Μικροι φιλοι των μαθηματικων στο Δημοκριτειο Βιβλιοχαρτοπωλειο

Μαθηματικά, γλώσσα και συναίσθημα γίνονται «ένα» από την ομάδα εθελοντών «Θαλής και φίλοι»

Την πρώτη της συνάντηση πραγματοποίησε η ομάδα εθελοντών «Θαλής και φίλοι» το Σάββατο 19 Οκτωβρίου στο Δημοκρίτειο Βιβλιοχαρτοπωλείο, στο πλαίσιο της δράσης «Μαθηματικές ιστορίες χωρίς φαντάσματα».
 
Η δράση «Μαθηματικές ιστορίες χωρίς φαντάσματα», απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας8 έως 12 ετών και αποτελεί πρωτοβουλία της ομάδας «Θαλής και φίλοι», που αποσκοπεί στην εξερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι διαδικασίες της φαντασίας και οι κανόνες της λογικής μπορούν να συνδυαστούν και να ισορροπήσουν, δίνοντας μια δημιουργική διάσταση στην προσέγγιση και κατανόηση μαθηματικών εννοιών.

 

Η κατανόηση του «μοτίβου» μέσα από την αφήγηση παραμυθιού

 
Εξηγώντας τα της συνάντησης, ο κ. Λύκος Ανδρέας, καθηγητής μαθηματικών στο 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής και μέλος της ομάδας επεσήμανε πως στόχος υπήρξε η δημιουργία μιας ελκυστικής δραστηριότητας για τα παιδιά έτσι ώστε να οικειοποιηθούν της έννοιας του μοτίβου-μαθηματική έννοια που όπως υπογράμμισε ο καθηγητής, αφορά περισσότερο μαθητές δημοτικού- μέσω της αφήγησης ενός παραμυθιού.
 
Ακολούθως, ο κ. Ανδρέας Λύκος, σημείωσε πως «το συγκεκριμένο παραμύθι μεταφέρει πολύ οικεία στα παιδιά την εφαρμογή μοτίβων», ενώ αποτελεί ένα «πείραμα» για τις 3 προγραμματισμένες συναντήσεις που έχουν ανακοινωθεί, ώστε να δουν πώς αυτό θα λειτουργήσει με τους μικρούς μαθητές.
 
Τέλος, αναφερόμενος στη διάρκεια της δράσης, εξέφρασε την πρόθεση να συνεχιστεί και τη νέα χρονιά με στόχο άλλες 3-4 ή 5 ίσως συναντήσεις που θα αφορούν την ίδια λογική. Συγκεκριμένες δηλαδή μικρές ιστορίες, οι οποίες  συνδυάζουν το παραμύθι με τον τρόπο σκέψης που χρειάζεται στα μαθηματικά.
 

«Στόχος είναι να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στα μαθηματικά και στην γλώσσα ή στο συναίσθημα»

 
Με τη σειρά της η κ. Άννα Γαβριήλ, καθηγήτρια μαθηματικών, τόνισε πως στόχος της ομάδας «Θαλής και φίλοι» είναι να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στα μαθηματικά και στην γλώσσα ή στο συναίσθημα. «Δεν μπορώ να κάνω μαθηματικά χωρίς να το νοιώθω ή χωρίς να χρησιμοποιώ το συναίσθημα μου. Και ανάποδα όταν γράφω μια ιστορία που θεωρητικά προκύπτει μέσα από συναισθηματική λειτουργία, χρειάζεται και την λογική» ανέφερε χαρακτηριστικά η καθηγήτρια, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει τη σπουδαιότητα της συμβολής της κ. Ιωάννας Δεμιράκη από το Δημοκρίτειο Βιβλιοπωλείο με την παραχώρηση του χώρου. «Αγαπάμε πολύ τον τίτλο ‘Σαββατιάτικη δραστηριότητα στο δημοκρίτειο βιβλιοπωλείο’», υπογράμμισε καταληκτικά η καθηγήτρια.
 
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.