Αποσυρση του προγραμματος για τα διγλωσσα νηπιαγωγεια ζητα ο Διδασκαλικος Συλλογος Ξανθης

Κάνει λόγο για μικροπολιτικές επιδιώξεις

Για επιδεικτική παράβλεψη των αποφάσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας των Συλλόγων, των νόμων Ξάνθης και Ροδόπης, κάνει λόγο ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης σε σχετική ανακοίνωσή του, σχολιάζοντας σε ανακοίνωσή του τον  ορισμό των νηπιαγωγείων τα οποία θα συμμετέχουν στην υλοποίηση της πράξης «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης».
 
Σκοπός του προγράμματος, είναι να κατακτήσουν τα νήπια ισορροπημένη γλωσσική ανάπτυξη και «προσθετική διγλωσσία», όπως ονομάζεται η γνωστική επάρκεια στην άνετη χρήση δύο γλωσσών προφορικά και γραπτά, σε εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου η μητρική γλώσσα χρησιμοποιείται ως γλώσσα στήριξης για την εκμάθηση της ελληνικής. 

Μικροπολιτικές επιδιώξεις καταγγέλλει ο διδασκαλικός σύλλογος Ξάνθης 

Ορατή, όμως όπως ανήγγειλε μέσω της ανακοίνωσης ο σύλλογος, είναι η ανάγκη μικροπολιτικών επιδιώξεων, καθώς και η ανάγκη κάποιων που – επιθυμώντας να επιβιώσουν κοινωνικά και πολιτικά – παρεμβαίνουν συστηματικά στο ρόλο του νηπιαγωγείου χειραγωγώντας την μειονότητα και επιδιώκοντας τη μετεξέλιξή της από «θρησκευτική μουσουλμανική μειονότητα» κατά τη συνθήκη της Λοζάνης, σε «εθνική τουρκική μειονότητα».
 
Ήδη από το 2014, όπως θυμίζει το Δ.Σ. του Συλλόγου, βουλευτές ζητούσαν με επίκαιρη επερώτηση στη Βουλή την ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων στη Θράκη, ενώ σε τοποθέτηση μειονοτικού βουλευτή προεξοφλείται ως μητρική γλώσσα όλων των πληθυσμιακών ομάδων της μειονότητας η τουρκική γλώσσα, αφού ζητείται η στελέχωση σε κάθε νηπιαγωγείο με εκπαιδευτικό που να γνωρίζει την τουρκική γλώσσα  για να επικοινωνεί καλύτερα με τα παιδιά.
 
Παρά την πρόταση των Συλλόγων, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, για έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα, αυτή πραγματοποιήθηκε πολύ αργότερα και αφορούσε ενημέρωση μόνο για τον τρόπο υλοποίησής του και προκειμένου να πεισθούν οι εκπαιδευτικοί με τους υπεύθυνους της ενημέρωσης να αναφέρουν παραδείγματα αντίστοιχων προγραμμάτων που εφαρμόστηκαν σε  άλλες χώρες.
 
Τα συγκεκριμένα, όμως, προγράμματα μόνο ως ατυχή μπορούν να χαρακτηριστούν, υπογράμμισε ο διδασκαλικός σύλλογος, αφού δεν έχουν καμία σχέση και με τις ιδιαίτερες συνθήκες στον ευαίσθητο χώρο της Θράκης. Επομένως, συμπεραίνει, ο σκοπός του προγράμματος για την ενίσχυση της ελληνομάθειας και την κοινωνική ένταξη των μαθητών εντάσσεται σε  ένα επικοινωνιακό τέχνασμα  μιας επικοινωνιακής προσπάθειας προκειμένου να διασφαλιστεί η συναίνεση των νηπιαγωγών. 

Νομικές προβλέψεις για τη διδασκαλία της τουρκικής 

Δεν υπάρχει πρόβλεψη στη νομοθεσία για διατήρηση της τουρκικής γλώσσας, εξηγεί στη συνέχεια ο Σύλλογος ζητώντας από την πολιτεία να πάρει αποφάσεις. Η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας, όπως αναφέρθηκε στη συνέχεια,  διδάσκεται αποκλειστικά ως μητρική γλώσσα, σε παιδιά άλλων πληθυσμιακών ομάδων με μητρική γλώσσα διαφορετική της τουρκικής, παραβλέποντας έτσι την ανομοιογενή σύνθεση της μουσουλμανικής μειονότητας.
 
Οι αλλόγλωσσοι μαθητές  που ζουν μόνιμα στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι υποχρεωμένοι να μάθουν την ελληνική γλώσσα την κουλτούρα, την ιστορία και τον πολιτισμό. Έχουν δικαίωμα, όμως, όπως αναφέρεται στη συνέχεια, να διατηρήσουν και τη δική τους μητρική γλώσσα, τις παραδόσεις, την κουλτούρα, την ιστορία και τον πολιτισμό τους,  γιατί έτσι θα γνωρίζουν πάντα τις ρίζες τους.
 
Όταν η μητρική γλώσσα υποβαθμίζεται, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο σύλλογος διδασκόντων, κινδυνεύει ουσιαστικά ο πολιτισμός κάθε λαού ή κάθε πληθυσμιακής ομάδας. Παρατηρείται έτσι το φαινόμενο της γλωσσικής διάβρωσης και  υποχώρησης της μητρικής γλώσσας με έντεχνο τρόπο και η αντικατάστασή της με μία θετή γλώσσα, στην προκειμένη περίπτωση τουρκική. Χρησιμοποιείται, δηλαδή, όπως αναφέρθηκε ειδικότερα στην ανακοίνωση, «ο γλωσσικός θάνατος»  προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα σχέδια εθνικιστικών επιδιώξεων. Σκοπός, τονίζεται, είναι  η απαλοιφή της διαφορετικότητας των πληθυσμιακών ομάδων η γλωσσική και εθνοτική αφομοίωση και αντικατάσταση αυτών με την τουρκική κουλτούρα. 

«Η σταδιακή απώλεια της μητρικής γλώσσας θα οδηγήσει σε κατάργηση του πολιτισμικού πλουραλισμού» 

«Η εισαγωγή συνεργατών στα νηπιαγωγεία μειονοτικών θα συμβάλλει στον περιορισμό χρήσης και σταδιακής απώλειας της μητρικής γλώσσας των παιδιών, χωρίς έτσι να αυξήσει τις δεξιότητες στη μητρική γλώσσα με αποτέλεσμα την κατάργηση του πολιτισμικού πλουραλισμού και την ανυπαρξία της κοινωνικής αυτονομίας μιας πληθυσμιακής ομάδας», υπογραμμίζεται αυτολεξεί στην ανακοίνωση.
 
«Και ενώ η δίγλωσση εκπαίδευση θα πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με βάση τα ευρήματα της  σύγχρονης παιδαγωγικής έρευνας, εδώ σχεδιάζεται και υλοποιείται με βάση πολιτικές αποφάσεις», συνέχισε.
 
Ο Σύλλογος, καταλήγοντας στην ανακοίνωση, ζητά τη διεξαγωγή ενός εποικοδομητικού διαλόγου με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων και επικαιροποιώντας τις αποφάσεις του, δηλώνουν την αντίθεσή τους στην πιλοτική παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας και ζητά την απόσυρση του προγράμματος, την ίδρυση δημοσίων δημοτικών σχολείων σε μειονοτικούς οικισμούς και την οργάνωση ενός επιστημονικού συνεδρίου από τη ΔΟΕ με θέμα την  εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.