Η «πτώση» της αγοράς ως παγιωμένη κατάσταση

07.03.2019 10:12

Της έκδοσης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Μία παγιωμένη κατάσταση, δυστυχώς αρνητική για την πλειοψηφία των εμπόρων της πόλης μας, έρχεται να καταδείξει εκ νέου η έρευνα που διεξήγαγε για τις Χειμερινές Εκπτώσεις του 2019 ο Εμπορικός Σύλλογος της Κομοτηνής.
 
Η έρευνα αυτή έρχεται μετά το τέλος των εκπτώσεων του Φεβρουαρίου και σε συνέχεια αντίστοιχης έρευνας που πραγματοποιήθηκε για τις εορταστικές περιόδους των φετινών Χριστουγέννων, τα δυσχερή για τον κλάδο αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στην ετήσια εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου στις αρχές του Φλεβάρη.
 
Και στην τότε έρευνα, τα στοιχεία έδειχναν την αρνητική τροχιά στην οποία έχουν περιέλθει τα εμπορικά καταστήματα της πόλης, με τα 8 στα 10 εξ’ αυτών να αποδεικνύουν μικρότερους ή ίσους τζίρους κατά την εορταστική περίοδο σε σχέση με την περσινή χρονιά.
 
Τα ανησυχητικά στοιχεία της τότε έρευνας έρχονται να επιβεβαιωθούν και με τη νέα αυτή έρευνα για την χειμερινή εκπτωτική περίοδο, τα αποτελέσματα της οποίας θα μπορούσαν να συνοψιστούν στην φράση «κάθε πέρυσι και καλύτερα».
 
Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι για το 71,43% των συμμετεχόντων επιχειρηματιών οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 ενώ για το 21,43% του συνόλου παρέμειναν σταθερές και μόνο το 7,14% κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα.
 
Ποσοστά τα οποία «μιλούν» από μόνα τους και έρχονται να δείξουν την παγίωση ενός υποτονικού και ταυτόχρονα απογοητευτικού κλίματος της αγοράς που βέβαια αφορά στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας.
 
Δεδομένης και της αξίας της έκθεσης, πολλώ δε μάλλον των αποτελεσμάτων αυτής, πέραν των ευχών για αντιστροφή της κατάστασης μεγαλύτερης ακόμα αξίας θα ήταν η καταγραφή των αιτιών του αποθαρρυντικού αυτού κλίματος, αυτών τουλάχιστον στους οποίους οι εμπορικοί σύλλογοι, οι επαγγελματικοί φορείς και ακόμα και οι επαγγελματίες οι ίδιοι είτε συλλογικά είτε ατομικά μπορούν να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν. Αιτίες πέραν δηλαδή του δυσχερούς οικονομικού κλίματος, της ανταγωνιστικής φορολογίας των γειτόνων και όλων εκείνων που άπτονται της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
 
Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι παρά το μεγάλο ενδιαφέρον των επαγγελματιών κατά την παρουσίαση της πρώτης έρευνας  που αφορούσε στην εορταστική περίοδο και το πάγιο αίτημα που εκφράστηκε για την διοργάνωση σχετικής ημερίδας επί των αποτελεσμάτων αυτών για την καλύτερη δυνατή επικοινώνησή τους – γιατί όχι και επίλυσής τους- ουδείς δεν προχώρησε στην υλοποίησή της.
 
Μήπως να επιδιώξουμε και εμπράκτως την αντιστροφή της παγιωμένης αυτής κατάστασης; Από τον όποιο διάλογο άλλωστε μόνο θετικά πράγματα και προτάσεις μπορούν να υπάρξουν.
 
Και αν μη τι άλλο, δεδομένης της προεκλογικής περιόδους μόνο θετικά θα μπορούσε να λειτουργήσει για την ίδια την τοπική αγορά και επιχειρηματικότητα η κατάθεση μίας σειράς συλλογικών προτάσεων για την επόμενη ημέρα της αγοράς της Κομοτηνής, σε δημόσιο επίπεδο, ούτως ώστε ο όποιος καινούργιος «άρχων» της περιοχής να δεσμευτεί να εργαστεί και να κριθεί ακολούθως από αυτό στη συνέχεια.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine