Το εκπαιδευτικό εγχείρημα Steam yourself with FLL εντυπωσιάζει στην Ξάνθη

23.11.2016 12:24

Από την eduACT και της Αμερικάνικη Γωνιά Ξάνθης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Πάνε μόλις μερικές εβδομάδες από την ημέρα που ένα φιλόδοξο εγχείρημα ξεκίνησε στην Ξάνθη. Ένας εκπαιδευτικός οργανισμός από την Θεσσαλονίκη, η eduACT σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Γωνιά Ξάνθης έφεραν στην πόλη της Ξάνθης την επανάσταση στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την εκπαιδευτική διαδικασία. Το φιλόδοξο εγχείρημα με το όνομα Steam (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics – S.T.E.A.M.) που αγκαλιάστηκε από τον κόσμο της πόλης, καταφέρνει και συνδυάζει τα πεδία αυτά σε μια λέξη, ή καλύτερα σε μια ιδέα. Σε ένα πρόγραμμα για νέους ανθρώπους που θέλουν να αποκτήσουν δεξιότητες και να γευτούν το μέλλον της μάθησης σε όλες της τις διαστάσεις.
 
Στην πρώτη φάση του οργανισμού οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες του προγράμματος εφόσον γνωρίστηκαν μεταξύ τους και εξασκήθηκαν βιωματικά σε δραστηριότητες συγκρότησης ομάδων (team building), ήρθαν σε μία πρώτη επαφή με την κατασκευή και τον προγραμματισμό ρομπότ. Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να διασκεδάσουν, να μάθουν, να παίξουν και να συνεργαστούν προκειμένου να ολοκληρώσουν επιτυχώς τόσο την κατασκευή τους όσο και τις αποστολές που τους ανατέθηκαν. 

Το πρόγραμμα S.T.E.A.M. yourself with FLL περνάει στην επόμενη φάση 

Το Σάββατο 12 Νοεμβρίου στις 18:00 η ώρα πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης κατά την οποία οι μέντορες συνδέθηκαν με τις ομάδες των παιδιών που θα λάβουν μέρος στον τοπικό διαγωνισμό FIRST LEGO league στην Ξάνθη τον Μάρτιο του 2017.
 
Ειδικότερα, οι συνολικά ενενήντα μέντορες, κριτές, διαιτητές και εθελοντές του εκπαιδευτικού προγράμματος είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις κατασκευές και τις ιδέες που ανέπτυξαν κατά την εκπαίδευσή τους, αναφορικά με το ερευνητικό μέρος (project) του περσινού διαγωνισμού στα παιδιά και τους γονείς που παρευρίσκονταν στην εκδήλωση. Αφενός η κατάρτισή τους σε θέματα έρευνας, αναζήτησης, κατασκευής και προγραμματισμού, αφετέρου η ανάπτυξη δεξιοτήτων συγκρότησης, διαχείρισης και λειτουργικότητας ομάδων συνέβαλαν στη διαμόρφωση των κατάλληλων συντελεστών του προγράμματος.
 
Κατόπιν, παρουσιάστηκαν οι εκατόν είκοσι συμμετέχοντες/ουσες της κάθε ομάδας από τους μικρούς φίλους του προγράμματος ηλικίας εννέα έως δεκαέξι ετών. Κάθε μία από τις δώδεκα ομάδες, από κοινού με τους μέντορες και τον υπεύθυνο συντονιστή γονέα της κάθε ομάδας, παρέλαβαν τα μπλουζάκια τους και εν συνεχεία οδηγήθηκαν σε ξεχωριστούς χώρους προκειμένου όχι μόνο να γνωριστούν μεταξύ τους αλλά και να αποφασίσουν για τη διαθέσιμη ημέρα και ώρα που θα προπονείται η κάθε ομάδα.
 
Στη φάση αυτή, οι μέντορες ανέπτυξαν παιγνιώδεις δραστηριότητες και παιχνίδια με τα παιδιά αποσκοπώντας σε μία ουσιαστική αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
 
Εφόσον, ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτή, όλες οι ομάδες συγκεντρώθηκαν ξανά στο Δημοτικό Αμφιθέατρο και διαμόρφωσαν ένα πολύχρωμο μωσαϊκό επάνω στην σκηνή με χαρά, αγωνία και φυσικά πολλά χαμόγελα.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine