«Μεχρι τελος καλοκαιριου θα εχουμε αλλη οψη του δρομου στη Ροδοπη»

Η δρομολόγηση της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού ΑΕ, τα ασφαλτικά έργα συντήρησης στη Θράκη και τα πλευρικά διόδια

Πασχάλης Τσουκαλάς, Διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας της Εγνατίας οδού 

«Η Εγνατία Οδός σαν φορέας να παραμείνει και να έχει τον πρώτιστο λόγο στη διαχείριση της παραχώρησης, ώστε να εξασφαλίζει τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου»

Πολλές ειδήσεις σχετικά με την Εγνατία Οδό ΑΕ, απασχόλησαν την επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Τελευταία δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο αυτοκινητόδρομος συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των εθνικών υποδομών που έχει δρομολογηθεί η ιδιωτικοποίησή τους, ενώ έως τα τέλη Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί η επιλογή των φορέων για την παραχώρηση της. Από την άλλη, όσον αφορά την Ροδόπη, πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός για την ανάδειξη ανάδοχης εργολαβικής εταιρίας για ασφαλτικά έργα συντήρησης από τη Μέστη έως τους Αμαξάδες, ένα κομμάτι της Εγνατίας Οδού για το οποίο έχει εκφραστεί πλήθος παραπόνων από τους πολίτες για την πολύ κακή κατάσταση του οδοστρώματος. Επιπλέον η εγκατάσταση πλευρικών διοδίων στον κόμβο της ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής ήταν ακόμη ένα γεγονός που προκάλεσε πολλές αντιδράσεις. Για όλα τα παραπάνω ζητήματα, μίλησε εκτενέστερα στον «ΠτΘ», ο κ. Πασχάλης Τσουκαλάς, μέλος του συλλόγου εργαζομένων της Εγνατίας Οδού ΑΕ και Διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας της Εγνατίας οδού.

«Η Εγνατία Οδός ΑΕ διαχειρίζεται συμβάσεις του δημοσίου γιατί δεν έχει δικό της προσωπικό και μηχανήματα»

Πρωτίστως, ως μέλος του συλλόγου των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού ΑΕ, ο κ. Τσουκαλάς εξήγησε ότι «η στάση των εργαζομένων χαρακτηρίζεται από καθαρά τεχνοκρατική πλευρά. Πλέον με την κατασκευή των περισσότερων διοδίων, τα έσοδα της Εγνατίας επαρκούν για την συντήρηση της οδού. Αυτό και μόνο δείχνει ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ, ένας φορέας του δημοσίου, μπορεί πια να παρέχει ασφάλεια στους διερχόμενους και παράλληλα με το αποθεματικό που θα έχει, να μπορεί να εκτελέσει έργα σε όλες τις περιφέρειες από όπου διέρχεται. Η Εγνατία ναι μεν είναι μια εταιρία του Ελληνικού δημοσίου, αλλά δεν έχει δικό της προσωπικό, ούτε δικά της μηχανήματα. Διαχειρίζεται συμβάσεις βάσει του δημοσίου και με τον ίδιο τρόπο διαχειρίζεται και τα διόδια. Υπάρχει δηλαδή ανάδοχος για τους χειριστές στα διόδια και για το τι απαιτείται εκεί πέρα».

«Σίγουρα θα γίνει η παραχώρηση της Εγνατίας αλλά δε ξέρουμε με ποια μορφή»

Από εκεί και πέρα, η ενημέρωση που έλαβαν οι εργαζόμενοι, όπως ανέφερε ο κ. Τσουκαλάς, είναι ότι «σίγουρα θα γίνει η παραχώρηση, αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμη ποια μορφή θα προσλάβει. Το υπουργείο φαίνεται ότι σκέφτεται και άλλες μορφές διαχείρισης του κεφαλαίου της Εγνατίας Οδού. Έχει ήδη γίνει η μετατόπιση του διαγωνισμού παραχώρησης, από τέλη Φεβρουαρίου στον Ιούνιο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Εγνατία είναι ένας δρόμος που κοστίζει 7 δις. ευρώ και αφορά όλους τους ευρωπαίους φορολογούμενους και όχι μόνο τους Έλληνες. Σίγουρα οι ιδιωτικοί φορείς θα είναι πολύ δυνατά ονόματα στην παγκόσμια αγορά και το τι μέλει γενέσθαι με την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας εξαρτάται από το ΤΑΙΠΕΔ και το τι θα αναφέρουν οι όροι της παραχώρησης».

«Μέλημα των εργαζομένων της Εγνατίας, είναι να έχουν τον πρώτιστο λόγο στη διαχείριση της παραχώρησης»

Όμως το βασικό μέλημα των εργαζομένων της Εγνατίας, όπως τόνισε ο κ. Τσουκαλάς, είναι «η Εγνατία Οδός σαν φορέας να παραμείνει και να έχει τον πρώτιστο λόγο στη διαχείριση της παραχώρησης, ώστε να εξασφαλίζει τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου». Ο ίδιος συμπληρώνει πως αυτό είναι ένα εύλογο αίτημα καθώς «όσοι εργαζόμενοι έμειναν στην Εγνατία μετά τις μετατάξεις, είναι αυτοί που γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο. Δηλαδή εδώ και πολλά χρόνια είναι οι ειδικοί και οι πλέον έμπειροι στη συντήρηση και στην κατασκευή έργων. Το πώς θα γίνει αυτό φυσικά είναι θέμα της εκάστοτε κυβέρνησης, οι εργαζόμενοι φυσικά και εναντιώνονται στην παραχώρηση, αλλά θέλουν να έχουν αυτοί τον λόγο για τον έλεγχο της παραχώρησης».

«Η λήξη ζωής των ασφαλτικών έργων στα τμήματα Έβρου και Ροδόπης της Εγνατίας συνέπεσαν με την αρχή της οικονομικής κρίσης»

Αναφορικά με τα έργα συντήρησης στην περιοχή της Θράκης, ο κ. Τσουκαλάς πληροφόρησε πως «το 2000-2001 η περιοχή της Θράκης ήταν από τις πιο ευνοημένες με την έννοια ότι ήταν από τις πρώτες περιοχές που αποδόθηκαν τμήματα αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού. Τα ασφαλτικά έργα έχουν διάρκεια ζωής γύρω στα 7 με 10 χρόνια. Αν υπολογίσουμε ότι τα κομμάτια αυτά δόθηκαν την περίοδο 2001-2004, δυστυχώς η λήξη ζωής τους έπεσε μέσα στην ελληνική κρίση, όταν δεν υπήρχαν λεφτά». Όπως διαβεβαίωσε, «οι εργαζόμενοι της Εγνατίας είμαστε γνώστες των παραπόνων και κατανοούμε ότι δεν είναι μια κατάσταση αυτοκινητοδρόμου που μας τιμάει. Βέβαια έχουμε λάβει τουλάχιστον όλα τα απαραίτητα μέτρα από πλευράς σήμανσης και προσοχής για τους οδηγούς να τηρούν τα όρια ασφάλειας λόγω των ασφαλιστικών προβλημάτων, για να μην προκαλούνται τροχαία ατυχήματα».

«Μέχρι τέλος καλοκαιριού θα έχουμε διαφορετική όψη του αυτοκινητόδρομου στη Ροδόπη»

Ωστόσο ο ίδιος δήλωσε ότι «πλέον έχουν γίνει πολλές προσπάθειες από τις εκάστοτε διοικήσεις και βρέθηκαν τα ανάλογα κονδύλια για αναθέσεις εργολαβιών ασφαλτικών έργων. Συγκεκριμένα για το κομμάτι του Έβρου από το ανισόπεδο κόμβου Αρδανίου μέχρι την ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης έχει ήδη γίνει διαγωνισμός και έχει ανακηρυχτεί προσωρινός ανάδοχος, ο οποίος μέσα στο επόμενο διάστημα, μέχρι τα μέσα άνοιξης θα έχει υπογράψει την σύμβαση και μέχρι τα τέλη καλοκαιριού θα έχει ολοκληρώσει αυτό το κομμάτι από πλευράς ασφαλτικών. Τώρα για το κομμάτι στη Ροδόπη, που είναι και από τα πιο άσχημα, δηλαδή από τη Μέστη μέχρι τους Αμαξάδες, πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιανουαρίου ηλεκτρονική δημοπρασία όπου συμμετείχαν πολλές εργολαβικές εταιρίες και ελπίζουμε μέχρι την άνοιξη να έχουμε ανάδοχο. Αυτός θα δουλέψει τέσσερεις μήνες και μέχρι τέλος καλοκαιριού θα έχουμε μια άλλη όψη του αυτοκινητόδρομου και βέβαια θα αναβαθμιστεί και η ασφάλεια του οδοστρώματος. Μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα συντήρησης η Εγνατία Οδός παρακαλεί τους οδηγούς να δείξουν κατανόηση και να ακολουθούν πάντα τις σημάνσεις που υπάρχουν στον δρόμο».

«Έχει ληφθεί πρόνοια για να είναι μικρό το κόστος στα πλευρικά διόδια»

Καταληκτικά, ο κ. Τσουκαλάς δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα πλευρικά διόδια, για τα οποία έχουν ακουστεί σωρεία παραπόνων. Όπως υπογράμμισε ο ίδιος «τα πλευρικά διόδια είναι και αυτά μέσα στο πλαίσιο των απαιτήσεων που έχουν προκύψει από την διαχείριση που κάνει ο μέτοχος της εταιρίας, το ΤΑΙΠΕΔ, για να αποφεύγεται η χρήση από υπερμεγέθη αυτοκίνητα και από νταλίκες. Τα πλευρικά διόδια μπορούμε να τα δούμε και από την θετική πλευρά, ότι δεν θα βγαίνουν πια έξω οι οδηγοί από τον αυτοκινητόδρομο αν ο προορισμός δεν είναι τέτοιος. Από εκεί και πέρα έχει ληφθεί πρόνοια για να είναι μικρό το κόστος. Βέβαια να μην ξεχάσουμε και τα πλευρικά διόδια για τους σταθμούς εφόσον τρέξει ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Σε αυτή τη περίπτωση το κόστος θα είναι περιορισμένο, βάζοντας σαν σκέψη ότι οι απαιτήσεις για ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων δεν είναι τόσο μεγάλες σε σχέση με την κατασκευή των συμβατικών σταθμών διοδίων».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.