Διαβάζοντας τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων

29.08.2019 10:37

Απαρατήρητα

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Οι πανελλαδικές εξετάσεις 2019 τελείωσαν. Επιτυχόντες και αποτυχόντες, ως γνωρίζοντες πλέον,  ανακουφίστηκαν, με τους δεύτερους να προσανατολίζουν τη δυναμικότητά τους προς τα βέλτιστα επόμενα. Οι πανελλαδικές απασχολούν όμως και το ευρύ κοινωνικό σύνολο, τα αποτελέσματα των οποίων  ο κάθε συμπολίτης αναγιγνώσκει με τον δικό του τρόπο, και αυτό, όπως κάθε χρονιά, συμβαίνει κι εφέτος. Από τον μεγάλο αριθμό των σχολίων εμείς επιλέξαμε και φιλοξενούμε τα σχόλια του πολιτικού μηχανικού Αργύρη Πλέσια και του νομικού Γιώργου Πεταλωτή, επιλέγοντας, για τη θέση του σημερινού εκδοτικού σημειώματος, το ομότιτλο ποίημα για τις Πανελλαδικές της, ξανθιώτισσας πλέον, εκπαιδευτικού και ποιήτριας Γλυκερίας Μπασδέκη



Ι. Βάσεις 2019: Πέρασαν με μέσο όρο 3 (newsit.gr)

Γράφει ο Αργύρης Πλέσιας*

Οι βάσεις για κάθε σχολή είναι 18.

—4 βάσεις για τα ΓΕΛ [κανονικοί, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι(!!!), κοινωνικά κριτήρια]
—4 βάσεις για τα ΕΠΑΛ
—1 βάση για εσπερινά ΓΕΛ
—1 βάση για εσπερινά ΠΑΛ
—1 βάση για αλλογενείς από ΕΕ
—1 βάση για αλλογενείς εκτος ΕΕ
—3 βάσεις για το 10% των Ημερήσιων ΓΕΛ
—3 βάσεις για το 10% των ΕΠΑΛ
(Έκανα μια ενδεικτική συλλογή από τη σχολή Πλοιάρχων, όπου περνάει κανείς με βάση από 3752 μόρια έως 12690 μόρια!!!)
Πόσο πιο στρεβλό μπορεί να γίνει το σύστημα; Πόσο πιο στοχευμένο σε «ειδικές κατηγορίες»;  'Αραγε χρειάζεται περισσότερη ή λιγότερη «βοήθεια» ο τρίτεκνος από τον πολύτεκνο ή από τον πεντάτεκνο;

Ο ορισμός της «στρεβλής κοινωνικής και πολιτικάντικης δικαιοσύνης», που κανένας, μα κανένας δεν τολμά να καταψηφίσει στη Βουλή.
Χαιρέτησα ένθερμα την κ. Γιαννάκου Κούτσικου (από άλλο πολιτικό χώρο), που θέσπισε την ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΕΙ.
Η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι θα επαναφέρει την καθιέρωση της βάσης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΠΡΑΞΗ για να τη ΣΥΓΧΑΡΩ.
 
*Ο Αργύρης Πλέσιας είναι πολιτικός μηχανικός και πρ. πρόεδρος του Περιφερειακού  Τμήματος του ΤΕΕ Θράκης. Το κείμενο αναρτήθηκε στο λογαριασμό του στο fb. 



ΙΙ. Η πολύχρονη σήψη της Εκπαίδευσης ευθύνη  του πολιτικού συστήματος 

Του Γιώργου Πεταλωτή*
 
Τα χθεσινά αποτελέσματα των Πανελληνίων θα μπορούσε να αποτελούν την καλύτερη αφορμή για να ξεκινήσει μια πραγματικά γενναία μεταρρύθμιση στην Εκπαίδευση.
 
Ο ρόλος των πολιτικών δεν μπορεί να εξαντλείται επικοινωνιακά στα συγχαρητήρια στις ακαδημαϊκές επιτυχίες. Την ώρα που συγχαίρουμε «τους πρώτους των πρώτων», το πολιτικό σύστημα θα έπρεπε να απολογείται για την εξουθένωση παιδιών και γονιών, για την οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών, για τις εκατοντάδες Σχολές - κελύφη χωρίς τις στοιχειώδεις ακαδημαϊκές εγγυήσεις λειτουργίας τους, για τα πιο απίθανα και στην ουσία ανύπαρκτα γνωστικά αντικείμενα που εφευρίσκονται για να γεμίζουν Σχολές «κατόπιν ενεργειών», για την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που πελατειακά και άκριτα χωρίς καμία αξιολόγηση θέσπισε ο νόμος Γαβρόγλου, εξαπατώντας τους εισαχθέντες ότι μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο, για την αυτόματη υποβάθμιση και των σοβαρών Σχολών που διαθέτουν  ακαδημαϊκή αξιοπρέπεια.
 
Και αναφέρομαι στο πολιτικό σύστημα γιατί έχει ευθύνες για την πολύχρονη σήψη της Εκπαίδευσης —με μόνη αναλαμπή το νόμο Διαμαντοπούλου— και, κυρίως, για την έλλειψη και της παραμικρής νύξης για μια μεγάλη και γενναία μεταρρύθμιση. Οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναγνώσθηκαν στη Βουλή πριν ένα μόλις μήνα και το μόνο που επικράτησε ως σημείο συζήτησης ήταν το «τεράστιο ζήτημα» του ασύλου. Η παρωνυχίδα δηλαδή έγινε αποκλειστικό πεδίο δήθεν ιδεολογικής αντιπαράθεσης. Και φθάσαμε στο χθεσινό χάλι.
 
Και χαιρόμαστε με τις πρωτιές, αλλά και το 0,8 που μπαίνει κι αυτό στο Πανεπιστήμιο. Οι εκπαιδευτικοί δε πώς να αισθάνονται άραγε και, κυρίως, πώς αντιδρούν στην ευτέλεια της δουλειάς τους; Το διδακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων  αισθάνεται περισσότερο άραγε χαρούμενο για τις εκατοντάδες θέσεις που υπάρχουν στις Σχολές- μανιτάρια ή θλίβεται για την ισοπέδωση και την υποβάθμισή τους; Και πώς αντιδρά;
 
Είθε ο δεύτερος τόσο συναινετικός νόμος για την Εκπαίδευση, να ξεκινούσε να καταστρώνεται από σήμερα και να μπορούμε στην πράξη να μετρήσουμε ποιος είναι προοδευτικός και ποιος συντηρητικός, ποιος επαναπαύεται στα προνόμια και ποιος τα αμφισβητεί. Και, ίσως, με τον τρόπο αυτό βγούνε από την καθολική νάρκη τους και τα κόμματα και ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών.
 
*Ο Γιώργος Πεταλωτής είναι νομικός και πρ. υπουργός των κυβερνήσεων του ΠαΣοΚ. Το κείμενο αναρτήθηκε στο λογαριασμό του στο fb.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine