Φτηνό το κράτος, φτηνότερη η εκπαίδευση

07.09.2019 08:06

Της έκδοσης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Στις ειδήσεις το νέο, που είχε ως κατωτέρω, πρωταγωνιστούσε: «Ανακοινώθηκαν το βράδυ της Πέμπτης οι λίστες με τους αναπληρωτές που προσλαμβάνονται για το σχολικό έτος 2019-20. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, οι 16.191 προσλήψεις αφορούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 4.367 την Δευτεροβάθμια.».
 
Είκοσι λοιπόν χιλιάδες και κάτι αναπληρωτές, δάσκαλοι και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης θα πάρουν τα βουνά και τα λαγκάδια —έχουν εκπτώσεις στα μέσα μεταφοράς, και μπορούν να σιτίζονται στις στρατιωτικές λέσχες— για να επιζήσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, για την οποία οι αριθμοί και ο εθνικός της τραπεζίτης λέει ότι έχει ανάπτυξη 3%.
 
Ανάπτυξη 3% που κάνει τους ευρωπαίους εταίρους να αισθάνονται υπερήφανοι για την επιτυχία των σχεδίων διάσωσης της χώρας και τα υπερπλεονάσματα που υπάρχουν μεν αλλά συντελούν αθλητικοί και εκπαιδευτικοί χώροι, γέφυρες, δρόμοι και άλλες υποδομές να μην συντηρούνται, με αποτέλεσμα μπασκέτες να φονεύουν, γέφυρες να πέφτουν, δάση να καίγονται γιατί καμιά πρόνοια για αντιπυρική προστασία υπάρχει, οικονομίες παντού να γίνονται, και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι παραδοσιακά, όπως έλεγαν οι εκπρόσωποι του διαφωτισμού,  έπρεπε  να τυγχάνουν του σεβασμού της κοινωνίας, έπαψαν να διορίζονται, να έχουν συνεχή υπηρεσία στις εκπαιδευτικές δομές,  μόνιμη στέγη ως αναγνωστήριο και εργαστήριο της προετοιμασίας τους για την τάξη, και μετετάγησαν σε φτηνό εργατικό δυναμικό, που διορίζεται Σεπτέμβρη και απολύεται Ιούνη, μόνο και μόνο για να αποφευχθεί η κοινωνική έκρηξη  με τη σκέψη και μόνον των κλειστών σχολείων.
 
Όταν όμως ο δάσκαλος μεταβιβάζεται στη θέση της φτηνής οικονομικής μονάδας, φύσει και θέσει, από την πολιτεία, κι όταν αυτή είναι η μοναδική πραγματικότητα στη χώρα, τότε για ποια ανάπτυξη μιλάμε και επί ποίας βάσεως;
 
Όταν οι δάσκαλοι και η παιδεία στο εκπαιδευτικό εποικοδόμημα, παραμελούνται, κι απλώς το τελευταίο χρησιμοποιείται ως μηχανισμός μείωσης των ποσοστών ανεργίας με τις αθρόες εισαγωγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όταν χάνει δηλαδή η εκπαίδευση  τον πραγματικό της προορισμό και χρησιμοποιείται ως θεραπαινίδα της πολιτικής, τότε κανένα μέλλον δεν έχουμε σ’ αυτήν τη χώρα... Δυστυχώς...        

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine