“Moves & Maths”: Η διδασκαλία των θετικών επιστημών μέσα από τον χορό

29.03.2018 11:03

Νατάσσα Βαφειάδου

Οι μαθητές του 10ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής «χόρεψαν» με τα μαθηματικά – δοκιμάζοντας το πρόγραμμα που υλοποιεί η Στέγη Τέχνης, Χορού και Κίνησης «Χοροτάξιο»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Σε χώρες όπως η Αμερική και η Μεγάλη Βρετανία τα τελευταία χρόνια, οι θετικές επιστήμες διδάσκονται μέσα από την τέχνη. Πιο συγκεκριμένα μέθοδοι οι οποίοι συνδέουν τα πεδία των θετικών επιστημών και της τέχνης έχουν ενσωματωθεί στα δημόσια σχολεία ως ξεχωριστή ενότητα των μαθητικών εδώ και μία δεκαετία, με εντυπωσιακά αποτελέσματα ως προς το μαθησιακό κομμάτι.
 
Αυτή ακριβώς την σύμπραξη έκαναν πράξη και πρωτοσυστήνουν στην πόλη της Κομοτηνής η χορεύτρια και καθηγήτρια χορού, υπεύθυνη του «Χοροταξίου» κ. Γιούλη Ιωαννίδου και η μαθηματικός  κ. Άννα Τουμπαλίδου, οι επιστήμες των οποίων συναντώνται με στόχο την ενίσχυση της επιθυμίας των παιδιών για μάθηση αλλά και την κατανόηση ότι η μάθηση μπορεί να αποτελέσει μία δημιουργική διαδικασία.
 
Πώς; Μέσα από το πρόγραμμα “Moves & Maths” το οποίο υλοποιεί η Στέγη Τέχνης, Χορού και Κίνησης «Χοροτάξιο» στον χώρο της κάθε δεκαπέντε μέρες δωρεάν για παιδιά δημοτικού, και το οποίο τη Δευτέρα, 26 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε κατόπιν πρόσκλησης των Συλλόγων Διδασκόντων και Γονέων και Κηδεμόνων, και στους μαθητές του 10ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής.
 
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του οποίου χρησιμοποιούνται κινητικές δραστηριότητες ούτως ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν βιωματικά έννοιες των μαθηματικών.
 
Στα μαθήματα οι χορευτές και εκπαιδευτικοί διδάσκουν  χορό και μαθηματικά ταυτόχρονα και οι μαθητές, δουλεύοντας σε ομάδες, εξερευνούν και επικοινωνούν τα μαθηματικά, αναπτύσσουν τη μαθηματική τους σκέψη, τη δημιουργικότητα για την επίλυση προβλημάτων και επιπροσθέτως εμπλουτίζουν τις κινητικές τους δεξιότητες. Με λίγα λόγια, κατανοούν και ερμηνεύουν συνειδητά τις νέες κινητικές τους φράσεις, απόρροια της πρακτικής εφαρμογής των μαθηματικών εννοιών.
 
Στόχος είναι να γνωριστούν οι μαθητές με τα αντικείμενα των μαθηματικών και του χορού ώστε να επιτύχουν ένα μουσικό-κινητικό αποτέλεσμα. Τα παιδιά χωρίς να ασχολούνται με τα μαθηματικά, θα μάθουν από την κίνηση και μόνο, την μαγική και ξεχωριστή θέση που κατέχει η εν λόγω επιστήμη στον κόσμο, ξεκινώντας από το ίδιο τους το σώμα. 

Το σώμα ως φορέας ιδεών 

Όπως εξήγησε η κ. Ιωαννίδου, μιλώντας στον «ΠτΘ», «πρόκειται για ένα βιωματικό τρόπο να προσεγγίσουμε τις έννοιες των μαθηματικών και αντίστροφα να καλλιεργήσουμε και την κινητική μας αντίληψη, αντιλαμβανόμενοι το σώμα μας ως ένα φορέα ιδεών». «Το  σώμα μας άλλωστε είναι ευφυές από μόνο του» εξήγησε χαρακτηριστικά επομένως «η τέχνη συναντά την επιστήμη και συμπράττουν με στόχο  να ενδυναμώσουν την επιθυμία των παιδιών για μάθηση και μέσω της μάθησης, να συνειδητοποιήσουν επίσης το πόσο χρήσιμη είναι η επιστήμη των μαθηματικών στην καθημερινότητά τους και να την αγαπήσουν περισσότερο». 

Άννα Τουμπαλίδου «Μία τεχνική για την καλύτερη κατάκτηση της γνώσης» 

Σε κάθε συνάντηση τα παιδιά ασχολούνται με μία έννοια των μαθηματικών, όπως η πρόσθεση, η αφαίρεση αλλά και πιο σύνθετες όπως ο πολλαπλασιασμός και η ακολουθία των μαθηματικών , χρησιμοποιώντας το σώμα τους και δουλεύοντας σε ομάδες, για να αντιληφθούν και την έννοια της συνεργασίας.
 
Πρόκειται για μία τεχνική, η οποία δεν αντικαθιστά τον παραδοσιακό τρόπο  μάθησης, αλλά λειτουργεί ενισχυτικά προς αυτόν, όπως τόνισε με τη σειρά της, η μαθητικός κ. Άννα Τουμπαλίδου για να υπογραμμίσει πως αποτελεί μία επιπλέον βοήθεια αλλά και ερέθισμα για τα παιδιά.
 
«Οι ορολογίες και οι έννοιες των μαθηματικών συνδέονται με εικόνες, γεγονός που βοηθάει ακόμα περισσότερο τα παιδιά να τις κατανοήσουν και να τις θυμηθούν μετέπειτα ενδεχομένως» εξήγησε, χαρακτηρίζοντας το πρόγραμμα ως μία κινητήριο δύναμη για μάθηση μέσα από τις τέχνες αλλά και έναν τρόπο για την «καλύτερη κατάκτηση της γνώσης».
 
Σήμερα, Πέμπτη, θα πραγματοποιηθεί εκ νέου συνάντηση με τα υπόλοιπα τμήματα του 10ου Νηπιαγωγείου, ενώ ευχή όλων είναι το πρόγραμμα να συνεχιστεί, να ενισχυθεί ούτως ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει μεγαλύτερο αριθμό παιδιών και, γιατί όχι, να ενταχθεί και στα υπόλοιπα σχολεία του νομού.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine