Υποψήφιοι με τον συνδυασμό «Σύμπραξη Προοπτικής» απαντούν στον ΠτΘ

24.05.2019 12:01

Τ.Β. - Ν.Μ.

Εκλογές 2019

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Κρυσταλένια (Κρίστα) Κουτσογιάννη – Κρόκου
Η Κρυσταλένια (Κρίστα) Κουτσογιάννη-Κρόκου γεννήθηκε στον οικισμό
Παγούρια του Δήμου Κομοτηνής και φοίτησε στο 2ο Λύκειο Κομοτηνής.
Το 1985 πήρε πτυχίο από τη Ζαρίφειο Παιδαγωγική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης, ενώ το 1989 αποφοίτησε από τη Νομική σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης master της Νομικής σχολής στον τομέα Αστικού Δικαίου και Πολιτικής Δικονομίας, και υποψήφια διδάκτωρ της Νομικής Σχολής. Εργάστηκε σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ροδόπης ως δασκάλα και στη συνέχεια ως εκπαιδευτικός νομικός σε Λύκεια της Κομοτηνής από όπου και συνταξιοδοτήθηκε το 2015. Διατέλεσε μέλος του Δικηγορικού συλλόγου Ροδόπης από το 1992 μέχρι και το 2015. Είναι ενεργό μέλος του Διοικητικού συμβουλίου της Εταιρίας Παιδαγωγικών Επιστημών που εδρεύει στην Κομοτηνή. Συμμετέχει στην ομάδα του τμήματος γυναικείων θεμάτων της ΝΟ.Δ.Ε. Ροδόπης. Είναι παντρεμένη με τον Κυριάκο Κρόκο γεωπόνο και έχει δυο γιους, τον Κωνσταντίνο και τον Απόστολο αποφοίτους της Ιατρικής Σχολής. Ασχολείται με τη ζωγραφική και τη μουσική. 
 
Ελένη Χατζή
Η Ελένη Χατζή γεννήθηκε το 1966 στην Κομοτηνή. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και αποφοίτησε με πτυχίο κλασικής ειδίκευσης. Το 2001 διορίστηκε στο Γυμνάσιο Αντίσσας στη Λέσβο και από το 2005 υπηρετεί στο Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κομοτηνής. Διετέλεσε μέλος της ΕΛΜΕ Ν. Ροδόπης με την παράταξη της ΔΑΚΕ από το 2013 ως το 2015 και το 2018 εξελέγη αναπληρωματικό αιρετό μέλος του ΠYΣΔΕ Ροδόπης. Επίσης, συμμετείχε με εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια και είναι μέλος επιστημονικών εταιριών και επιτροπών. Παρακολουθεί και ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο ΔΠΘ, στο τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας με αντικείμενο την Τοπική Ιστορία. Διετέλεσε υπεύθυνη παιδείας της ΝΟ.Δ.Ε. Ροδόπης και σήμερα είναι υπεύθυνη γυναικείων θεμάτων. Ακόμη, είναι παντρεμένη με τον φιλόλογο Γεώργιο Μαρέτη και έχουν έναν γιο τον Απόστολο, ο οποίος είναι φοιτητής στο τμήμα ΤΕΦΑΑ του ΔΠΘ.



1. Πόσο εύκολη ήταν η απόφαση συμμετοχής στην ενεργή πολιτική ζωή του τόπου, και ποιος ήταν ο παράγοντας που έπαιξε τον αποφασιστικό ρόλο;
 
Κρυσταλένια Κουτσογιάννη-Κρόκου: «Γιατί τη μοίρα μας την φτιάχνουμε εμείς οι ίδιοι», αυτός είναι λοιπόν ο λόγος για τον οποίο αποφάσισα να συμμετέχω ενεργά στην πολιτική ζωή του τόπου μου. Ήταν μια απόφαση που είχα πάρει καιρό πριν έρθει και επίσημα η πρόταση του φίλου Αντώνη Γραβάνη, γιατί θεωρώ ότι είναι καιρός να δραστηριοποιηθούμε, όλοι να συμμετέχουμε στα κοινά, να συνεργαστούμε για το καλό του τόπου μας και όχι να αφήνουμε τους άλλους να αποφασίζουν για εμάς.

Ελένη Χατζή: Το ενεργητικό ενδιαφέρον και η ενασχόληση με τα κοινά είναι ύψιστο δικαίωμα και συγχρόνως υποχρέωση και καθήκον για κάθε πολίτη, καθώς έτσι πραγματώνεται η Δημοκρατία. Ο Πλάτων αναφέρει χαρακτηριστικά: «Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους». Έχοντας μία μακρόχρονη συνδικαλιστική πορεία, μία ενεργή κοινωνική δράση μέσα από πολιτιστικούς συλλόγους και επιστημονικές ενώσεις, πολιτική δράση και εξωστρέφεια, αγάπη και ενδιαφέρον για την πόλη μου, αποδέχτηκα την πρόταση του Αντώνη Γραβάνη να συμμετέχω στον συνδυασμό «Σύμπραξη Προοπτικής», γιατί έχει όραμα, δημιουργική σκέψη, γνώσεις, εμπειρία και υπευθυνότητα. Η συμμετοχή μου έχει  σκοπό να υπηρετήσει τα συμφέροντα των δημοτών, τα οποία θα στηρίζω με καθαρό και νηφάλιο λόγο,  εντιμότητα και αξιοπρέπεια.
 
2. Γυναίκες και εκπαιδευτικοί. Τελικά σφυρηλατεί πολίτες σήμερα η εκπαίδευση; Κι αν όχι πού οφείλεται αυτό;
 
Κρυσταλένια Κουτσογιάννη-Κρόκου: Το σχολείο έχει ουσιαστική συμβολή στη διαμόρφωση δημοκρατικής συνείδησης. Προσφέρει όλες τις απαραίτητες γνώσεις όσον αφορά στη λειτουργία της Δημοκρατίας και των εννοιών «Πολίτης», «Πολιτεία», «Πολιτική» και τον τρόπο λειτουργίας βασικών μορφών εξουσίας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη διδασκαλία μαθημάτων όπως η Πολιτική Παιδεία και Αγωγή. Ο δάσκαλος οφείλει να διαμορφώνει την κουλτούρα και τη στάση ζωής που απαιτεί να διαθέτει ένας δημοκρατικός πολίτης. Θα πρέπει ο νεαρός μαθητής και μετέπειτα ενήλικας πολίτης να αντιληφθεί τη σημασία του διαλόγου, της πολυφωνίας αλλά και της αξιοκρατίας και μαχητικότητας που όλα μαζί συνθέτουν το δημοκρατικό ιδεώδες. Εμπειρικά και βιωματικά βοηθούν σε αυτό ο θεσμός των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς με αυτές υλοποιούνται βασικές αρχές της πολιτικής συμπεριφοράς. Το δικαίωμα του «εκλέγειν» και «εκλέγεσθαι», η ανάληψη πρωτοβουλιών, η συμμετοχή σε εθελοντικά κινήματα, η απόρριψη προκαταλήψεων και εκφοβισμών, οδηγούν σταδιακά στον ενστερνισμό της δημοκρατίας, έννοια που δεν χαρακτηρίζει απλά ένα πολίτευμα αλλά αποτελεί τρόπο και στάση ζωής.
Το ενδιαφέρον για την πολιτική της χώρας αποτελεί σημαντικό καθήκον. Εδώ, όμως, διαπιστώνω ότι οι νέοι και περισσότεροι οι ικανοί και έντιμοι παρουσιάζουν απροθυμία και άρνηση να πολιτικοποιηθούν, αφήνοντας τον δρόμο σε τυχοδιωκτικά στοιχεία για την πολιτική σταδιοδρομία, και αυτό πληρώνεται ακριβά. Οι νέοι δοκιμάζουν μια πολύ πικρή οσμή της πραγματικότητας παρακολουθώντας οικονομικά σκάνδαλα, αδικίες, ψέματα, με αποτέλεσμα την απογοήτευση. Η αδυναμία της Πολιτείας να δώσει λύση σε σημαντικά θέματα της καθημερινότητας και να επιβεβαιώσει έμπρακτα τον σεβασμό προς τον πολίτη οδηγεί τους νέους στην απομάκρυνσή τους από τα κοινά, γιατί θεωρούν ότι δεν μπορούν να προκαλέσουν καμιά ουσιαστική αλλαγή. Έτσι, τελικά, θεωρώ ότι η εκπαίδευση σφυρηλατεί «Πολίτες» αλλά το έργο της ακυρώνει η ωμή πραγματικότητα, η έλλειψη υγιών πολιτικών προτύπων που ακόμη και αν υπάρχουν ελάχιστα προβάλλονται.

Ελένη Χατζή: Στα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη συναντάμε την εκτίμηση ότι η εκπαίδευση αποτελεί έναν δυναμικό κοινωνικό θεσμό που μπορεί να επηρεάσει δραστικά την πολιτική εξέλιξη. Μέσω των διαδικασιών της αγωγής είναι εφικτό να συγκροτηθεί εκείνος ο πολίτης που όχι απλά θα προωθήσει την πολιτική ποιότητα της κοινωνίας αλλά και θα την οδηγήσει στην ολοκλήρωσή της. Ο παιδαγωγός που πρέπει να μάθει στον μαθητή να σκέφτεται και να ενεργεί, δεν οφείλει να του πει τι θα σκέφτεται, αλλά να του προσφέρει τη μέθοδο, τα κριτήρια και τα εργαλεία που θα τον κάνουν ικανό να κρίνει  και να διαμορφώνει άποψη, να είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του, συνειδητός πολίτης για τον τόπο του και δημιουργικός πολίτης του κόσμου. Η ανάπτυξη της έννοιας του ενεργού πολίτη απαιτεί έναν στοχαζόμενο και ενεργό εκπαιδευτικό, ο οποίος δεν θεωρεί την παιδαγωγική διαμεσολάβηση ως διεκπεραιωτική διαδικασία. Δυστυχώς, το ελληνικό σχολείο  χαρακτηρίζεται από στείρο εγκυκλοπαιδισμό, έλλειψη προγραμματισμού, μορφωτικού πλουραλισμού, ελλιπείς υποδομές, προχειρότητα, υποχρηματοδότηση, υποβάθμιση αλλά και αναξιοκρατία.
 
3. Από τα προβλήματα και τις υστερήσεις, που διαπιστώνετε στα όρια του δήμου Κομοτηνής, ποιο είναι το σημαντικότερο κατά την προσωπική σας ιεράρχηση και ποιες είναι οι παρεμβάσεις-λύσεις που προτείνετε;  
 
Κρυσταλένια Κουτσογιάννη-Κρόκου: Το πρόβλημα που θεωρώ σημαντικότερο όλων είναι η εσωστρέφεια που χαρακτηρίζει την πόλη μας και τα χωριά του δήμου μας, καθώς και η έλλειψη ταυτότητας και οράματος γι’ αυτήν. Με την έλλειψη οράματος για τον δήμο μας έχουμε χάσει και τη μάχη της καθημερινότητάς μας. Σε αυτό το κομμάτι θα πρέπει να συμπράξουμε όλοι μαζί. Να δώσουμε όραμα στην πόλη, να την αναδείξουμε, να αλλάξουμε νοοτροπία και να της δώσουμε μία ταυτότητα. Με την αλλαγή νοοτροπίας θα αλλάξει και η πόλη μας. Ο κάθε πολίτης να πάψει να βλέπει αποστασιοποιημένος την πραγματικότητα γύρω του, αλλά να γίνει συνδιαμορφωτής της. Όσον αφορά στις προτάσεις για την επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί τις έχει καταθέσει ο υποψήφιος δήμαρχός μας, πραγματικά ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες, αφού αφορούν πολλούς και σημαντικούς τομείς, όπως την τοπική οικονομία και ανάπτυξη, την κοινωνική πολιτική, την ποιότητα ζωής των πολιτών, το περιβάλλον, την εφαρμογή νέων τεχνολογιών και την επίλυση θεμάτων καθημερινότητας όπως η καθαριότητα, ο φωτισμός, τα αδέσποτα και η κακή οδοποιία.

Ελένη Χατζή: Η Κομοτηνή, ένας τόπος-πρότυπο κοινωνικής και πολιτισμικής πολυσυλλεκτικότητας κατάντησε παράδειγμα προς αποφυγή, παράδειγμα υπανάπτυξης, παθογενειών, υποβάθμισης. Η βασική αιτία από όπου πηγάζουν όλα τα παραπάνω είναι η αντίληψη της απλής διαχείρισης των δημοτικών υποθέσεων και η έλλειψη οράματος και σύγχρονης αναπτυξιακής πολιτικής. Ο Δήμαρχος πρέπει να δίνει λύσεις και να σχεδιάζει το μέλλον με δυναμισμό και συγκρούσεις, αν χρειαστεί. Είναι απαραίτητη η βελτίωση της κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας των κατοίκων, η βελτίωση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας (αδέσποτα, καθαριότητα, φωτισμός, πράσινο), η βελτίωση της διοικητικής ικανότητας του δήμου ως φορέα παροχής αγαθών και υπηρεσιών, ώστε να είναι πιο αποδοτικός, χρήσιμος και αποτελεσματικός.
 
4. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν την αίσθηση της ευθύνης σε σχέση με τους μαθητές τους, θητεύοντας στην έννοια του δασκάλου, κι αυτό είναι και το αξιολογότερο μέτρο της «αποτελεσματικότητάς» τους. Αν εκλεγείτε, με ποιο έργο, ποια δραστηριότητα θα θέλατε να συνδέσετε το όνομά σας με την «πόλη»;
 
Κρυσταλένια Κουτσογιάννη-Κρόκου: 
Εάν και εφόσον μου κάνουν την τιμή οι συμπολίτες και συνδημότες μου και εκλεγώ, ο τομέας στον οποίο θα ήθελα να συμμετέχω και να αφήσω και εγώ το στίγμα μου είναι ο Πολιτισμός και η Παιδεία. Ο Πολιτισμός στον τόπο μας έχει βαθιές ρίζες, και στη βάση του, μέσα από τους πολιτιστικούς συλλόγους, δίνει στον τόπο μας μια δυναμική που πρέπει να στηρίξουμε και να δώσουμε την αξία που της πρέπει. Η Κομοτηνή μπορεί και πρέπει να αποκτήσει μια διακριτή και ευδιάκριτη πολιτιστική ταυτότητα η οποία και θα της δώσει τη θέση που της αξίζει. Οι πολιτιστικοί φορείς του τόπου  μας, με επίκεντρο το Μέγαρο Μουσικής, θα πρέπει να συντονίσουν τη δράση τους, δημιουργώντας πολιτιστική κινητικότητα και φιλοξενώντας δράσεις και παραστάσεις όλο τον χρόνο. Αυτή η επένδυση θα αλλάξει τη ζωή μας. Ένα άλλο σημείο στο οποίο θέλω να δώσω όλες μου τις δυνάμεις είναι και το Πανεπιστήμιο, στο οποίο τελείωσα τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές μου σπουδές και θεωρώ ότι πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του και να βρεθεί τρόπος σύνδεσης των φοιτητών με την πόλη, συμβάλλοντας στο αναπτυξιακό τους γίγνεσθαι.

Ελένη Χατζή: Η Κομοτηνή είναι μια πόλη με πλούσιο ιστορικό παρελθόν και με ζωντανές δυνάμεις  για δυναμική πορεία στο μέλλον. Θεωρώ χρέος μας να δώσουμε λόγο και εικόνα στην ιστορική μνήμη της Κομοτηνής και να καταγράψουμε τους παράγοντες που μόρφωσαν τη σύγχρονη πόλη, κατά τρόπο που να αποτελέσει τη βάση αναζήτησης των νέων προοπτικών της. Γι’ αυτό  προτείνω τη δημιουργία του Δημοτικού Κέντρου Ιστορίας Κομοτηνής και τη συγκρότηση ενός πλήρους ιστορικού αρχείου για την πόλη. Στη συνέχεια, το υλικό αυτό σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο (Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας) θα χρησιμοποιηθεί για το Μουσείο της πόλης της Κομοτηνής, ένα σημείο αναφοράς που θα ενημερώνει για τον χαρακτήρα της, για το τι είναι η πόλη σήμερα και τι θα μπορούσε να είναι αύριο.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine