Επαναλειτουργία των μειονοτικών σχολείων που έκλεισαν ζητούν δάσκαλοι και τοπικές κοινωνίες

29.09.2016 09:34

Κωνσταντίνος Μαρκενδούδης

«Ακόμα κάποια παιδιά δεν ξεκίνησαν να πηγαίνουν στα καινούρια σχολεία, ενώ από άλλα σκόρπισαν σε διαφορετικές μονάδες» - Διαμαρτυρία του Συλλόγου αποφοίτων ΕΠΑΘ Ροδόπης – Έβρου με τη συμμετοχή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Ροδόπης και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Το αίτημα να ανοίξουν ξανά τα μειονοτικά σχολεία που έκλεισαν με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Παναγιώτη Κεραμάρη, κατέθεσαν στον ίδιο τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου αποφοίτων ΕΠΑΘ Ροδόπης – Έβρου μαζί με μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης το μεσημέρι της Τετάρτης 28 Σεπτεμβρίου. 

Πριν τη συνάντηση στο προαύλιο των γραφείων της Περιφερειακής Διεύθυνσης στην Κομοτηνή συγκεντρώθηκαν αρκετοί δάσκαλοι, κυρίως μειονοτικοί, μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και της ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, ενώ το παρών έδωσαν ο Δήμαρχος Αρριανών Αμέτ Ριτβάν και ο Δήμαρχος Ιάσμου Καδή Ισμέτ, Περιφερειακοί Σύμβουλοι ΑΜΘ, Δημοτικοί Σύμβουλοι από το Δήμο Κομοτηνής αλλά και πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων στις οποίες κλείνουν τα σχολεία, καθώς και μέλη του ΚΙΕΦ.
 
Να θυμίσουμε ότι συνολικά έχει αποφασιστεί η αναστολή λειτουργίας εννέα μειονοτικών σχολείων στην Θράκη, πέντε στην Π.Ε. Ροδόπης, τρία στην Π.Ε. Ξάνθης και ένα στην Π.Ε. Έβρου, ενώ όπως δηλώνουν και οι δάσκαλοι σε κάποια από αυτά τα παιδιά δεν πηγαίνουν στα καινούρια τους σχολεία.
 
Στη Ροδόπη κλείνουν τα σχολεία Νέδας και Στροφής, τα παιδιά των οποίων θα πρέπει να πηγαίνουν στα Αρριανά. Επίσης κλείνουν τα σχολεία στο Λοφάριο, στη Δύμη και το Σώστη, τα οχτώ παιδιά του οποίου κυριολεκτικά μοιράστηκαν μιας και κάποια πήγαν στο Δημόσιο Δημοτικό, κάποια στο μειονοτικό στα Θάμνα και κάποια πηγαίνουν σε Δημοτικά της Κομοτηνής.
 


Οι δάσκαλοι κατέθεσαν ψήφισμα στον Περιφερειακό Διευθυντή, με το οποίο χαρακτηρίζουν απρόκλητη την απόφασή του, επισημαίνοντας ότι δεν προβλέφθηκε η παράλληλη δημιουργία νέων σχολικών μονάδων, δεν αναβαθμίσθηκαν οι ήδη υπάρχουσες, χάθηκαν αναγκαίες θέσεις εργασίας, ενώ ποιοτικά δεν άλλαξε κάτι επί το βέλτιον.
 
Μάλιστα παραμένει άγνωστο σε πολλές περιπτώσεις πώς θα γίνει η μετακίνηση των μαθητών, τη στιγμή που δεν προβλέφθηκαν μέσα μεταφοράς.
 
Επίσης στο ψήφισμα τονίζεται η έλλειψη σχολικής μονάδας στην περιοχή Αλλανοτόπου (Χαρμανλίκ), στην πόλη της Κομοτηνής, με αποτέλεσμα οι μαθητές να στοιβάζονται στον Μάστανλη το οποίο, όπως και άλλα μειονοτικά σχολεία στην Ροδόπη, δεν διαθέτει τις κατάλληλες εγκαταστάσεις.
 
Μάλιστα η απόφαση για το κλείσιμο των σχολείων Στροφής και Νέδας επιβαρύνει το ήδη πιεσμένο μειονοτικό σχολείο Αρριανών. 

Αμετ Σαλή «Το κλείσιμο των σχολείων σημαίνει άμεσα ταλαιπωρία των παιδιών λόγω της μετακίνησης και έμμεσα ερήμωση των οικισμών» 



Οι Σύλλογοι Δασκάλων αλλά και οι τοπικές κοινωνίες ζητούν την ανάκληση της απόφασης, τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων αποφοίτων ΕΠΑΘ Ροδόπης Έβρου κ. Αμέτ Σαλή, ο οποίος υπογράφει το ψήφισμα που παραδόθηκε στον Περιφερειακό διευθυντή.
 
Όπως σημείωσε «η αναστολή σημαίνει κυριολεκτικά κλείσιμο», σημειώνοντας πως τόσο οι δάσκαλοι όσο και οι γονείς δεν θέλουν να δουν τα σχολεία να κλείνουν στα χωριά, γιατί αυτό «σημαίνει άμεσα ταλαιπωρία των παιδιών λόγω της μετακίνησης, και έμμεσα ερήμωση των οικισμών».
 
«Αυτό έδειξε η ιστορία μέχρι τώρα, πέρυσι που έκλεισε ένα σχολείο στην Κάτω Δροσίνη, τα παιδιά μεταφέρθηκαν με μεγάλες δυσκολίες και ευθύνη των γονέων, και φέτος οι οικογένειες κατέβηκαν στην Κομοτηνή για να μπορέσουν να μορφωθούν τα παιδιά τους» σημείωσε.
 
Ειδικά στον ορεινό όγκο της Ροδόπης οι συνθήκες μετακίνησης είναι ιδιαίτερα δύσκολες, πολλές φορές οι διαγωνισμοί βγαίνουν άγονοι και το κράτος δεν μπορεί να μεταφέρει τα παιδιά όπως προβλέπεται, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται οι γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά σε συνθήκες πολλές φορές ακατάλληλες.
 
Επιπλέον πολλές φορές τα παιδιά μετά το κλείσιμο του σχολείου τους δεν κατευθύνονται σε ένα σχολείο με καλύτερες συνθήκες, με τον κ.  Σαλή να φέρνει ως παράδειγμα το Μειονοτικό Σχολείο Αρριανών, το οποίο υποτίθεται πως θα υποδεχθεί 16 παιδιά από τη Ρίζα και τη Νέδα, όταν ήδη οι χώροι δεν επαρκούν με αποτέλεσμα οι δάσκαλοι να υποχρεώνονται να κάνουν τις γραφικές τους δουλειές και τις διορθώσεις στο διάδρομο. «Δεν μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση της Μειονοτικής παιδείας σε καμία περίπτωση» παρατήρησε χαρακτηριστικά ο ίδιος. 

Παναγιώτα Βενετοπούλου «Τα σχολεία που υποδέχονται αυτά τα παιδιά δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές, ώστε να λειτουργήσει το σχολείο και να έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση»



Το παρών έδωσαν τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, με την πρόεδρο κ. Παναγιώτα Βενετοπούλου να τονίζει πως ο Σύλλογος καταθέτει και αυτός την αντίθεσή του στην αναστολή μειονοτικών σχολικών μονάδων στη Ροδόπη.
 
Όπως επισήμανε, αυτή η αναστολή έγινε χωρίς τη συναίνεσή των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας, δημιουργώντας πολλά προβλήματα.Παράλληλα η Βενετοπούλου εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα πρέπει το κλείσιμο σχολικών μονάδων να γίνεται με προχειρότητα, ιδιαίτερα όταν αφορά την μετακίνηση των μαθητών που θα πρέπει να γίνεται με ασφάλεια. «Ακόμα χειρότερα», συνέχισε η ίδια, «παρά το γεγονός ότι οι ιθύνοντες διατείνονται ότι το κλείσιμο των σχολείων γίνεται για παιδαγωγικούς λόγους, τα σχολεία που υποδέχονται αυτά τα παιδιά δεν διαθέτουν τις κατάλληλες κτιριακές υποδομές, ώστε να λειτουργήσει το σχολείο και να έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση». 

Χουσεΐν Καδήρ «Δεν θέλουμε ξαφνικά να κλείνουν τα σχολεία» 



Παρών στη διαμαρτυρία ήταν και ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Στροφής κ. Χουσεΐν Καδήρ, ο οποίος τόνισε πως δεν είναι καλό τόσο το γεγονός ότι κλείνει το Δημοτικό Σχολείο, ιδιαίτερα όταν αυτό γίνεται απότομα και την τελευταία στιγμή.
«Λες κλείνει το σχολείο και είναι λες και στο χωριό τελειώνει η ζωή» σημείωσε, χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως φεύγει ένα σημαντικό κομμάτι από την κοινωνία του οικισμού.
 
«Δεν θέλουμε ξαφνικά να κλείνουν τα σχολεία, για αυτά πρέπει να γίνουν συζητήσεις πιο μπροστά, να βρεθεί τρόπος, να προετοιμαστεί ο κόσμος. Ξαφνικά μας λένε, πριν από δέκα μέρες, ότι κλείνει το σχολείο» σημείωσε.
 
Πάντως τόνισε πως επιθυμούν καλύτερη εκπαίδευση στο σχολείο για τα παιδιά, με τον ίδιο να εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι τα παιδιά τελειώνουν το Δημοτικό και δεν μαθαίνουν να μιλούν ελληνικά, σημειώνοντας πως ο ίδιος όταν τελείωσε το σχολείο δεν ήξερε να μιλά ελληνικά, και έμαθε στο στρατό και λόγω της δουλειάς του. Αυτό δεν θέλει να το ζήσουν τα παιδιά του, όμως σημείωσε πως ακόμα και σήμερα τα παιδιά δεν μαθαίνουν να μιλούν ελληνικά.
 
«Σκέφτομαι και λέω, να πηγαίνεις έξι χρόνια σχολείο, να μην μπορείς να μιλήσεις μια γλώσσα, δεν είναι καλό, εμείς θέλουμε τα παιδιά μας να μιλάνε και να μάθουν και τα τούρκικα καλά και τα ελληνικά καλά» παρατήρησε ο ίδιος κλείνοντας.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine