Μπορεί να μην έχουμε τρένο, αλλά θα φτιάξουμε γραμμές!

19.11.2019 19:37

Της Έκδοσης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Μπορεί να μην κυκλοφορούν επιβατηγά τρένα στην Θράκη, αλλά μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι, γιατί το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, προχωρά δυναμικά.

Αυτό μάθαμε μετά από την ερώτηση  17 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και οι τρείς βουλευτές της Ροδόπης, για το έργο Sea2Sea, που αφορά την σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης -Καβάλας - Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς -Βάρνα – Ρούσε.

Σε έγγραφο που απέστειλε ο  Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, τονίζει πως το έργο είναι πρωτευούσης σημασίας για την νέα πολιτική ηγεσία, παρόλο που μέχρι σήμερα δεν υπήρχε αξιόλογη πρόοδος στο σύνθετο αυτό διακρατικό έργο. Όμως έχουν γίνει επί μέρους έργα και μελέτες που προσδίδουν προστιθέμενη αξία στο έργο αυτό.

Έτσι έγινε η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού Αλεξανδρούπολης, που δίνει υπεραξία στο συγκεκριμένο έργο, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ ήδη εκπονεί την Γ' φάση μελετών της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού Καβάλας με το υπόψη σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού του αντίστοιχου έργου τάξης των 250 εκ. ευρώ.

Ταυτόχρονα ο ΟΣΕ μελετά από την αρχή την νέα παραλιακή σιδηροδρομική χάραξη Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Καβάλα με δυνατότητα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής εκτιμώμενου προϋπολογισμού έργου 1,2 δις ευρώ και έως το α' τρίμηνο του 2020 θα έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά. Η φάση αυτή των μελετών περιλαμβάνει τα τοπογραφικά, την προμελέτη χάραξης την προμελέτη υδραυλικών, τις οριστικές γεωλογικές μελέτες του έργου, τις προκαταρκτικές στατικών και την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ ήδη ο ΟΣΕ έχει υποβάλλει αιτήματα για την χρηματοδότηση της β φάσης μελετών στο συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (SEF).

Επίσης ο ΟΣΕ, έχει παραδώσει από το 2016 στην ΕΡΓΟΣΕ, το μητρώο της σιδηροδρομικής γραμμής από την Αλεξανδρούπολη εώς το Ορμένιο με σκοπό να προβεί στον διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής με την εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησής - τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης.

Όλα αυτά τα μεγάλα, όταν στην υφιστάμενη γραμμή δεν κυκλοφορεί επιβατηγό τρένο μετά τη Δράμα, ενώ ακόμα και αν κυκλοφορούσε, θα έπρεπε να ονομάσουμε την γραμμή όχι εξπρές, αλλά σαλιγκαριού.

Όσο για την σύνδεση του λιμένα Καβάλας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, αυτό είναι το συντομότερο αστείο στις υποδομές της βόρειας Ελλάδας μετά τα ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία οδό, με την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Αλεξανδρούπολη Ορμένιο να ακολουθεί καταπόδας.

Γιατί καλά τα εκατομμύρια και τα δισεκατομμύρια, αλλά αν δεν μπορούμε να συντηρήσουμε και να λειτουργήσουμε σωστά τις υφιστάμενες υποδομές, τότε δυστυχώς δεν κάνουμε τίποτα.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine