«Μαρινα Αλεξανδρουπολης», μια ανεπιστρεπτι χαμενη μαρινα

Θυμίζω, ότι το θέμα «μαρίνα» —ένα θέμα που άρχισε να απασχολεί το Αθηνοκεντρικό κράτος το 1958 με τη λειτουργία της πρώτης ελληνικής μαρίνας στη Βουλιαγμένη— άρχισε να «παίζει» και στη Θράκη και ειδικά στην  Αλεξανδρούπολη το 1994 με την έκδοση του Ν. 2206/1994 «Ίδρυση, Οργάνωση, Λειτουργία και Έλεγχος των Καζίνο», που προέβλεπε παράλληλα με την ίδρυση Καζίνο και την εκτέλεση παρεμφερών αναπτυξιακών έργων. Στα πλαίσια αυτά, με την αριθ. 600/03-04-1995 Απόφαση Υπουργού Τουρισμού (ΦΕΚ 269Β/10-4-1995) προβλέφτηκε παράλληλα με τη λειτουργία Καζίνο στην Ξάνθη και η κατασκευή «Μαρίνας» στην Αλεξανδρούπολη.  Δυστυχώς, χάθηκε οριστικά η ευκαιρία αυτή το 2006 όταν έληξαν όλες οι προβλεπόμενες προθεσμίες για την υλοποίηση του έργου. Ήταν η πρώτη χαμένη δεκαετία (1995 – 2006) για τη «Μαρίνα Αλεξανδρούπολης». Ακολούθησε μια δεύτερη χαμένη δεκαετία (2006 – 2017) μέσα από βαρύγδουπες και μόνο δηλώσεις των εκάστοτε Δημάρχων και Προέδρων του Ο.Λ.Α  ΑΕ.

Το 2017, αν και χαρακτηρίστηκε «έτος τουρισμού» για την Περιφέρεια ΑΜΘ φαίνεται πως ξεκίνησε μια νέα χαμένη περίοδος για τη «Μαρίνα Αλεξανδρούπολης». Να σημειωθεί ότι σε όλη τη Θράκη δεν υπάρχει ούτε μια μαρίνα, ενώ η μια που υπάρχει στην Ανατ. Μακεδονία (Θάσο) δεν λειτουργεί και γίνεται μάχη από τον οικείο Δήμο να την πάρει και να τη λειτουργήσει.    

Σε πρόσφατη ηλεκτρονική δημοσκόπηση της εφημερίδος ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ με το ερώτημα: «Ποιο έργο θεωρείτε πως είναι το σημαντικότερο που απουσιάζει από την Αλεξανδρούπολη;», το μεγαλύτερο (60%) ποσοστό των απαντήσεων το πήρε η «Μαρίνα Τουριστικών Σκαφών». Κι όμως, όπως όλα δείχνουν το θέμα «Μαρίνα Αλεξανδρούπολης», δεν απασχολεί κανένα αρμόδιο Φορέα (Δήμο Αλεξανδρούπολης, Ο.Λ.Α ΑΕ, Περιφέρεια  ΑΜΘ).

  • Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι η «ανάπλαση της παραλιακής», που ήδη ξεκίνησε, αντιμετωπίστηκε μεμονωμένα και αποσπασματικά και όχι σε συνδυασμό με τον επανακαθορισμό της χερσαίας ζώνης λιμένα, την επικαιροποίηση του master plan του λιμένα και φυσικά τη χωροθέτηση μαρίνας;
  •    Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι μετά την εισήγηση του αείμνηστου Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Γιώργου Παυλίδη, στην τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016, να ανακηρυχτεί το 2017 σε έτος τουρισμού για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (όπως και έγινε)  και εφαλτήριο για την τοποθέτηση της περιοχής ως διακριτού τουριστικού προορισμού στη θέση που της αξίζει, δεν έγινε καμία, μα καμία αναφορά για τη «Μαρίνα Αλεξανδρούπολης»;
  • Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι στο πολυσέλιδο Σχέδιο, αποτελούμενο από 334 έργα και δράσεις 19 θεματικών ενοτήτων (6η θεματική ενότητα ο τουρισμός), για την ανάπτυξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, για τα επόμενα χρόνια που παρουσίασε στην Κομοτηνή, τη Δευτέρα 8 Απριλίου 2019, σε φορείς από όλη την Περιφέρεια, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος, δεν υπάρχει καμία, μα καμία αναφορά για «Μαρίνα Αλεξανδρούπολης»;  

Στο Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών(World Marinas Conference), το μεγαλύτερο και σημαντικότερο συνέδριο για τουριστικούς λιμένες στον κόσμο, το οποίο διεξήχθη 25-27 Οκτωβρίου 2018 στο Κέντρο Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», τονίστηκαν αρκετές φορές δυο στοιχεία: Πρώτον, «εάν η Ελλάδα αποφασίσει να “παντρευτεί” τον θαλάσσιο τουρισμό, δεν χρειάζεται κανείς να πάει κάπου αλλού» και δεύτερον, «για κάθε 1 ευρώ που αποδίδουν τα σκάφη στις μαρίνες, επιπλέον 5 ευρώ κατευθύνονται σε υποστηρικτικές δραστηριότητες και για κάθε 100 σκάφη δημιουργούνται 4 θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 40 θέσεις σε άλλες επιχειρήσεις».

Εδώ, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, φαίνεται να ικανοποιούνται οι Άρχοντές μας με την πρωτιά της τελευταίας θέσης, τόσο στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ όσο και στον αριθμό μαρινών. Τα περί θαλασσίου τουρισμού μάλλον τους περισσεύουν. 

Αλεξανδρούπολη, 16  Απριλίου  2019

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.