Τα επιμελητηρια θελουν αλλα το καλαθι παραμενει μικρο

Απαρατήρητα

Η επίσκεψη της αντιπροσωπείας του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης στο εκεί επιμελητήριο της Φιλιππούπολης σαφώς και αποτιμάται θετικά, όμως ειδικά για τη συναπόφαση άσκησης πίεσης για το άνοιγμα της Νυμφαίας στα λεωφορεία έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε και την επίδραση που θα έχει το επέκεινα της πίεσης. 
 
Τούτο διότι, αν θυμόμαστε σωστά, ο επαγγελματικός κόσμος και των δύο χωρών ποτέ δεν εμφανίζονταν να είναι αντίθετος στο άνοιγμα της διόδου της Νυμφαίας στα λεωφορεία, σε αντίθεση με τις πράξεις πλήθους πολιτικών -και του τόπου και της κεντρικής σκηνής, παρόλο που οι δεύτεροι με θέρμη διαβεβαίωναν πως η λύση στο θέμα είναι κοντά και πως επιλήφθηκαν επισταμένως του θέματος οι ίδιοι προσωπικά.
 
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα, αλλά υποψιαζόμαστε όχι το τελευταίο, καταγράφεται τον Μάρτιο του 2017 οπότε και ήρθε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στην περιοχή για να «εγκαινιάσει» το τελευταίο κομμάτι του κάθετου άξονα.
 
Όταν ρωτήθηκε για το ζήτημα, είχε δεσμευτεί ότι θα έρθει σε συνεννόηση με τον Βούλγαρο ομόλογό του, ώστε να αρθούν όλοι οι υφιστάμενοι περιορισμοί για την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και λεωφορείων, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι «ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να δέχεται τέτοιου είδους μετακινήσεις» και παραδεχόμενος ότι «οι κάθετοι άξονες είναι ολοκληρωμένοι αυτοκινητόδρομοι που μπορούν να βοηθήσουν στις συνδυασμένες μεταφορές και την γεωπολιτική αναβάθμιση της περιοχής».
 
Και όλα αυτά τη στιγμή που οι δύο πρωθυπουργοί Ελλάδας και Βουλγαρίας φαίνεται να έχουν άριστες σχέσεις και να ανακοινώνουν τη δημιουργία της μίας υποδομής μετά την άλλη. Θυμίζουμε χαρακτηριστικά τη σιδηροδρομική Εγνατία και μόλις προσφάτως  τον αγωγό IGB.
 
Μολαταύτα βέβαια όλοι γνωρίζουμε καλώς πως τίποτα δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, και το μόνο έργο που φαίνεται να έχει προγραμματιστεί για τον κάθετο άξονα είναι τα διόδια.
 
Πάντως ένα ακόμη στοιχείο που έχει τη δική του αξία να επισημανθεί είναι η σταθερή «πίστη» των επιμελητηρίων της Ροδόπης στις δυνατότητες του κάθετου άξονα για την ανάπτυξη της περιοχής. Από τη στιγμή της σύλληψης της επαναλειτουργίας του άξονα ως ιδέα ακόμη στο μυαλό του Γεώργιου Μανούδη που διετέλεσε πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης και με σειρά αρθογραφίας και παρεμβάσεων πίεζε για τη διάνοιξη της διόδου της Νυμφαίας μέχρι και σήμερα τα επιμελητήρια θέλουν να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τον κάθετο άξονα… δυστυχώς όμως η πολιτική και οι πολιτικοί, όπως αποδεικνύουν τα μέχρι τώρα πεπραγμένα, μόνο μικρό καλάθι τους επιτρέπουν να κρατούν… Χ.Λ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.