Ο Μουφτής Κομοτηνής Μέτσο Τζεμαλή και η μεγάλη συνεισφορά του στην κοινωνική ειρήνη και στον πολιτισμό της ανεκτικότητας

31.08.2018 11:46

Της έκδοσης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Ο Μουφτής Μέτσο Τζεμαλή με τη συνταξιοδότησή του έχει περάσει πλέον στα πρακτικά της ιστορίας της Μουφτείας Κομοτηνής. Στη σχετική δημόσια γνωστοποίηση για τη συνταξιοδότησή του, που συν-αναφέρει και συν-αφορά και τον Μουφτή Ξάνθης κ. Σινίκογλου, ο συντάκτης της γνωστοποίησης στις δύο τελευταίες γραμμές δεν παραλείπει να ευχαριστήσει για το έργο τους τούς δύο Μουφτήδες, υπενθυμίζοντάς μας συγχρόνως τον ρόλο τους ως συμβούλων της Πολιτείας. Η ίδια η ανακοίνωση ─τεχνοκρατική στο ύφος─ μας εξηγούσε ότι οι δυο μουφτήδες συνταξιοδοτούνται λόγω ηλικίας ως δικαστικοί ─αφού ασκούσαν και καθήκοντα ιεροδίκη─ το όριο συνταξιοδότησης των οποίων είναι τα 67 χρόνια.
 
Η συνταξιοδότηση των μουφτήδων συνοδεύεται και από μία σειρά αναγγελιών για τον διοικητικό και διαχειριστικό εκσυγχρονισμό των Μουφτειών και την πρόσδεσή τους με το δημόσιο λογιστικό, γεγονός που όταν επισυμβεί θα είναι μεγάλη πρόοδος, με επιπτώσεις ιδιαίτερα σημαντικές που συνυφαίνονται ─μελλοντικά τουλάχιστον ευελπιστούμε─ με τη λειτουργία και τις πρακτικές των κοσμικών εποικοδομημάτων όλων των θρησκειών στη χώρα μας: εκκλησιών, τζαμιών, συναγωγών κ.λπ. Αυτά όμως είναι άλλης τάξεως ζητήματα, για τον εκσυγχρονισμό των οποίων ούτε κάποιος πιστός οποιασδήποτε θρησκείας ούτε κάποιος άθεος θα είχε αντίρρηση, αφού το ζήτημα του σημερινού σχολίου  είναι η επισήμανση της μεγάλης συνεισφοράς του Μουφτή Κομοτηνής Μέτσο Τζεμαλή στην κοινωνική ειρήνη και στον πολιτισμό της ανεκτικότητας της Θράκης.
 
Μία συνεισφορά συνεχής και συνεπής, από το 1990 που ανοίξαμε ως εφημερίδα δίαυλο επικοινωνίας μαζί του, κι από τότε όσα χρόνια κι αν πέρασαν, ο Μουφτής Κομοτηνής Μέτσο Τζεμαλή σε κάθε συνομιλία μας μαζί του, μεγάλωνε την περηφάνια μας που ένας τέτοιος «σοφός», πράος και με επίγνωση του ρόλου των θρησκειών ήταν ο επικεφαλής, ο θρησκευτικός αρχηγός του μουσουλμάνων της Θράκης.
 
Σπουδαγμένος, με σπουδές σε μία από τις πιο φημισμένες θεολογικές του κόσμου, στο Πανεπιστήμιο Al Aljere της Αιγύπτου, ο Μέτσο Τζεμαλή με τις αφηγήσεις του από το Κοράνι, συντέλεσε να αντιληφθούμε τις κοινές καταβολές χριστιανών,  μουσουλμάνων και πιστών του Θεού απ’ όλες τις θρησκείες, αντλώντας από το πλούσιο απόθεμα της παγκόσμιας θρησκευτικής παράδοσης, μιλώντας μας για το κοινό γεγονός της θυσίας του «αμνού» π.χ. ή την Παναγία, τη Μυριέμ του Κορανίου.
 
Κυρίως αγωνίστηκε εκ βάθους καρδίας να μεταλαμπαδεύσει σε όλους τους πιστούς της Ροδόπης, μουσουλμάνους και χριστιανούς, ότι δεν υπάρχουν θρησκείες του μίσους και της μισαλλοδοξίας, πολέμου και πολεμικής προς τον άνθρωπο, ότι δεν υπάρχουν θρησκευτικές εντολές να κρατούν τη γυναίκα αγράμματη και εσώκλειστη στο σπίτι, ότι η θρησκεία, οποιαδήποτε θρησκεία, μέσω τη πίστης, δεν χωρίζει τους πιστούς αλλά τους ενώνει.
 
Ο Μουφτής Μέτσο Τζεμαλή, μία ανέκαθεν σοφή και φιλειρηνική φυσιογνωμία που γεφύρωνε, παρηγορούσε, αντάμωνε όταν τα κηρύγματα της διάσπασης, της εχθρότητας, του μίσους για τον «εθνοτικά» εχθρό που ήταν όμως γείτονάς μας, εκπορεύονταν από πλειονοτικά, θρησκευτικά και μη,  επίσημα χείλη.
 
Τον Μουφτή Μέτσο Τζεμαλή, η κοινωνία της Ροδόπης αλλά και η ελληνική πολιτεία για όλη αυτήν την ειρηνική συνεισφορά του στους γηγενείς, αλλά και στους επισκέπτες της Κομοτηνής –Ευρωπαίους, Αμερικανούς και κάθε εθνικότητας αξιωματούχους, επιστήμονες και δημοσιογράφους– που περίμεναν να βρουν έναν θρησκευτικό μουσουλμάνο ηγέτη με «γιαταγάνι», «καταδότη», «εμπρηστή» και σφοδρό κατήγορο των πολιτικών της χώρας όπου ζούσε και δραστηριοποιούνταν, και έβρισκαν αντ’ αυτού έναν σοφό ιερωμένο να μάχεται με τις σούρες του να κατοχυρώσει την αγάπη, την καταλαγή και την ειρήνη απανταχού του κόσμου υπηρετώντας το Ισλάμ, τη θρησκεία του, τον Μουφτή Μέτσο Τζεμαλή, αξιοσέβαστο και από έναν μεγάλο αριθμό θεολόγων του Ισλάμ διεθνώς, οφείλει η κοινωνία της Κομοτηνής πρωτίστως με όλους τους ενδεικνυόμενους τρόπους να τιμήσει, τώρα που πια που έχει συνταξιοδοτηθεί και παραχωρεί, προσωρινά, τη θέση του  στον τοποτηρητή του,  έναν επίσης εξαιρετικών προσόντων θεολόγο του Ισλάμ.
 
Υ.Γ.: Το προαναφερθέν σχόλιο για τον Μουφτή Κομοτηνής Μέτσο Τζεμαλή αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι οι άνθρωποι «κάνουν» τις θέσεις και όχι οι θέσεις τους ανθρώπους. Γιατί μουφτήδες και ιερωμένοι πέρασαν πολλοί, πόσοι όμως τίμησαν και την ιερότητα του ρόλου τους, αλλά και την ευθύνη απέναντι σε όσα υψηλής τάξεως ζητήματα θέτει η αφοσίωση στη θρησκεία; Πόσοι; 

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine