Βεργινα: To «ανοιγμα» στις ΗΠΑ, το σχεδιο «B2» και οι εξελιξεις στη δικη με την Heineken

Στη σύναψη νέων συνεργασιών με τοπικούς διανομείς σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στις ΗΠΑ προχωρά η εταιρεία

Τον βηματισμό στις διεθνείς αγορές επιχειρεί να ανοίξει η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης που παράγει την «Βεργίνα».

Η ακριτική ζυθοποιία, σε μια προσπάθεια να δώσει ώθηση στην ανάπτυξή της, προχωρά στη σύναψη νέων συνεργασιών με τοπικούς διανομείς σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στις ΗΠΑ, και σχεδιάζει να επεκτείνει την τοποθέτηση των προϊόντων της στα ράφια των τοπικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ. 

Η διοίκησή της εταιρείας δηλώνει ιδιαίτερα αισιόδοξη για την πορεία του εγχειρήματος στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, καθώς θεωρεί πως τόσο οι μπίρες της, όσο και το ρόφημα «Tuvunu», το καινοτόμο τσάι του βουνού, είναι «on trend» κι έχουν όλα τα φόντα να κερδίσουν την προτίμηση των Αμερικανών.

Συγκρατημένη αισιοδοξία, όμως, υπάρχει και για την ελληνική αγορά, όπου η εταιρεία έχει διαφυλάξει τα μερίδια της, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό από τις πολυεθνικές του χώρου και την ασθενική ανάκαμψη της κατανάλωσης.  

Όπως λέει στο mononews.gr το στέλεχος της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης, Δημήτρης Κρις, παρά το δύσκολο πρώτο μισό του 2019, που είχε να αντιμετωπίσει τις άσχημες καιρικές συνθήκες, τις μειωμένες τουριστικές ροές και την παρατεταμένη εκλογική περίοδο, από τον Ιούλιο και ύστερα ανέβασε στροφές και εκτιμά ότι στο τέλος του χρόνου θα είναι για άλλη μια χρονιά λίγο πιο ψηλά από πέρυσι. 

Σύμφωνα με τον κ. Κρις, η εταιρεία σκοπεύει να αναλάβει πρωτοβουλίες απέναντι στις πρακτικές των πολυεθνικών, οι οποίες με διάφορα επικοινωνιακά τρικ επιχειρούν να θολώσουν τα νερά και να πείσουν τον καταναλωτή ότι παράγουν τοπικές μπίρες.

Το τελευταίο κόλπο των πολυεθνικών, όπως λέει, είναι να λανσάρουν διάφορες ετικέτες στις εθνικές και τοπικές αγορές που παραπέμπουν σε δήθεν «craft» παραγωγή. Ενδεικτικά αναφέρει την περίπτωση της Heineken, η οποία μετά την επανακυκλοφορία της «Μάμος» δημιούργησε πρόσφατα τη νέα ετικέτα «Νύμφη», που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της ολλανδικής πολυεθνικής στην αγορά της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας. 

Η πρακτική του «craftwashing» και το σχέδιο B2  

«Η πρακτική αυτή (γνωστή κι ως craftwashing) είναι το πλέον εξελιγμένο «υπερόπλο» των πολυεθνικών στην προσπάθειά τους να ανακόψουν την ανοδική πορεία των ανεξάρτητων τοπικών ζυθοποιείων. Μ’ αυτό τον τρόπο, οι πολυεθνικές δημιουργούν μια «μαγική εικόνα» ποικιλίας και ανανέωσης στα ράφια των σούπερ μάρκετ, και καταφέρνουν να θολώσουν τα νερά σχετικά με το ποιος παράγει τι.
Μην εκπλαγείτε, λοιπόν, αν δείτε τις πολυεθνικές να αρχίσουν να ντύνουν τους πωλητές τους με φουστανέλες και τσαρούχια, προσπαθώντας να μας πείσουν για την «ελληνικότητά» τους…», σημειώνει χαρακτηριστικά. 

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ξεκίνησε την υλοποίηση του σχεδίου «Β2», βάσει του οποίου προχωρά, βήμα βήμα, στην υλοποίηση των διακηρυγμένων στόχων της και τον εξορθολογισμό της ελληνικής αγοράς μπύρας.

«Έχουμε αποδείξει ότι δεν πρόκειται να ανεχτούμε μονοπώλια και ολιγοπώλια με ‘σοβιετικού’ τύπου ποσοστά της τάξης του 85-90% στην Ελλάδα, και να ξέρετε ότι στο τέλος της ημέρας θα έχουμε μια πραγματικά ελεύθερη και ανταγωνιστική αγορά μπύρας, με μεγάλο νικητή τον Έλληνα καταναλωτή. Επενδύουμε στο μέλλον με προσλήψεις δεκάδων νέων στελεχών σε όλους τους τομείς και τις βαθμίδες, επεκτείνουμε και ανανεώνουμε τις εγκαταστάσεις και τα λειτουργικά μας συστήματα, και ετοιμαζόμαστε πυρετωδώς για την επόμενη μέρα. Μια επίσκεψη στην Κομοτηνή θα σας πείσει!» αναφέρει ο ίδιος.

Όσον αφορά στις εξελίξεις γύρω από την δικαστική διαμάχη με την Heineken για την μακροχρόνια κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης της ελληνικής αγοράς μπίρας μέσω της θυγατρικής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ο κ. Κρις επισημαίνει πως η δίκη πρόκειται να ξεκινήσει στις 12 Μαρτίου στο Άμστερνταμ στην έδρα της ολλανδικής πολυεθνικής.  

«Η ελληνική αγορά μπύρας» επισημαίνει «παραμένει λαβωμένη μετά από τις καταχρήσεις, στις οποίες επιδίδονταν για δεκαετίες η κατέχουσα δεσπόζουσα θέση, κι όπως όλοι γνωρίζουμε, τα κακώς κείμενα ετών δεν διορθώνονται εν μία νυκτί. Για τον λόγο αυτό, συνεχίζουμε να παρακολουθούμε και να καταγράφουμε κάθε, ενδεχομένως, παραβατική συμπεριφορά που υποπίπτει στην αντίληψή μας, καθώς οποιοσδήποτε ‘υποτροπιασμός’ κατόπιν της έκδοσης της απόφασης επιφέρει σημαντικότατες κυρώσεις στον παραβάτη, με αναδρομική ισχύ. Το έντονο ενδιαφέρον τους στην εξέλιξη της υπόθεσης έχουν εκδηλώσει αρκετοί ανεξάρτητοι ζυθοποιοί της Ευρώπης αλλά και των ΗΠΑ, καθώς έχουν έρθει αντιμέτωποι με παρόμοιες καταστάσεις στις τοπικές τους αγορές». 

Να σημειωθεί πως στις 22 Μαρτίου 2018 ξεκίνησε η εκδίκαση της αγωγής που κατέθεσε στα ολλανδικά δικαστήρια η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης κατά της Heineken, μητρικής εταιρείας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, με την οποία ζητάει αποζημίωση 100 εκατ. ευρώ.

Η κίνηση αυτή ήρθε σε συνέχεια της απόφασης που εξέδωσε η Ελληνική Επιτροπής Ανταγωνισμού το 2016, με βάση την οποία επέβαλε πρόστιμο ύψους 31,4 εκατ. ευρώ στην Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της. Είναι το υψηλότερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί σε μία μόνο εταιρεία στην Ελλάδα.

Πηγή: mononews.gr

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.