Μελλοντικοι φιλολογοι του Τμηματος Ελληνικης Φιλολογιας ανεδειξαν τον ρολο του σχολειου στη διαμορφωση πολυπολιτισμικης συνειδησης

Διημερίδα στο Κεντρικό Αμφιθέατρο Πανεπιστημιούπολης

Διημερίδα πραγματοποιήθηκε στις 21 και 22 Απριλίου στο Κεντρικό Αμφιθέατρο Πανεπιστημιούπολης από την ΔΑΠ ΝΔΦΚ Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας ΔΠΘ με θέμα τον ρόλο του σχολείου στη διαμόρφωση πολυπολιτισμικής συνείδησης. Σε αυτήν οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν, να προβληματιστούν και να παρακολουθήσουν πολλές και ενδιαφέρουσες ομιλίες που φώτιζαν το θέμα από κάθε του πλευρά.
 
Και επειδή οι νέοι άνθρωποι οφείλουν να είναι ευαισθητοποιημένοι και να στηρίζουν δυναμικά όποιον έχει ανάγκη, οι παρευρισκόμενοι συγκέντρωσαν καπάκια για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου, καθώς και οικονομική ενίσχυση για έναν 9χρονο συμπολίτη μας από την Καβάλα που μάχεται με τον καρκίνο.
 
Το πρόγραμμα του Σαββάτου περιελάμβανε ομιλίες του Αντιδημάρχου Κοινωνικών Θεμάτων, κ. Νίκου Σωτηρακόπουλου, της Σχολικής Συμβούλου, κ. Ευαγγελίας Σεραφείμ και της Γλωσσολόγου και μέλος ΕΕΠ, κ. Λυδίας Μύτιτς, ενώ την επομένη ως κεντρικοί ομιλητές παρευρέθηκαν ο Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνικής Διοίκησης, κ. Ευριπίδης Παπαδημητρίου, ο Επίκουρος Καθηγητής Διεθνούς Δικαίου, κ. Βασίλειος Γραμματίκας και η Φιλόλογος, κ. Ελένη Χατζή. 

Νίκος Σωτηρακόπουλος «Η Κομοτηνή εδώ και δεκαετίες αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση»

Για τον  ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία μίλησε ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικών Θεμάτων, κ. Νίκος Σωτηρακόπουλος, εξηγώντας ότι πήρε την απόφαση να συμμετάσχει στη διημερίδα αφενός λόγω του φιλανθρωπικού χαρακτήρα της αφετέρου διότι οι δημοτικές αρχές επιθυμούν να είναι κοντά στην ζώσα φοιτητική νεολαία του ΔΠΘ. «Η Κομοτηνή είναι εδώ και δεκαετίες ένα παράδειγμα προς μίμηση, μιας και ομάδες με διαφορετική γλώσσα, θρησκεία και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες συνυπάρχουν αρμονικά συμμετέχοντας ισότιμα σε όλες τις δημοτικές δομές και το πολιτισμικό γίγνεσθαι», υποστήριξε ο ίδιος, κρίνοντας ότι η ειρηνική αυτή συνύπαρξη καθρεπτίζεται ακόμη και στην οικιστική οργάνωση της πόλης. 

Ευαγγελία Σεραφείμ «Μέσα στην τάξη πρέπει να καλλιεργείται ο σεβασμός απέναντι στους άλλους πολιτισμούς και η ανάπτυξη πολιτισμικής ταυτότητας» 

Τον ρόλο του σχολικού συμβούλου στην καλλιέργεια πολυπολιτισμικής συνείδησης ανέδειξε μέσα από την εισήγησή της η κ. Ευαγγελία Σεραφείμ, σχολική σύμβουλος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο σχολικός σύμβουλος οργανώνει επιμορφώσεις στην εκπαιδευτική περιφέρεια που του έχει ανατεθεί, συμβουλεύοντας τους εκπαιδευτικούς και βοηθώντας τους να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους, εποπτεύοντας και στηρίζοντας το διδακτικό έργο. Όπως επιτάσσουν τα σχολικά βιβλία και το αναλυτικό πρόγραμμα οι επιμορφώσεις αυτές, όπως τόνισε εμφατικά η κ. Σεραφείμ πρέπει να αναπτύσσουν «τον σεβασμό απέναντι στους άλλους πολιτισμούς, την ανοχή αλλά, παράλληλα, και την ανάπτυξη πολιτισμικής ταυτότητας μέσα στην τάξη». 

Λυδία Μύτιτς «Πολλοί εκπαιδευτικοί βλέποντας ένα δίγλωσσο παιδί εστιάζουν στην πιθανότητα η διγλωσσία να προκαλέσει μειωμένη σχολική επίδοση» 

Αναφορικά με το φαινόμενο της διγλωσσίας και της πολυγλωσσίας τοποθετήθηκε η κ. Λυδία Μύτιτς, μέλος ΕΕΠ και Γλωσσολόγος, για να επεκταθεί στη συνέχεια στη σχέση του φαινομένου αυτού με το ελληνικό σχολείο. «Η Θράκη χαρακτηρίζεται από πολύγλωσσους μαθητές, κυριαρχούν, ωστόσο κάποιες λανθασμένες αντιλήψεις», εξήγησε, λέγοντας ότι πολλοί εκπαιδευτικοί βλέποντας ένα δίγλωσσο παιδί εστιάζουν στην πιθανότητα η διγλωσσία να προκαλεί μειωμένη σχολική επίδοση ή μαθησιακά προβλήματα.
 

Αν υπάρξει η κατάλληλη επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς, όμως, η διγλωσσία μπορεί να γίνει «προσθετική και όχι αφαιρετική» υποστήριξε παρουσιάζοντας έρευνες που αποδεικνύουν ότι αν υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες οι δίγλωσσοι μαθητές υπερτερούν σε κάποια σημεία από τους μονόγλωσσους, αφού «φαίνεται να έχουν μεταγλωσσικές ικανότητες και να αντιλαμβάνονται καλύτερα τα προβλήματα επικοινωνίας με τον συνομιλητή τους». 

Γιώργος Λένος «Απαραίτητη η διοργάνωση ακόμη περισσότερων συνεδρίων για τους αυριανούς εκπαιδευτικούς» 

Τέλος, ο κ. Γιώργος Λένος, ένας εκ των υπευθύνων της διημερίδας εξήγησε πως οι διοργανωτές επέλεξαν ως θέμα την μειονοτική εκπαίδευση, μιας και στην Κομοτηνή υπάρχει έντονο το μειονοτικό στοιχείο, χωρίς ωστόσο, να παρέχεται η κατάλληλη εκπαίδευση. Κάτι τέτοιο σύμφωνα με τον ίδιο έχει ως αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευτικοί να μην μπορούν να διαχειριστούν κατάλληλα τους μειονοτικούς μαθητές μιας και αυτοί συχνά δεν γνωρίζουν καλά την γλώσσα, ενώ έκρινε απαραίτητη τη διοργάνωση ακόμη περισσότερων συνεδρίων και ενημερώσεων αναφορικά με την μειονοτική εκπαίδευση για τους αυριανούς εκπαιδευτικούς.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.