Με βασικο κινητρο τη συνεχεια και την ολοκληρωση του εργου του η επιστροφη του Τασου Βαβατσικλη στην πολιτικη (+ Βιντεο)

Παρουσιάστηκε η πολιτική διακήρυξη της παράταξης «ξε-ΚΙΝΗΜΑ για την πόλη» με ευθεία κριτική για τον Δήμο, την μετατροπή της πόλης σε «εμπόρευμα» και της πολιτικής σε πεδίο δημοσίων σχέσεων

«Μετά από μία δωδεκαετία επαναδιεκδικούμε την πόλη, το Δήμο, το δικαίωμα στο έργο»

Την πολιτική διακήρυξη της δημοτικής παράταξης «ξε-ΚΙΝΗΜΑ για την πόλη» παρουσίασε σήμερα το απόγευμα, ενώπιον των εκπροσώπων των ΜΜΕ και φίλων, ο υποψήφιος δήμαρχος Κομοτηνής κ. Τάσος Βαβατσικλής.

Με σήμα της «το δέντρο της παράδοσής μας» όπως εξήγησε ο ίδιος το οποίο αποτελεί «έκφραση της πολιτισμικής ιθαγένειάς μας, τοπόσημο της συλλογικής μνήμης της πόλης και του πολιτιστικού της τοπίου διαχρονικά». Με  οικολογική, ιστορική, πολιτισμική αναφορά, καθώς όπως εξήγησε  γύρω από τα πλατάνια οργανώθηκαν τα χωριά, οι πρώτες κοινότητες.

« Το “Ξεκίνημα για την Πόλη” έχει ρίζες, κορμό, κλαδιά, φύλλα, νέα φύλλα που προκύπτουν μέσα από μια επίμονη, δύσκολη και δημιουργική διαδικασία – της γέννησης, της ανάπτυξης, της ανανέωσης. Το μήνυμά μας λοιπόν με αυτό το λογότυπο είναι το δικαίωμα στο πολιτιστικό περιβάλλον που δεν ταυτίζεται με ατομικά συμφέροντα. Δικαίωμα που καλλιεργεί και επιδιώκει νέες αντιλήψεις για την οικονομία, τη χωροταξία της πόλης και του Δήμου» τόνισε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Η εκδήλωση της παρουσίασης ξεκίνησε με τον κ. Θανάση Παπαντωνόπουλο, ο οποίος μίλησε για τον Τάσο Βαβατσικλή, την σχέση και το όραμά του για την τοπική αυτοδιοίκηση, ενώ στο πάνελ βρέθηκαν επίσης ο δημοσιογράφος κ. Ξάνθος Κώστογλου και ο γιος του υποψηφίου δημάρχου κ. Χάρης Βαβατσικλής.
Ο ίδιος ξεκίνησε την τοποθέτησή του στεκόμενος κριτικά απέναντι στα όσα έχουν γίνει και κυρίως στα όσα δεν έχουν γίνει στον Δήμο Κομοτηνής τα τελευταία χρόνια σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «Η τελευταία δωδεκαετία ήταν για την Κομοτηνή, μια χαμένη δωδεκαετία “μετριοπαθών” διαχειριστών. Που δεν τόλμησαν να κοιτάξουν κατάματα την κρίση, δεν συμπαραστάθηκαν στην πόλη, στους δημότες της, δεν πρότειναν και δεν δημιούργησαν μια εναλλακτική ζωή, λιγότερο αποξενωμένη. Δεν συγκρούστηκαν με πολιτικές περιοριστικές και εξοντωτικές, δεν προχώρησαν σε ανοιχτές διεργασίες διαλόγου με την τοπική κοινωνία. Περιθωριοποίησαν και απομόνωσαν ακόμη περισσότερο, κοινωνικά, ταξικά, οικονομικά τους οικισμούς και τα χωριά. Βύθισαν την πόλη και την αγορά της στην αβεβαιότητα  και τα αδιέξοδα. Δημιουργική λογιστική και αποτελέσματα πλεονασμάτων, όπως τα παρουσίασαν πρόσφατα, από τη μια. Δείχνοντας από την άλλη το σκληρό πρόσωπο των “νοικοκυραίων”. Απειλώντας ακόμη και με κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, επαγγελματιών και δημοτών».

«Υποταγμένοι οι δημοτικοί άρχοντες, σε μια νεοφιλελεύθερη διαχείριση  της τοπικής οικονομίας, μετέτρεψαν την πόλη, το Δήμο, από το συλλογικό του έργο, σε εμπόρευμα»

«Υποταγμένοι σε μια νεοφιλελεύθερη διαχείριση  της τοπικής οικονομίας, μετέτρεψαν την πόλη, το Δήμο, από το συλλογικό του έργο, σε εμπόρευμα. Η πόλη αντιμετωπίστηκε ως τόπος κατανάλωσης, αλλά και ως πεδίο κατανάλωσης του τόπου.  Η πολιτική τους παράδοση στους νόμους της αγοράς, οδήγησε στην εμπορευματοποίηση δημόσιων δικαιωμάτων και περιόρισε δικαιώματα και ελευθερίες των δημοτών. Προκάλεσε κοινωνικούς διαχωρισμούς, μεταξύ του κέντρου της πόλης και της ευρύτερης περιφέρειας του, των συνοικιών, των οικισμών και των απομακρυσμένων χωριών. Πολυκαταστήματα, οικιστική ανάπτυξη σε ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές, εμπορικό κέντρο, αλλά και παραγκουπόλεις» σημείωσε για να τονίσει, απαντώντας μάλιστα στο ερώτημα που τέθηκε όπως εξήγησε από τους συνυποψηφίους του, πως «το βασικό κίνητρο για το οποίο αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στην πόλη, στο Δήμο και στα κοινά του, είναι το έργο μας. Να το συνεχίσουμε και να το ολοκληρώσουμε».

 «Μετά από μια δωδεκαετία καθυστερήσεων και υποχώρησης των δίκαιων του δημότη, επαναδιεκδικούμε την πόλη, το Δήμο, το δικαίωμα στο έργο» συνέχισε τονίζοντας πως « στη νέα πορεία μας, στην επιστροφή μας, μας οδηγούν οι δρόμοι που ανοίξαμε, ακολουθούμε τα έργα που αφήσαμε πίσω μας, όπως ακολουθούσαν τα πετραδάκια οι ήρωες της ιστορίας των αδελφών Γκριμ (Χάνσελ και Γκρέτελ), επιστρέφοντας στο σπίτι τους, από ένα ζοφερό περιβάλλον, από ένα δάσος με σοβαρά προβλήματα… Κι εκεί θα αντιμετωπίσουμε δυσκολίες. Όμως θα προσπαθήσουμε, με τη δική σας συμμετοχή, να βρούμε λύσεις…».

«Το ξε-ΚΙΝΗΜΑ για την πόλη μια κραυγή και ένα αίτημα»

Σύμφωνα με τον ίδιο το «ξε-ΚΙΝΗΜΑ για την πόλη είναι μια κραυγή κι ένα αίτημα» που έρχεται να αντιμετωπίσει  μια ζοφερή κατάσταση στην πόλη και να προτείνει την ελπίδα. «Να υποστηρίξουμε κυρίαρχες αξίες, αλλά να ακούσουμε προσεχτικά την αμφισβήτησή τους» με στόχο και αναφορά σε μια διαφορετική «κοινωνία πόλης», όπως εξήγησε «όχι πάντως σαν αυτές που διαχειρίστηκαν μέχρι σήμερα τα ζητήματά τους, μόνον κατ’ όνομα “κοινωνίες των πολιτών” αλλά σε μια νέα αστική συνθήκη».

«Επιστρέφουμε στο έργο, που βίαια και βρώμικα μας ανάγκασαν να διακόψουμε το 2006. Η νέα αυτή αστική συνθήκη προτείνεται για να αναδείξουμε την Πόλη Έργο, την πόλη ως έργο, έργο που θα παράγεται συλλογικά από τους κατοίκους της. Ενεργοποιώντας μαζί με την προσπάθεια, τις σωστές αποφάσεις και την επινοητικότητα της φαντασίας, ως δημιουργική δύναμη. Η Πόλη Έργο είναι η κινητήρια δύναμη, που θα ενεργοποιήσει τη συμμετοχή του πολίτη, του δημότη, στη διεκδίκηση του δικαιώματος στην πόλη. Το όνειρο μαζί με την πραγματικότητα με στόχο τη χειραφέτηση και το σεβασμό στην αξιοπρέπεια των δημοτών» δήλωσε χαρακτηριστικά απευθύνοντας προσκλητήριο προς του δημότες της Κομοτηνής «σε μια συμμαχία για να διεκδικήσουμε τη συμμετοχή στις αποφάσεις που μας αφορούν».

«Το “ξε-ΚΙΝΗΜΑ για την πόλη”  γεννιέται στους δρόμους, στις υποβαθμισμένες γειτονιές, στους εγκαταλελειμμένους οικισμούς, ως αίτημα των ανθρώπων, που βρίσκονται στριμωγμένοι και “περιφραγμένοι”, να βρούμε απαντήσεις και λύσεις για την επιβίωση σε εποχές δύσκολες» για να εξηγήσει έπειτα στην λογική που διατρέχει την παράταξη «ο άνθρωπος είναι αυτός που αλλάζει το χώρο και την πόλη, είτε αρνητικά μέσω των τοπικών οικονομικών, πολιτικών, δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων, είτε θετικά με τη συμμετοχή του σε κινήματα, δράσεις και θεσμούς, παίρνοντας ο ίδιος την τύχη της πόλης στα χέρια του».

«Δικαιωμένοι για το δημιουργικό οδοιπορικό μας είκοσι περίπου χρόνων»

«Ερχόμαστε από πολύ μακριά και πάμε πολύ μακριά. Το μέλλον, το μέλλον της πόλης και της παράταξής μας διαρκεί πολύ. Σήμερα νιώθουμε πραγματικά δικαιωμένοι για το πιο δημιουργικό οδοιπορικό μας, είκοσι περίπου χρόνων. Για μια δημοτική κίνηση, που αποτέλεσε κίνηση των δημοτών μας, από την ίδρυσή της ακόμη, ως “Νέα Πορεία”. Με σωστές πολιτικές προτάσεις για τον τόπο, ενώσαμε τους πολίτες. Φέραμε την πόλη, την περιοχή στο προσκήνιο, στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια. Οικοδομήσαμε τα θεμέλια ενός κοινωνικού Δήμου» τόνισε χαρακτηριστικά ο υποψήφιος δήμαρχος αναφερόμενος στις καταβολές της παράταξης για να επισημάνει πως η συνάντηση παλαιών που διαθέτουν την εμπειρία και τη γνώμη και μία σημαντική δύναμη νέων ανθρώπων, από το χώρο της δουλειάς και της επιστήμης.

«Ο Δήμος σήμερα αποτελεί πεδίο δημοσίων σχέσεων, ανόδου και προβολής δημάρχων και άλλων πολιτικών στελεχών»

Ο ίδιος επανήλθε στα της υφιστάμενης κατάστασης στα δημοτικά πράγματα της Κομοτηνής τονίζοντας πως «ο Δήμος σήμερα αποτελεί πεδίο δημοσίων σχέσεων, ανόδου και προβολής δημάρχων και άλλων δημοτικών στελεχών, που καλλιεργούν και συντηρούν τον εθισμό των πολλών στην αδιαφορία για τα κοινά, την ατομική απομόνωση και την πρόσληψη της καθημερινής ζωής και της πολιτικής με όρους θεάματος. Όλοι αυτοί οι δημοτικοί παράγοντες έχουν πολύτιμο σύμμαχο την απάθεια και την παραίτηση του κόσμου από την ιδέα ότι μπορεί ο ίδιος να αλλάξει κάτι στην πόλη του» για να προτάξει πως «εμείς αντιστεκόμαστε σε αυτές τις λογικές και δηλώνουμε ενεργοί πολίτες. Που θα δώσουμε καθημερινές μάχες, θα κερδίσουμε στόχους».

Αναλυτικό ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του “ΠτΘ”. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.