Απολογισμός 9 δύσκολων χρόνων στη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας από τον Μανώλη Ταπατζά

05.09.2019 10:03

Κώστας Μαρκενδούδης

Αποχωρεί θεωρώντας ότι κατάφεραν να κρατήσουν το επίπεδο λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων στο Δήμο Κομοτηνής

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Αποχωρεί μετά από 9 χρόνια από την προεδρία της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Κομοτηνής ο κ. Μανώλης Ταπατζάς, με την πεποίθηση πως  σε αυτά χρόνια κάλυψαν τις ανάγκες των σχολείων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
 
Η Σχολική επιτροπή διαχειρίζεται αυτή τη στιγμή 45 σχολικές μονάδες (ο αριθμός τους μεταβάλλεται ανάλογα με τα σχολεία που ανοίγουν ή κλείνουν), και ο κ. Ταπατζάς σημείωσε πως από το 2011, που ανέλαβε, μαζί με τους συνεργάτες του κατάφεραν να διαχειριστούν τόσο τη μεταβατική περίοδο της δημιουργίας της επιτροπής, στα πιο δύσκολα χρόνια της κρίσης, ενώ στη συνέχεια κατάφεραν να φέρουν την επιτροπή σε καλύτερη κατάσταση, αφήνοντάς την με αποθεματικό ώστε να μπορεί η επόμενη διοίκηση να διαχειριστεί όποιες ανάγκες προκύπτουν.
 
Ο κ. Ταπατζάς αποχωρεί από τη θέση έχοντας ολοκληρώσει την πορεία του στον πρώτο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης και συνεχίζοντας στον δεύτερο, και για αυτό έκανε ένα απολογισμό όλων αυτών των δράσεων που έγιναν. 

Απότομη μετάβαση το πρώτο εξάμηνο 

Ο κ. Ταπατζάς επικεντρώθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν ο ίδιος και το ΔΣ της επιτροπής, όταν ανέλαβαν στην πρώτη θητεία του κ. Γιώργου Πετρίδη, τον Ιανουάριο του 2011, την περίοδο που βάθαινε η κρίση που έπληττε την χώρα, επηρεάζοντας και τη λειτουργία των σχολικών επιτροπών.
 
Να υπενθυμίσουμε πως με τον Καλλικράτη, οι  σχολικές επιτροπές κάθε δήμου συγχωνεύτηκαν σε δύο νομικά πρόσωπα, ένα για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και ένα για τις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
 
Αρχικά του είχε προταθεί η προεδρία της Δευτεροβάθμιας, όμως ο ίδιος ζήτησε, έχοντας διοικητική εμπειρία από την πολύχρονη εργασία του στην Περιφέρεια, και εντοπίζοντας ότι στην πρωτοβάθμια θα ήταν δυσκολότερη η διαδικασία, μιας και διέθετε 48 νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, να οριστεί στην Πρωτοβάθμια.
 
Έτσι και έγινε, όμως είχαν να αντιμετωπίσουν πολλαπλές δυσκολίες γιατί δημιουργούνταν ένα καινούριο νομικό πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου στο οποίο συγχωνεύονταν οι 48 σχολικές μονάδες που υπήρχαν τότε, ένα δύσκολο και μεγάλο εγχείρημα, που ξεκίνησε ουσιαστικά από το μηδέν.
 
Τους πρώτους έξι μήνες έγιναν οι ενέργειες που είχαν να κάνουν με την συνένωση, και οργανώθηκε το γραφείο, παρόλο που συνέχισαν να λειτουργούν οι παλιές δομές, μιας και αν γινόταν η μετάβαση στο μέσο της χρονιάς υπήρχε κίνδυνος να επηρεαστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων.
 
Έπρεπε λοιπόν να περάσουν τα περιουσιακά στοιχεία των σχολικών μονάδων, αλλά και οι υποχρεώσεις τους που είχαν να κάνουν με τις σχολικές δαπάνες, στη νεοσύστατη Σχολική Επιτροπή
 
Κατά τη διαδικασία διαπιστώθηκε πως σε άλλα σχολεία υπήρχαν χρήματα, άλλα σχολεία χρωστούσαν, με τις δαπάνες να αφορούν κυρίως υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, σχολικά είδη και φυσικά τη θέρμανση.
 
Ενόψει του ανοίγματος των σχολείων στις 11 Σεπτεμβρίου του 2011, έπρεπε να ξεκαθαρίσουν επίσης τι θα γίνει με τις σχολικές καθαρίστριες, τους σχολικούς τροχονόμους και τους σχολικούς φύλακες.
 
Όλο αυτό το διάστημα μόχθησαν όλοι πολλοί, με μεγάλο βάρος να πέφτει στον Πρόεδρο, όμως ο κ. Ταπατζάς θεωρεί πως τα κατάφεραν. 

Μάχη με την υποχρηματοδότηση 

Η ίδια η σχολική χρονιά όμως 2011-12 ήταν πολύ δύσκολη, μιας και έπεσε επάνω στις περικοπές που έφερε η κρίση και τα μνημόνια, με τις επιχορηγήσεις από το Υπουργείο Παιδείας και Εσωτερικών να μειώνονται δραματικά σχεδόν στο μισό.
 
Με τη Σχολική Επιτροπή να μην μπορεί να πάρει επιχορήγηση από το Δήμο (η δυνατότητα δόθηκε μετά το 2014) έπρεπε με αυτά τα ποσά να εξοφλήσουν το πετρέλαιο θέρμανσης, τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και διάφορους προμηθευτές.
 
Υποχρεώθηκαν έτσι να βάλουν στόχους και προτεραιότητες, που είχαν να κάνουν κυρίως με τη λειτουργία των σχολείων, δηλαδή τη θέρμανση, τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, πληρωμές καθαριστριών κτλ.
 
Σε αυτό χρειάστηκαν ως συμμάχους τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, τόσο εκείνη την περίοδο όσο και στη συνέχεια, που σε όλη τη θητεία ήταν απίστευτα συνεργάσιμοι, και τους ευχαρίστησε για αυτό, γιατί χωρίς τη βοήθεια της εκπαιδευτικής κοινότητας κανένας πρόεδρος δεν θα μπορούσε να πετύχει τίποτα.
 
Κατάφεραν να πατήσουν στα πόδια τους σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, κάνοντας την σωστότερη δυνατή κατανομή των δαπανών.
 
Ο κ. Ταπατζάς ευχαρίστησε για την βοήθειά τους τους συνεργάτες που είχε σε όλη τη διάρκεια, καθώς και όλα τα μέλη των ΔΣ της Επιτροπής, χωρίς τους οποίους δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα. 

Ομαλότερη η λειτουργία Επιτροπής και Σχολείων 

Τα επόμενα χρόνια, με την σχολική Επιτροπή να μπαίνει σε μια σειρά αλλά και την κεντρική Εξουσία να καταλαβαίνει ότι είναι αδύνατο να λειτουργήσουν με αυτή την άγρια περιστολή δαπανών και να δίνει τη δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν από το Δήμο, τα πράγματα βελτιώθηκαν.
 
Το Δημοτικό Συμβούλιο άλλωστε βοήθησε πολλές φορές την επιτροπή, σε ό,τι αφορά την προμήθεια πετρελαίου, αλλά και άλλων λειτουργικών δαπανών όπως η ΔΕΥΑΚ.
 
Έτσι μετά το 2014-15 η κατάσταση ομαλοποιήθηκε, άρχισαν να ικανοποιούνται τα αιτήματα των σχολικών μονάδων, και αυτές να καθίστανται λειτουργικές με τον πλέον ιδανικό τρόπο, και με ηλεκτρονικό εξοπλισμό.
 
Μέσα από τη σωστή λειτουργία του ΔΣ, η Σχολική Επιτροπή δεν χρωστά σε κανένα προμηθευτή, ενώ το ταμείο της είναι σε άριστη κατάσταση, με τον απολογισμό να δείχνει την ευρωστία του Ταμείου της Σχολικής Επιτροπής, και την επόμενη διοίκηση της επιτροπής να έχει περιθώριο κίνησης που δεν είχε ο κ. Ταπατζάς όταν ανέλαβε.
 
«Αυτά που περάσαμε εμείς το 2011 δεν θα ήταν σωστό να περάσουν οι επόμενοι» ανέφερε, ενώ τόνισε πως παραδίδει την σχολική επιτροπή καλά οργανωμένη διοικητικά, και είναι υπερήφανοι για την ποιότητα της παροχής των υπηρεσιών που πρέπει.
 
Η σχολική επιτροπή είναι υπεύθυνη για περίπου 30 καθαρίστριες, 11 σχολικούς τροχονόμους, σε 45 πλέον σχολικές μονάδες, που αριθμούν 3.028 μαθητές Δημοτικών σε 190 σχολικές αίθουσες και 774 μαθητές Νηπιαγωγείων σε 48 αίθουσες.
 
Να σημειωθεί πως το διάστημα του καλοκαιριού, και συνεχίζονται μέχρι το άνοιγμα των σχολείων, έργα για την αναβάθμιση και τη βελτίωση των σχολικών μονάδων, και ελπίζει μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου να είναι έτοιμοι, τουλάχιστον στους εσωτερικούς χώρους.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine