Οι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα τμήμα μουσικών σπουδών προκαλούν αντιδράσεις

02.03.2019 10:26

Άδικη η αντιμετώπιση των μαθητών της φετινής χρονιάς τονίζει η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Περιφέρειας ΑΜΘ

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Να αποσυρθεί η υπουργική απόφαση που αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα τμήματα μουσικών σπουδών ζητά με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Περιφέρειας ΑΜΘ με ανακοίνωσή της.
 
Όπως εξηγεί, τέσσερις μήνες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις το Υπουργείο Παιδείας με τροπολογία στον Ν. 4589/2019 ( ΦΕΚ Α΄ 29-1-2019 ) ανακοίνωσε αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής σε τρία από τα πέντε συνολικά τμήματα (στο Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας). Οι αλλαγές θα ισχύσουν από φέτος – ενώ για τα άλλα δύο τμήματα μουσικών σπουδών παραμένει ο παλιός τρόπος εισαγωγής. Παράλληλα τέσσερις μήνες σχεδόν πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις με την Υ.Α. ΦΕΚ 504 Β΄ 20-2-2019 ανακοινώνει την εξεταστέα ύλη των νέων πανελλαδικών μαθημάτων Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία, και Μουσική Αντίληψη και Γνώση.
 
Δηλαδή, εξηγεί η Ομοσπονδία, «οι μαθητές μαθαίνουν τώρα ότι θα εξεταστούν σε μαθήματα  για τα οποία δεν έχουν προετοιμαστεί, και στα μουσικά εγχειρίδια της Δευτεροβάθμιας, δεν υπάρχουν ή είναι ελάχιστες οι αναφορές για κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ. Μουσικής Τεχνολογίας, Ανάγνωσης Ανάλυσης Μουσικού Αποσπάσματος κ.τ.λ.). Ας σημειωθεί ότι τα κενά στα μουσικά σχολεία καλύπτονται (και όχι όλα) με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που φτάνουν πολύ αργά στα σχολεία».
 
«Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω», συμπληρώνει, «τέσσερις μήνες πριν  τις πανελλαδικές εξετάσεις οι μαθητές μαθαίνουν ότι στη συνολική βαθμολογία τους θα υπολογίζεται και ο βαθμός του απολυτηρίου».
 
Κατόπιν τούτων η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Περιφέρειας ΑΜΘ συμπεραίνει πως «είναι άδικη η αντιμετώπιση των μαθητών αυτής της χρονιάς, καθώς δεν υπάρχει προηγούμενο πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις να αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές» εξ ου και καταθέτει λίστα διεκδικήσεων όπως: α) να μην εφαρμοστεί τη φετινή χρονιά και με τον συγκεκριμένο τρόπο η εισαγωγή των μαθητών στα τμήματα Μουσικών Σπουδών, β) Εγχειρίδια Μελέτης με συγκεκριμένη ύλη για όλους τους υποψήφιους, γ) Απόλυτα ειδικευμένους  εκπαιδευτικούς σε όλα τα εξεταζόμενα αντικείμενα στα σχολεία, δ) Η κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα στήριξης της προετοιμασίας των μαθητών στα εξεταζόμενα αντικείμενα, αποκλειστικά δωρεάν στο δημόσιο σχολείο, με πρόσληψη εκπαιδευτικών.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine