σχολεία των Σαπών, Ιάσμου  αλλά και της Οργάνης. 

Μιχάλης Βασιλειάδης «Οι καρεκλοκένταυροι του Υπουργείου δεν ξέρουν τι τους γίνεται» 

Την πρόταση αυτή του Υπουργείου αλλά και τις αλλαγές τις οποίες φέρνει στον χάρτη της εκπαίδευσης, σχολίασε στον «ΠτΘ» ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης ο οποίος έκανε λόγο για μία «ταξική» πρόταση που υποβαθμίζει την Περιφέρεια ΑΜ-Θ, μέσα από την υποβάθμιση πολλών σχολικών μονάδων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, αυτά του Παρανεστίου οι σχολικές μονάδες του οποίου, ενώ έχουν ίδια απόσταση από την πρωτεύουσα του νομού, τη Δράμα, με το Νευροκόπι, από τα εννιά μόρια, υποβαθμίζεται στα έξι από τα εννιά μόρια, ενώ το Νευροκόπι παραμένει στα δέκα. Αντίστοιχες περιπτώσεις αυτές στις σχολικές μονάδες στα Λιμενάρια της Θάσου, αλλά και το σχολείου του Εχίνου.
 
«Οι καρεκλοκένταυροι του υπουργείου Παιδείας δεν ξέρουν τι τους γίνεται» ανέφερε χαρακτηριστικά για να επισημάνει σε ό,τι αφορά τον  νομό Ροδόπης πως δεν έχει ληφθεί υπόψη ο μαθητικός πληθυσμός, η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, αλλά και οι ιδιαιτερότητες της περιοχής  και γενικότερα της Θράκης και της Περιφέρειάς ΑΜ-Θ. 

«Η πρόταση του Υπουργείου αντιβαίνει σε όλα όσα συζητήσαμε στο Περιφερειακό Συνέδριο του Νοεμβρίου» 

Ο κ. Βασιλειάδης τόνισε πως το Υπουργείο έχει μπει σε λογική μείωσης των θέσεων, ενθυμούμενος απόφαση του τότε υπουργού κ. Φίλη πέρυσι, σύμφωνα με την οποία η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων συναρτούνταν με τα ολιγομελή τμήματα. «Υπάρχει μια απόφαση του Φίλη, περυσινή, που συναρτά την μοριοδότηση σχολικών μονάδων, δηλαδή το πόσα μόρια παίρνει η κάθε σχολική μονάδα, με τα ολιγομελή τμήματα, χωρίς την έγκριση του περιφερειακού διευθυντή. Αυτό σημαίνει ότι μια σχολική μονάδα από 1-3 μόρια για να δημιουργήσει τμήματα προσανατολισμού, δηλαδή να δημιουργήσει ελάχιστο αριθμό, θέλει τουλάχιστον 20. Οι Σάπες και ο Ίασμος για παράδειγμα, με 10-12 παιδιά δεν είχαν κανένα πρόβλημα και δεν χρειαζόταν υπογραφή από τον περιφερειακό διευθυντή. Αυτό σημαίνει ότι κάποια παιδιά ή θα οδηγηθούν αναγκαστικά σε άλλες κατευθύνσεις ή θα οδηγηθούν από τις Σάπες στην Κομοτηνή. Γι' αυτό πιστεύω ότι η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων έχει ταξικό πρόσημο» ανέφερε χαρακτηριστικά για να επισημάνει επίσης πως η πρόταση του υπουργείου «αντιβαίνει σε όλα όσα είχαμε συζητήσει στο Περιφερειακό Συνέδριο που έγινε τον Νοέμβριο στην περιοχή μας, και συζητήθηκαν θέματα παιδείας, ένα εκ των οποίων ήταν και η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Θέσαμε το θέμα  είπαμε ότι οι μοριοδοτήσεις στην Περιφέρεια μας, δεν θα πρέπει να μειωθούν, αλλά αντιθέτως σε περιοχές όπως η Οργάνη, να αυξηθούν» ανέφερε χαρακτηριστικά για να επισημάνει πως η πρόταση αυτή συγκέντρωσε τη σύμφωνη γνώμη των αρμοδίων, μεταξύ των οποίων και ο σύμβουλος του πρωθυπουργού κ. Βουλγαράκης, για να υπενθυμίσει επίσης και στη σχετική επερώτηση για τα σχολεία των Σαπών, του Ιάσμου και της Ξυλαγανής,  του βουλευτή Ροδόπης κ. Ιλχάν Αχμέτ τον περασμένο Ιούνιο, κατά την οποία είχε λάβει τη διαβεβαίωση δια στόματος του κ. Γαβρόγλου πως οι σχολικές μονάδες των περιοχών αυτών δεν θα θιγούν. 

«Άλλα λέμε, άλλα συμφωνούμε και άλλα υπογράφονται» 

«Εδώ υπάρχει μια αναξιοπιστία. Άλλα λέμε, άλλα συμφωνούμε και άλλα υπογράφονται» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλειάδης ο οποίος εξέφρασε την άποψή ότι « μέσα από τις μοριοδοτήσεις αυτές, πάνε έμμεσα να μειώσουν του διορισμούς των αναπληρωτών», ενώ, όπως τόνισε, θα υπάρξουν αναγκαστικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, λόγω του μικρού αριθμού μαθητών που θα απομείνουν σε συγκεκριμένα τμήματα.
 
«Εμείς θα αγωνιστούμε για να μην περάσει αυτή η πρόταση έχοντας τα επιχειρήματά μας» επισήμανε ο ίδιος,  κάνοντας λόγο για υποβάθμιση και του εκπαιδευτικού έργου, καθώς όπως είπε «οι Σάπες για παράδειγμα, ως μια περιοχή μειονεκτική, δεν θα αποτελέσει κίνητρο για τον αναπληρωτή, για τον μόνιμο να πάρει απόσπαση ή να διοριστεί ως αναπληρωτής εδώ και πλέον δεν θα αποτελεί την πρώτη επιλογή των εκπαιδευτικών». 

«Το Υπουργείο μας στερεί εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ανθρώπους» 

«Δεν υπάρχει διάλογος και δυστυχώς το υπουργείο με το κλείσιμο των σχολείων μας αιφνιδίασε. Υποβαθμίζει την περιοχή μας και της στερεί εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ανθρώπους που θα μπορούσαν από την αρχή της σχολικής χρονιάς να είναι μέσα στις τάξεις» κατέληξε ο ίδιος, προαναγγέλλοντας συναντήσεις με τους δημάρχους της τοπικής κοινωνίας, τον Περιφερειάρχη αλλά και τους βουλευτές ούτως ώστε « να δούμε τι μπορεί να πράξει ο καθένας, ανάλογα με τις αρμοδιότητές του».

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine