Τα τεχνικα προβληματα που παραμενουν παρα τις εργασιες 5 εκ. ευρω στην γραμμη φταινε για την υποκατασταση των δρομολογιων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ΑΜΘ

Απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην βουλευτή Έβρου Νατάσα Γκαρά

Στα προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν στην γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη, παρά τις εκτεταμένες εργασίες που είχαν γίνει για σχεδόν ένα χρόνο την περίοδο 2016-17, που κόστισαν 4-5 εκ. ευρώ, και δεν επιτρέπουν την χρήση αμαξοστοιχιών νεότερου τύπου, αποδίδει την προσωρινή διακοπή της εκτέλεσης των σιδηροδρομικών δρομολογίων μεταξύ Δράμας και Αλεξανδρούπολης και της υποκατάστασης αυτών με λεωφορεία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε απάντηση της επιστολής της Βουλευτή Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Νατάσας Γκαρά
 
Υπενθυμίζεται ότι η Βουλευτής είχε αποστείλει προς τον Διευθύνων Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., κ. Τσαλίδη, λίγες ημέρες πριν, επιστολή, με την οποία του ζητούσε να μην ισχύσει η απόφαση αναστολής των δρομολογίων των αμαξοστοιχιών από και προς την Θράκη και τον Έβρο για διάστημα 2 μηνών, χαρακτηρίζοντας την συγκεκριμένη απόφαση προβληματική και προσβλητική για τους κατοίκους της Θράκης συνολικά.
 
Στην απάντησή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει πως παρά τις εργασίες εκείνες, κατά τη διάρκεια των οποίων τα δρομολόγια είχαν αντικατασταθεί, όπως και τώρα, με λεωφορεία, η γραμμή δεν επιτρέπει την κίνηση των νεότερων επιβαταμαξών, οι οποίες, μεταξύ άλλων, έχουν και δυνατότητα εξυπηρέτησης ΑμεΑ που δεν έχουν αυτές που χρησιμοποιούνται σήμερα.
 
Επίσης από τις 20.05.2019, με την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο χρόνος της διαδρομής των δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη (όπως αυτός ορίστηκε από το Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, δηλαδή την ΟΣΕ Α.Ε.), αυξήθηκε σημαντικά.
 
Με αυτά τα δεδομένα, και την έλευση του καλοκαιριού (λόγω και των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηγών) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχώρησε στην προσωρινή υποκατάσταση των δρομολογίων, και έχει ζητήσει από την ΟΣΕ Α.Ε. να αξιοποιήσει το δίμηνο αυτό, προκειμένου να αποπερατωθούν ταχύτερα οι εναπομείνασες απαιτούμενες εργασίες, ώστε να μπορεί να παρέχει καλύτερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες.
 
Σε κάθε περίπτωση, δεσμεύεται ότι θα επανεξετάσει την απόφασή μας αυτή, εντός του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, ελπίζοντας ότι και η ΟΣΕ Α.Ε. θα ανταποκριθεί θετικά στο ρόλο της, δηλαδή εκείνο του Διαχειριστή της Υποδομής.
 
Η πλήρης απαντητική επιστολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ως εξής:
 
Αξιότιμη κυρία Γκαρά,
 
Σε απάντηση της επιστολής που μας αποστείλατε την 1η Αυγούστου 2019, σας γνωστοποιούμε τα κάτωθι:
 
Η εν λόγω γραμμή (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη) συντηρήθηκε από την ΟΣΕ Α.Ε. κατά το χρονικό διάστημα από 22 Σεπτεμβρίου 2016 έως 12 Αυγούστου 2017 και δαπανήθηκε ένα ποσό της τάξης των 4-5 εκ. ευρώ. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. υποκατέστησε τα δρομολόγιά της με λεωφορεία.
 
Παρά ταύτα, συγκεκριμένα τμήματα της γραμμής αυτής εξακολουθούν να παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να είναι υποχρεωμένη (κατ' εντολή της ΟΣΕ Α.Ε.) να χρησιμοποιεί αμαξοστοιχίες παλαιού τύπου (πεντάδυμες αυτοκινητάμαξες AEG) και όχι επιβατά-μαξες με επικεφαλής ντηζελάμαξες AD tranz. Πέραν των μηχανικών προβλημάτων που παρουσιάζουν αυτές οι παλαιού τύπου αυτοκινητάμαξες AEG (τα οποία αυξάνονται κατά τους θερινούς μήνες), δεν μας δίνουν καν τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε επιβάτες οι οποίοι είναι ΑΜΕΑ.
 
Από τις 20.05.2019, με την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο χρόνος της διαδρομής των δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη (όπως αυτός ορίστηκε από το Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, δηλαδή την ΟΣΕ Α.Ε.), αυξήθηκε σημαντικά.
 
Πιο συγκεκριμένα, πριν την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων, ο συνολικός χρόνος των IC δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη (και αντιστρόφως) ήταν 6 ώρες και 35 λεπτά και των απλών δρομολογίων 7 ώρες και 07 λεπτά. Με τη νέα χάραξη των δρομολογίων αυτών (από την ΟΣΕ Α.Ε.), οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 8 ώρες και 11 λεπτά και 8 ώρες και 38 λεπτά. Η χρονική αυτή επιβάρυνση των νέων δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη ξεπερνάει την 1,5 ώρα στα απλά δρομολόγια και προσεγγίζει τις 2,5 ώρες στα δρομολόγια IC.
 
Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η χρονική διάρκεια των νέων δρομολογίων – δυστυχώς- κρίνεται ιδιαιτέρως προβληματική και προκάλεσε σημαντικό πρόβλημα στα προγράμματα εργασίας της εταιρείας, η οποία τους καλοκαιρινούς μήνες (λόγω και των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηγών) δεν είχε άλλη επιλογή από το να προβεί από τις 31.07.2019 στην προσωρινή διακοπή της εκτέλεσης των σιδηροδρομικών δρομολογίων μεταξύ Δράμας και Αλεξανδρούπολης και της υποκατάστασης αυτών με λεωφορεία. Είναι πολύ σημαντικό να επισημανθεί ότι δεν έχει υπάρξει διακοπή στη μεταφορά επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (και αντιστρόφως), αλλά υποκατάσταση -τμήματος αυτής- με λεωφορεία, προκειμένου να μην υπάρξει διακοπή της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
 
Ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει ζητήσει από την ΟΣΕ Α.Ε. να αξιοποιήσει το δίμηνο αυτό, προκειμένου να αποπερατωθούν ταχύτερα οι εναπομείνασες απαιτούμενες εργασίες, ώστε να μπορεί να παρέχει καλύτερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες.
 
Σε κάθε περίπτωση, δεσμευόμαστε ότι θα επανεξετάσουμε την απόφασή μας αυτή, εντός του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, ελπίζοντας ότι και η ΟΣΕ Α.Ε. θα ανταποκριθεί θετικά στο ρόλο της, δηλαδή εκείνο του Διαχειριστή της Υποδομής.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.