Ναι στους κάθετους άξονες, αλλά στη σωστή τους διάσταση

22.12.2018 10:33

Μεγιστοποιούν την αξία τόσο της Οδικής, όσο και της Σιδηροδρομικής Εγνατίας οι κάθετοι άξονές της, τόνισε ο Κ. Κατσιμίγας

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Την ιδιαίτερη ματιά του, μέσα από την εμπειρία του ως εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας ΑΜΘ έδωσε για το θέμα των κάθετων αξόνων της Περιφέρειας ΑΜΘ και την αξιοποίησή τους, ο πρώην εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας ΑΜΘ και υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Κώστας Κατσιμίγας.
 
Ο κ. Κατσιμίγας βρέθηκε στην εκδήλωση ενημέρωσης για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου, μέσω του οποίου χρηματοδοτείται ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Περιφέρεια ΑΜΘ, ο κάθετος άξονας της Ξάνθης.
 
Όμως το θέμα των καθέτων αξόνων, σημείωσε, είναι ένα σύνθετο θέμα, και από την εποχή που σχεδιάζονταν η οδική αλλά και η σιδηροδρομική Εγνατία, όταν θεωρούνταν πως είχαν την αξία τους, συνδέοντας ανατολή και δύση όπως η αρχαία Εγνατία, θα τη μεγιστοποιήσουν μόνο αν λειτουργήσουν και αξιοποιηθούν οι κάθετοι άξονες, που συνδέουν το Αιγαίο με τη βαλκανική ενδοχώρα.
 
Έτσι δημιουργήθηκαν κάθετοι άξονες προς όλες τις βόρειες χώρες όμως δεν έγιναν με συστηματική μελέτη της ενδοχώρας, δηλαδή που οδηγούν στις γειτονικές μας χώρες, αλλά με κριτήρια εξυπηρέτησης της ελληνικής επικράτειας.
 
Έτσι κάθετοι άξονες όπως ο δρόμος της Σιάτιστας στην Ήπειρο έγινε με διατομή αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας και διέρχεται ένα αυτοκίνητο κάθε δέκα λεπτά, ενώ ο κάθετος άξονας της Νυμφαίας έχει πολύ μικρότερη διατομή και φέρουσα ικανότητα από τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που καλείται να εξυπηρετήσει, τη στιγμή που έχει μια πεδινή διαδρομή στο μεγαλύτερο μέρος του εξαιτίας του αναγλύφου, και αποτελεί λόγω και αποστάσεως, τη συμφερότερη διαδρομή προς την βαλκανική ενδοχώρα. 

Να ξεκινήσει από την Ξάνθη ο άξονας 

Όσο για τον επίμαχο κάθετο άξονα της Ξάνθης, θεωρεί πως πρέπει να γίνει, έχοντας όμως την πλήρη επίγνωση πως δεν θα μπορεί ποτέ να έχει τη δυναμική του άξονα της Ροδόπης ή του Έβρου, γιατί οδηγεί σε μια ορεινή βουλγαρική ενδοχώρα, που δεν έχει κατάλληλο δίκτυο για να μεταφέρει μεγάλο αριθμό ανθρώπων, αλλά το μόνο που θα κάνει είναι να εξυπηρετήσει τα χιονοδρομικά κέντρα της Βουλγαρίας.
 
Με δεδομένο ότι είναι ένας πολυδάπανος δρόμος, που θα στοιχίσει περίπου 350 εκ. ευρώ, θα έπρεπε, κατά τον κ. Κατσιμίγα, ο δρόμος να ξεκινήσει να γίνεται από την Ξάνθη, και όχι από τα σύνορα, με μια διατομή που θα αρμόζει στη συγκεκριμένη κυκλοφοριακή κίνηση.
 
Τα 50 εκ. που κοστίζει σήμερα το κομμάτι του δρόμου που κατασκευάζεται από τα σύνορα μέχρι το Δημάριο, αν έπεφταν στην Ξάνθη, θα μπορούσε να αποκτήσει μια παράκαμψη στα βόρεια, ώστε να αποσυμφορήσει την πόλη που στενάζει από το κυκλοφοριακό της. 

Το μέλλον στις ράγες 

Πάντως ο κ. Κατσιμίγας θεωρεί πως θα πρέπει πέραν των οδικών, να αρχίσει να δίνεται έμφαση και στους σιδηροδρομικούς κάθετους άξονες, ώστε να ενωθούν τα δύο λιμάνια της Περιφέρειας, που για τον ίδιο είναι στην πράξη ένα, και θα πρέπει να αντιμετωπίσουν από κοινού τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα υπάρξει.
 
Για αυτό και θα πρέπει, μιας και ο σιδηρόδρομος είναι ο πιο οικονομικός τρόπος διακίνησης προϊόντων, και ειδικότερα εμπορευματοκιβωτίων,  πως αυτά θα προωθηθούν ταχύτερα στην ευρωπαϊκή ενδοχώρα, με την κατασκευή επιπλέον σιδηροδρομικών αξόνων πέραν του προμαχώνα και το Ορμενίου.
 
Ο πιο συμφέρον δρόμος είναι αυτός που θα συνδέσει την Κομοτηνή με την Κωμόπολη του Πότκοβο, και θα φέρει σε απόσταση αναπνοής τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης από το Ρούσε, το μεγαλύτερο λιμάνι στο Δούναβη, το Μπουργκάζ αλλά και την Ρουμανία.
 
Η σιδηροδρομική σύνδεση αυτή, θα έχει ως αποτέλεσμα εμπορευματικά κιβώτια που θα φορτώνονται στα λιμάνια της Περιφέρειας, μέσα σε λίγες ώρες να μεταφορτώνονται στη Μαύρη Θάλασσα και το Δούναβη.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine