Ανάδειξη της Ροδόπης μέσα από τη γαστρονομία

08.06.2019 11:10

Κώστας Μαρκενδούδης

Δημιουργία διαδρομής οινογαστρονομίας, ετήσιο γαστρονομικό φεστιβάλ σε τρείς χώρες και γαστρονομικό ιστότοπο περιλαμβάνουν τα αποτελέσματα του έργου Medflavors

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Δημιουργώντας μια σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον, ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 6 Ιουνίου στο φιλόξενο χώρο του ξενοδοχείου Ίσμαρος το πρόγραμμα του ERASMUS+ Medflavors, το οποίο έδωσε τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις της περιοχής μας να έρθουν σε επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα προσέγγισης στην γαστρονομία και την προώθησή της, με απώτερο στόχο να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο γαστρονομικό προϊόν για τη Ροδόπη, που θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.
 


Κατά το πρώτο στάδιο υλοποίησης του έργου πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή συνολικά 25 επαγγελματιών του τομέα της εστίασης από την Ελλάδα και την Κύπρο πενθήμερο εκπαιδευτικό εργαστήριο στις εγκαταστάσεις του εταίρου Centro Superior Hosteleria Mediterraneo στην Βαλένθια όπου έμαθαν για την ιστορία, τον πολιτισμό και τα παραδοσιακά πιάτα της μεσογειακής κουζίνας, την ασφαλή διαχείριση των τροφίμων, τις τεχνικές μαγειρικής κάθε χώρας και την αξία της μεσογειακής κουζίνας στη διατροφή.
 
Το έργο ολοκληρώθηκε στη χώρα μας, με την παρουσίαση του διαδραστικού ιστότοπου www.medflavors.eu και ενός ηλεκτρονικού περιοδικού όπου θα δημοσιεύονται παραδοσιακές τοπικές συνταγές από κάθε χώρα, μέσω του οποίου οι επαγγελματίες της εστίασης και των 3 χωρών θα μπορούν να ανταλλάξουν ιδέες και καλές πρακτικές, να προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους καθώς και επιχειρήσεις με παραδοσιακά τοπικά προϊόντα, μάρκετιγκ τροφίμων. 



Ανάδειξη της περιοχής μέσα από τη γαστρονομία 

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ροδόπης, που ήταν επικεφαλής εταίρος του προγράμματος, κ. Αντώνης Γραβάνης, το κλείσιμο του προγράμματος έγινε με τη επίσκεψη εκπροσώπων των άλλων δύο φορέων από Ισπανία και Κύπρο στη Ροδόπη, που για δύο μέρες είδαν τοπικές επιχειρήσεις με τοπικά προϊόντα, καθώς και ομορφιές του τόπου.
 
Σκοπός του προγράμματος άλλωστε ήταν η ανάδειξη της περιοχής κυρίως μέσα από την γαστρονομία, η οποία θεωρούν πως είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες τουριστικής ανάπτυξης και συγκριτικό πλεονέκτημα για την περιοχή μας, τόσο λόγω των ποιοτικών προϊόντων που παράγει η περιοχή, όσο και της τοπικής κουζίνας καθώς και των πολύ καλών υπηρεσιών που έχουν οι επιχειρήσεις εστίασης.
 


«Μέσω αυτού του προγράμματος θέλαμε να αναδείξουμε πως μέσα από την γαστρονομία -συμπληρώνοντας και αναμειγνύοντας κουλτούρες και στην κουζίνα- μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα τελικό τουριστικό προϊόν» ανέφερε.
 
Άλλωστε θεωρούν πως η περιοχή διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα ώστε να αποτελέσει πόλο επισκεπτών, ενώ και οι επιχειρήσεις μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο και με συνδυαστικές δράσεις να αναδειχτούν όλα αυτά.
 
Κλείνοντας ο κ. Γραβάνης δεσμεύτηκε πως οι δράσεις γαστρονομίας θα συνεχιστούν, καθώς και άλλες δράσεις, που θα ανακοινώσει εν ευθέτω χρόνο το Επιμελητήριο. 



Προτάσεις στον τομέα της οινογαστρονομίας 

Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Δεμίρης, ως υπεύθυνος Εκθέσεων του Επιμελητηρίου αναφέρθηκε και στην πρόταση δημιουργίας ενός νέου θεματικού γαστρονομικού τουριστικού προϊόντος που θα μπορεί να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία.
 


Αυτή περιλαμβάνει την δημιουργία μιας διαδρομή οινογαστρονομίας όπου θα περιλαμβάνονται γαστρονομικοί και οινολογικοί τομείς ενδιαφέροντος όπως παραδοσιακές επιχειρήσεις με τοπικά προϊόντα, οινοποιεία,  τουριστικά καταλύματα και αξιοθέατα μέσα από τα οποία τόσο οι ντόπιοι όσο και οι ξένοι επισκέπτες θα γνωρίσουν την εξέλιξη όλων των πτυχών της τοπικής μαγειρικής κουλτούρας.
 
Προτείνεται δε η καθιέρωση ενός ετήσιου γαστρονομικού φεστιβάλ το οποίο θα διεξάγεται κυκλικά κάθε χρόνο στην Κομοτηνή, στη Λευκωσία και στη Βαλένθια όπου θα προβάλλονται οι γαστρονομικοί και τουριστικοί προορισμοί κάθε χώρας. Είναι ένα σχέδιο μέσω του οποίου το Επιμελητήριο μαζί με τους υπόλοιπους 2 εταίρους στοχεύει να αξιοποιήσει και να διαδώσει τα αποτελέσματα του προγράμματος .
 


Άλλωστε, όπως ανέφερε, η ενσωμάτωση της τοπικής γαστρονομίας και των πολιτιστικών αγαθών σε ένα καινούργιο τουριστικό προϊόν ενισχύει τη διαφοροποίησή του και την αναγνώρισή του, με το βασικό στοιχείο της πρότασης, που μπορεί επίσης να αποτελέσει σημείο αναφοράς για ένα νέο είδος ολοκληρωμένου σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο, να είναι να εξοικειωθεί ο ταξιδιώτης με τα αναξιοποίητα χαρακτηριστικά της πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως η γεύση και τα τοπικά θρεπτικά προϊόντα.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine