Περιμενουν ακομα περισσοτερα οι επαγγελματιες της Σαμοθρακης

Γιάννης Γλήνιας, Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης: «30 έως 60% οι ζημιές, ανάλογα με την επιχείρηση από την διακοπή της σύνδεσης»

Συγκρατημένα αισιόδοξοι, παρόλο που απομένουν πολλά να γίνουν ώστε να λύσουν πραγματικά τα προβλήματά τους, είναι οι επαγγελματίες του νησιού, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης κ. Γιάννη Γλήνια.
 
Ο κ. Γλήνιας, που συμμετείχε στη διευρυμένη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή την Τρίτη 15 Οκτωβρίου, σημείωσε πως από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του νησιού τον Αύγουστο και τα όσα ακολούθησαν, οι προτάσεις τους προς το Υπουργείο, είχαν δύο σκέλη. Το ένα αφορούσε τα μέτρα που θα μπορούσαν να ληφθούν για την τόνωση της εναπομείνασας σεζόν, και εκεί έγιναν κάποιες ενέργειες, παρότι μικρές, ενώ το δεύτερο σκέλος ήταν να επισκεφτεί ο Υπουργός την Σαμοθράκη, να δει τις δομές που αφορούν και σχετίζονται με τον τουρισμό και πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί γενικότερα το τουριστικό προϊόν στο νησί.

Επισκέψεις και υποσχέσεις

Αυτό και έκανε τη Δευτέρα, και εκεί επισκέφτηκαν το Κάμπινγκ, ένα χώρο σπάνιας φυσικής ομορφιάς, που αντικατοπτρίζει και το είδος της εναλλακτικής μορφής τουρισμού που επιζητά η Σαμοθράκη.
 
Όπως φαίνεται, και δήλωσε και ο ίδιος ο Υπουργός, ξεπερνιέται το θέμα της αδειοδότησης του, και θα λειτουργήσει του χρόνου, και μπαίνει ακόμα ένα κεφάλαιο που απασχολεί πάρα πολύ τους επαγγελματίες και το Δήμο Σαμοθράκης, όσο αφορά την άναρχη κατασκήνωση του νησιού.
 
Κατόπιν επισκέφτηκαν τα ιαματικά λουτρά, που βρίσκονται σε μια κατάσταση που σύμφωνα με τον κ. Γληνιά δεν αρμόζει στην εποχή που βιώνουμε αλλά και την ποιότητά τους.
 
Για αυτό και ζητούν να είναι ανοιχτά για περισσότερο από ένα μήνα, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια, γιατί αυτό δεν μπορεί να προσδώσει υπεραξία σε αυτό το είδος του Τουρισμού, με το ιδανικό να είναι ανοιχτά από την άνοιξη μέχρι τον Οκτώβριο.
 
Επίσης επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο, το οποίο δεν έχει ανοίξει εδώ και τρία χρόνια, με τον αρχαιολογικό τουρισμό να αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο για τη Σαμοθράκη, παρόλο που δεν μπορεί να δει ακόμη επισκέπτες το Μουσείο.
 
Τους υποσχέθηκαν πως ένα τμήμα του μουσείου θα είναι επισκέψιμο την επόμενη τουριστική περίοδο, όπως και ο Βυζαντινό πύργος στη Χώρα και ο Χριστός στα Θερμά, ενώ ζήτησαν ξανά να επανδρωθεί το τελωνείο της Σαμοθράκης.
 
Αυτό αποτελεί ένα πάγιο αίτημά τους, γιατί θα δώσει πολλά θετικά στοιχεία.Οι αλιείς τους δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν στην Αλεξανδρούπολη για να αγοράσουν πετρέλαιο, αλλά και τα γιοτ και όχι μόνο που επισκέπτονται την Σαμοθράκη τους καλοκαιρινούς μήνες θα μπορούν να πλησιάσουν εύκολα και δεν θα χρειάζεται να πάρουν από αλλού τον εκτελωνισμό τους, ενώ θα τους ωφελούσε ιδιαίτερα και μια σύνδεση με τα παράλια της Τουρκίας, κάτι που προσπαθούν να βάλουν στην ατζέντα.

Αίτημα για αποζημιώσεις

Αυτό που ο ίδιος σαν πρόεδρος των επαγγελματιών ζήτησε από τον Υπουργό για ακόμα μια φορά, είναι η κάλυψη όσο γίνεται των ζημιών από την αποδιοργάνωση που προκλήθηκε από την διακοπή της συγκοινωνίας αρχικά αλλά και την αβεβαιότητα που ακολούθησε, που υπολογίζεται σε 30 έως 60%, ανάλογα με την επιχείρηση, γιατί το πρόβλημα με την συγκοινωνία ουσιαστικά διήρκεσε μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.
 
Οι επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου χάθηκαν, ενώ στη συνέχεια τα δρομολόγια των πλοίων ανακοινωνόταν για δύο ή τρείς μέρες μόνο, κάτι που δεν επέτρεπε τον προγραμματισμό για τους επισκέπτες.
 
Έτσι για να καταφέρουν να τους προσελκύσουν έριξαν πολύ τις τιμές, ενώ είχαν και πολλές ακυρώσεις.Για αυτό και ζητούν από την κυβέρνηση φοροελαφρύνσεις, καθώς και αποζημιώσεις, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του χειμώνα και να προετοιμαστούν για το καλοκαίρι.

Απαραίτητο το πλοίο αντικατάστασης

Τέλος έθεσε και το θέμα της συγκοινωνίας, ώστε να μην αφήσουν την σεζόν να χάνεται λόγω της βλάβης σε ένα πλοίο.
 
Τον επόμενο μήνα αναμένεται να βγει μια βελτιωμένη σύμβαση για τη Σαμοθράκη, τόσο σε χρονικό διάστημα περιλαμβάνοντας και τους καλοκαιρινούς μήνες ώστε να έχουν φτηνότερα εισιτήρια, αλλά και, κάτι που είναι και το σημαντικότερο, πλοίο αντικατάστασης.
 
«Είναι πολύ σημαντικό γιατί όταν δεν υπάρχει αυτό δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε, και αν δεν υπάρχει άμεση μέριμνα, όταν χαλάει ένα πλοίο, μπορεί να έχουμε ζημιές τέτοιου είδους» κατέληξε.
 
 
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.