Σαφη, βατα και μακρια απο την λογικη της αποστηθισης τα θεμα σε Βιολογια Γενικης και Βιολογια Κατευθυνσης

Τα θέματά των δύο τελευταίων μαθημάτων των φετινών πανελλαδικών σχολιάζει ο βιολόγος του Φροντιστηρίου «Θεώρημα» Παύλος Σαμουρκασίδης

Με το μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και της Βιολογίας Κατεύθυνσης για τους υποψηφίους της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών έπεσε η αυλαία των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ.
 
Το τέλος των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων βρήκε τους υποψηφίους που εξετάστηκαν στο μάθημα της βιολογίας, αντιμέτωπους με βατά, σαφή και κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα που δεν έκρυβαν εκπλήξεις για τους τουλάχιστον καλά προετοιμασμένους μαθητές.
 
Σύμφωνα με τον βιολόγο του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Θεώρημα» κ. Παύλο Σαμουρκασίδη, τα θέματα Βιολογίας, τόσο του Προσανατολισμού, όσο και της Γενικής Παιδείας ήταν σαφή, κατανοητά, κλιμακούμενης δυσκολίας, χωρίς κάποια ιδιαίτερη παγίδα για τους υποψηφίους, απευθύνονταν όμως  σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, με ευχέρεια στην επίλυση ασκήσεων και καλή κατανόηση των βιολογικών φαινομένων και μηχανισμών.
 
Σύμφωνα με τον ίδιο κυρίως στην Βιολογία Γενικής Παιδείας τα φετινά θέματα κάλυπταν ένα μεγάλος εύρος της ύλης, ενώ «ήταν προσαρμοσμένα στο πνεύμα του μαθήματος ώστε να μην ζορίζονται ιδιαίτερα με μαθηματικές πράξεις οι μαθητές, μεγάλο κομμάτι των οποίων προέρχεται από θεωρητικές κατευθύνσεις».
 
Εν αντιθέσει με τα θέματα των προηγούμενων ετών, ο κ. Σαμουρκασίδης εξήγησε πως δεν υπήρχαν θέματα «παγίδες», επομένως «ένας σε βάθος προετοιμασμένος μαθητής και ψύχραιμος θα μπορούσε να αγγίξει ακόμα και το άριστα και στα δύο μαθήματα». 

Θέματα με έμφαση στην σε βάθος κατανόηση των βιολογικών φαινομένων και μηχανισμών 

Ειδικότερα όπως εξήγησε ο ίδιος για την Βιολογία Προσανατολισμού, όσον αφορά το θέμα Α΄ ήταν πολλαπλών επιλογών, δεν έκρυβε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία για τους μαθητές. Το θέμα Β΄ είχε ερωτήσεις θεωρίας, απλά έπρεπε να δοθεί μια ιδιαίτερη προσοχή στην αιτιολόγηση του υποερωτήματος Β2, ενώ το θέμα Γ΄ ήταν σαφώς πιο απαιτητικό και απαιτούσε εμβάθυνση στην ύλη, του 4ου και του 5ου κεφαλαίου του σχολικού βιβλίου. Παρόμοιας δυσκολίας ήταν και το Δ΄ θέμα, χωρίς όμως να μπορεί να προβληματίσει τον καλά προετοιμασμένο μαθητή.
 
«Στην Βιολογία Προσανατολισμού δεν δόθηκε έμφαση στην απομνημόνευση, αλλά κυρίως στην κρίση και στην κατανόηση, ωστόσο τα θέματα απαιτούσαν αρκετό γράψιμο, έπρεπε δηλαδή να γίνει αρκετή διαχείριση του χρόνου, που ήταν αρκετός» επεσήμανε ο βιολόγος του φροντιστηρίου «Θεώρημα» εξηγώντας πως και την Βιολογία τα φετινά θέματα λειτούργησαν ως «εισαγωγικά» του νέου εξεταστικού συστήματος.
 
Μακριά από την λογική της στείρας απομνημόνευσης εννοιών και με έμφαση στην σε βάθος κατανόηση των βιολογικών φαινομένων και μηχανισμών κινήθηκαν και τα θέματα Βιολογίας Γενικής Παιδείας, σε μικρότερο ωστόσο βαθμό, καθώς όπως γίνεται σαφές η «εξέταση είναι μικρότερης δυσκολίας στο μάθημα και έχει και ένα πιο θεωρητικό στοιχείο».
 
Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Σαμουρκασίδης δήλωσε αισιόδοξος για την καλή πορεία των μαθητών και των μαθητριών της Ροδόπης στα δύο αυτά τελευταία μαθήματα, αναμένοντας όπως είπε αρκετά υψηλές βαθμολογίες, ευχόμενος καλό καλοκαίρι και καλά αποτελέσματα στο σύνολο των υποψηφίων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.