Γιατι μεταφερεται η λειτουργια του Ιεροσπουδαστηριου Κομοτηνης

Εκπαιδευτικοί και λειτουργικοί οι λόγοι για τους οποίους προχώρησε η μεταφορά του Ιεροσπουδαστηρίου

Η συνέχιση του εκπαιδευτικού έργου, τόσο στο κανονικό πρόγραμμα όσο και στην ενισχυτική διδασκαλία, αλλά και η ανάγκη να πραγματοποιούνται οι απαραίτητες διοικητικές διαδικασίες και λειτουργίες του σχολείου ήταν ο λόγος που μεταφέρεται η λειτουργία του Ιεροσπουδαστηρίου Κομοτηνής, σύμφωνα με τη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Μαίρης Κοσμίδου.
 
Η Διεύθυνση ανακοίνωσε την Πέμπτη πως από τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου η εκπαιδευτική διαδικασία (μαθήματα κανονικού προγράμματος και ενισχυτικής διδασκαλίας) του ιεροσπουδαστηρίου θα λαμβάνει χώρα κανονικά στο κτίριο όπου στεγάζεται το ΣΔΕ Κομοτηνής και το παράρτημα του ΕΑΠ στην Κομοτηνή.
 
Η φιλοξενία στο χώρο του ΣΔΕ, που έχει φιλοξενήσει γενιές μαθητών, είναι προσωρινή, ώστε να λειτουργήσει η δομή του Ιεροσπουδαστηρίου, μέχρι να ολοκληρωθεί η κατάληψη του σχολείου από τους μαθητές, σημείωσε η κ. Κοσμίδου, επισημαίνοντας πως την όλη μετάβαση διευκολύνει το γεγονός ότι όλα τα αρχεία πλέον είναι ηλεκτρονικά.
 
Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους να το κάνουν, αλλά και αν επιθυμούν να ευεργετηθούν από την ενισχυτική διδασκαλία που γίνεται στα υπόλοιπα Γυμνάσια της πόλης από το Δεκέμβριο, αλλά και τους πολίτες που θέλουν να προμηθευτούν ένα πιστοποιητικό σπουδών ή αντίγραφο του απολυτηρίου.
 
Επίσης θεωρεί πως είναι πιο σωστό οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στο χώρο εργασίας τους, και όχι εκτός όλο αυτό το διάστημα, ενώ υπάρχουν διοικητικές διαδικασίες και λειτουργίες που θα πρέπει να προχωρήσουν, γιατί διαφορετικά θα μείνει το Ιεροσπουδαστήριο εκτός πολλών δρώμενων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Διεκδικήσεις εντός του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού πλαισίου 

Η κ. Κοσμίδου δεν θέλησε να κάνει μια εκτίμηση για την λήξη της κατάληψης, εξέφρασε όμως την άποψη πως όποια και αν είναι τα αιτήματα, τα παιδιά θα πρέπει να είναι μέσα στο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό πλαίσιο, και αυτός είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης.
 
Αυτό έχει δηλώσει άλλωστε επανειλημμένα σε όσους μαθητές έχουν κάνει κατάληψη κατά καιρούς, σημειώνοντας πως θα πρέπει κάποιος να μάθει να διεκδικεί και να θέτει τα δικαιώματά του, και να κλιμακώνει, αλλά ο όρος κατάληψη σημαίνει πως γίνεται σε κάτι που είναι εχθρικό, όμως το σχολείο είναι το σπίτι μας, κάτι φιλικό μας.
 
Η ίδια ήταν ανάμεσα στην ομάδα μαθητών, που το 1975 είχε πραγματοποιήσει καθιστική διαμαρτυρία στο χώρο που σήμερα βρίσκεται το πάρκινγκ του Ιδρύματος Παπανικολάου, διεκδικώντας, ως μαθητές του 2ου Λυκείου, να στεγαστούν στο κτίριο που σήμερα στεγάζεται το 13ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής.
 
Αυτό το είχαν καταφέρει θέτοντας ορθά τα αιτήματά τους, για αυτό και πιστεύει πως και σήμερα θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά τον τρόπο που θέτουμε τα αιτήματά μας, ενώ σε ένα ευνομούμενο κράτος, θεωρεί πως θα πρέπει να πιστεύουμε στους θεσμούς και να κινούμαστε μέσα από αυτούς.
 
Άλλωστε το ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων,  περνά μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αποφασίζει για τα ωρολόγια προγράμματα όλων των σχολείων, μετά από εισηγήσεις.
 
Παρόλο που διάλεξαν αυτό το δρόμο, η κ. Κοσμίδου τους κάλεσε να σταματήσουν, ώστε να μην κινδυνέψουν να χαθεί η χρονιά, μιας και αν δεν γίνουν μαθήματα για ένα τετράμηνο, είναι πολύ δύσκολο να καλυφθεί η ύλη στη συνέχεια.
 
Άλλωστε οι καθηγητές του σχολείου, έχουν συγκεκριμένες ώρες και συγκεκριμένο πρόγραμμα, όμως ακόμα και αν αποφασιστεί να γίνει αναπλήρωση των ωρών με δεκάωρα, αναρωτήθηκε αν μπορεί να γίνει μια μαθησιακή διαδικασία με αυτό το δεκάωρο, ενώ ενδεχομένως και εκεί να υπάρξουν προβλήματα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.