Η Αγγελική Γιαννακίδου του Εθνολογικού Μουσείου Θράκης προτείνει να λειτουργήσει στο Διδυμότειχο Θερινό Σχολείο για τον Αγροτικό Χώρο ως Πολιτιστική Κληρονομιά

01.08.2019 09:49

Απαρατήρητα

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Είναι γνωστό στους ενασχολούμενους με τον λαϊκό πολιτισμό ότι η Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΔΙΝΕΠΟΚ) του ΥΠΠΟΑ, με τη συνεργασία πολλών τοπικών φορέων του Δήμου Γορτυνίας, στις 21-28 Ιουλίου 2019 πραγματοποίησε στη Δημητσάνα το 2ο Θερινό  Σχολείο για τη μελέτη και διαχείριση του αγροτικού χώρου ως πολιτιστικής κληρονομιάς.
 
Μια εξαιρετική πρωτοβουλία της ΔΙΝΕΠΟΚ, και συγκεκριμένα του κ Ι. Δρίνη και Σ. Φωτοπούλου, που έγινε ετήσιος θεσμός. Ένας εξαιρετικός θεσμός ανταλλαγής απόψεων για θέματα που βρίσκονται στην αιχμή του διεθνούς προβληματισμού: τοπικότητα και παγκοσμιοποίηση, πολιτιστικές ταυτότητες, βιωσιμότητα, άυλη πολιτιστική κληρονομιά, πολιτισμικό τοπίο, αγροδιατροφικός πολιτισμός, κ.ά.
 
Η Θράκη ήταν παρούσα στο συγκεκριμένο Θερινό Σχολείο με  το θέμα: «Η πολιτιστική κληρονομιά ως πόρος των τοπικών κοινωνιών: η εμπειρία από τη Θράκη», που εισηγήθηκε η ιδρύτρια  και πρόεδρος του Εθνολογικού Μουσείου Θράκης, κ. Αγγελική Γιαννακίδου. Στο  Σχολείο αυτό με τις εισηγήσεις  αλλά και τους διαλόγους που αναπτύχθηκαν, επιβεβαιώθηκε ότι  υπάρχει ένα πολύ σημαντικό δυναμικό στο ιδιωτικό χώρο αλλά και στο δημόσιο, αν και σε μικρό ποσοστό, το οποίο, όμως, μπορεί, μέσα από συνεργασίες να βοηθήσει σε έναν επαναπροσδιορισμό των σχέσεών μας με τον τόπο μας και τον πολιτισμό μας και να συμβάλλει στη δημιουργία πυρήνων με πολλαπλασιαστικά οφέλη. Σ’ αυτό διατυπώθηκε και η πρόταση από την κ. Γιαννακίδου και το Ε.Μ.Θ. να οργανωθεί ο αντίστοιχος θεσμός στη Θράκη, που αντιμετωπίστηκε θετικά από τη ΔΙΝΕΠΟΚ.
 
Σχολιάζοντας τη ζεστή αποδοχή της πρότασης η κ. Γιαννακίδου  ανέφερε: «Πιστεύω ότι θα μπορούσαμε στη περιοχή Διδυμοτείχου με τη συνεργασία της ΕΠΟΦΕ του Δήμου Διδυμοτείχου και τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας που πρέπει με θέρμη να το αγκαλιάσει, να λειτουργήσει ένα αντίστοιχο σχολείο και ν αποτελεί θεσμό σ ένα τόπο με ένα αγροτικό τοπίο, κοιτίδα του Θρακικού πολιτισμού».Τ.Κ.-Β.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine