Απαρατήρητες πέρασαν οι εκπτώσεις στην Κομοτηνή

03.03.2018 11:00

Κώστας Μαρκενδούδης

Χειρότερα από πέρυσι κινήθηκε η αγορά της Κομοτηνής το πρώτο δίμηνο της χρονιάς - Δεν επηρέασαν το κλίμα οι εκδηλώσεις της Αποκριάς

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Απογοητευτικοί ήταν οι δύο πρώτοι μήνες του 2018 για τα καταστήματα της Κομοτηνής, μιας και ούτε οι εκπτώσεις, αλλά ούτε και οι εκδηλώσεις της Αποκριάς βοήθησαν ώστε να ενισχυθεί ιδιαίτερα η αγοραστική κίνηση σε αυτά.
 
Αυτό φαίνεται από την έρευνα που έκανε ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής στους καταστηματάρχες της πόλης, από την οποία φαίνεται πως η αγορά δεν δούλεψε ιδιαίτερα, ενώ πολλά καταστήματα δεν είδαν βελτίωση και κατά τις αποκριάτικες εκδηλώσεις του Δήμου Κομοτηνής.
 
Ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής διεξήγαγε έρευνα για τις Χειμερινές Εκπτώσεις του 2018 και για την λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 14 Ιανουαρίου με σκοπό  να καταγράψει τις οικονομικές επιδόσεις των επιχειρήσεων μελών του για το χρονικό διάστημα από 8 Ιανουαρίου 2018 έως και 28 Φεβρουαρίου 2018. 

Έρευνα για πιο απτά αποτελέσματα 

Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα εκατό καταστηματαρχών κατά την λήξη της εκπτωτικής περιόδου, με δειγματοληπτικό πλαίσιο το μητρώο του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, το οποίο κλήθηκε να απαντήσει σε 7  ερωτήσεις  μέσω  επιτόπιας αλλά και τηλεφωνικής συνέντευξης.
 
Από τα αποτελέσματα συμπεραίνεται η συνέχεια του υποτονικού κλίματος που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στην αγορά της πόλης μας αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Τα πρόσημα που προκύπτουν είναι αρνητικά τόσο στην αγοραστική κίνηση όσο και στην ανταπόκριση των επιχειρηματιών στις φοροασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.
 
Φέτος ο Σύλλογος θα ασχοληθεί γενικότερα με την έρευνα και τα ερωτηματολόγια, ώστε να έχουν ένα «μπούσουλα» την οποία θα δημοσιοποιούν και στα μέλη τους, ώστε να κάνουν τον προγραμματισμό τους αλλά και να δουν τι πραγματικά θέλουν οι καταναλωτές, σημείωσε η πρόεδρος του Συλλόγου κ. Κική Κωνσταντινίδου.
 
Παράλληλα θα τους βοηθήσει να εντοπίσουν και τι ελλείψεις υπάρχουν, αν πρέπει να γίνουν διορθώσεις και ποιες είναι αυτές, αλλά και να υπάρχει και μια εικόνα για όποιον θέλει να επενδύσει στο κατάστημά του, που έχει δυνατότητα να στραφεί και να κατευθυνθεί.
 
Η επόμενη έρευνα θα γίνει για το Πάσχα, και θα ακολουθήσουν και άλλες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ώστε να μην μιλούν θεωρητικά, αλλά να εμβαθύνουν στις τάσεις και τα προβλήματα του κλάδου.
 
«Φέτος πέρασε απαρατήρητη από τους καταναλωτές η εκπτωτική περίοδος, και δεν είχε την κίνηση την οποία θα θέλαμε» σημείωσε η κ. Κωνσταντινίδου, που τόνισε πως το 2018 δεν μπήκε με θετικό πρόσημο, ελπίζει όμως πως δεν θα συνεχιστεί στο επόμενο έτος και θα διορθωθεί κάπως η κατάσταση.
 
Να σημειωθεί πως στο ερωτηματολόγιο ερωτήθηκαν συγκεκριμένα για τις αποκριάτικες εκδηλώσεις οι καταστηματάρχες, στους οποίους παρεμπιπτόντως δεν περιλαμβάνονται τα καταστήματα εστίασης, με ένα σημαντικό ποσοστό, να δηλώνουν πως δεν τους επηρέασαν καθόλου, ενώ ακόμα περισσότεροι ήταν αυτοί που είδαν την αγορά να κινείται πτωτικά.
 
Πάντως η κ. Κωνσταντινίδου τόνισε πως, πέρα από τη χρόνια πλέον οικονομική αδυναμία των Ελλήνων πολιτών, ένας από τους παράγοντες που είχε σαν αποτέλεσμα να ατονήσει ο θεσμός των εκπτώσεων, είναι και τα δεκαήμερα προσφορών, που κάνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα τα καταστήματα, με κάποια ήδη να έχουν ξεκινήσει από τον Μάρτιο.
 
Έτσι οι πολίτες δεν περιμένουν τις εκπτώσεις ώστε να ψωνίσουν φτηνότερα και έτσι «διαχέεται» κάπως η κίνηση, που παλαιότερα περιοριζόταν στις εκπτωτικές περιόδους, αγοράζοντας, όταν το επιτρέπουν και όλες οι υπόλοιπες υποχρεώσεις του πιεσμένου πλέον προϋπολογισμού τους.
 
«Βλέπουμε ότι αλλάζει πλέον το τοπίο και στον εμπορικό κόσμο, στην αγορά και τους καταναλωτές, με το 2018 να ξεκινά με αρνητικό πρόσημο» σημείωσε χαρακτηριστικά. 

Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου 


Στην πρώτη ερώτηση, «Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων» διαπιστώνουμε ότι οι έμποροι απάντησαν σε ποσοστό 60% πως στις φετινές εκπτώσεις οι πωλήσεις κινήθηκαν χειρότερα από την αντίστοιχη περσινή  περίοδο του 2017, το 27,50% κινήθηκε στα ίδια επίπεδα ενώ, ένα πολύ μικρό ποσοστό επιχειρηματιών της τάξης του 12,50% κατέγραψε αυξημένη κίνηση.
 
Στη δεύτερη ερώτηση  κλήθηκε να απαντήσει  το 12,50% των επιχειρηματιών όπου οι πωλήσεις τους κινήθηκαν καλύτερα την χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2018 από την αντίστοιχη περσινή.  Από τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα της παραπάνω ερώτησης διαπιστώνεται  πως 6 στους 10 (60%)  καταστηματάρχες κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 0-10%, 2 στους 10 (20%) κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 11%-20%, 2 στους 10 (20%) κινήθηκαν στα επίπεδα 21% -30% , ενώ 0% ήταν τα ποσοστά για τις αυξήσεις από 31% και πάνω.
 
Στην τρίτη ερώτηση  κλήθηκε να απαντήσει το 60,00% των επιχειρηματιών, τον οποίων οι πωλήσεις κινήθηκαν χειρότερα  την  χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2018 από την αντίστοιχη περσινή. Από τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα προκύπτει ότι 4 στους 10 (41,67%) καταστηματάρχες κατέγραψαν μείωση της τάξης του 0-10%,  2 στους 10 (20,83%) κατέγραψαν μείωση της τάξης του 11%-20%, 2 στους 10 (25%) κινήθηκαν στα επίπεδα μείωσης 21% -30% , το   8,33% κατέγραψε μείωση από 31%-40%,  ενώ το 4,17% είχε μείωση μεγαλύτερη του 41%.
 
Στην τέταρτη ερώτηση, για την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων οι επιχειρηματίες της Κομοτηνής  απάντησαν σε ποσοστό 70% ότι είχαν αυξημένη αγοραστική κίνηση το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων, το 20% των εμπορικών καταστημάτων κατέγραψε αυξημένη κίνηση το δεύτερο δεκαπενθήμερο, το 2,50% από 16/2 έως 28/2 ενώ το 7,50% δεν ξεχώρισε καμία περίοδο. 
 
Στην πέμπτη ερώτηση, για την Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018 όπου τα καταστήματα της Κομοτηνής μπορούσαν να λειτουργούν, διαπιστώνεται πως άνοιξε το 55% των καταστημάτων της περιοχής ενώ το 45% των επιχειρηματιών επέλεξε τα καταστήματά τους να παραμείνουν κλειστά.
 
Στην έκτη ερώτηση, αν η εκπτωτική περίοδος βοήθησε να ανταποκριθούν αποτελεσματικότερα οι καταστηματάρχες στις φορολογικές και ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, η πλειονότητα των επιχειρηματιών, 6 στους 10 (65%), θεωρεί πως η εκπτωτική περίοδος δεν βοήθησε ιδιαίτερα να ανταποκριθούν, σε αντίθεση με ένα πολύ μικρό ποσοστό, 1 στους 10  (10%), των επιχειρηματιών που απάντησαν θετικά
 
Στην τελευταία ερώτηση το 45% των επιχειρηματιών απάντησε πως οι πωλήσεις την περίοδο των αποκριών κινήθηκαν χειρότερα σε σχέση με την συνολική εκπτωτική περίοδο και το 42,50% δεν διαπίστωσε καμία διαφορά. Ελάχιστες ήταν  οι επιχειρήσεις 12,50%, που παρατήρησαν αύξηση των πωλήσεων το συγκεκριμένο διάστημα.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine