Εντυπωσιαζει η προσπαθεια για τη Μαθητιαδα ΑΜΘ στην Κομοτηνη

Γιώργος Γάλλος «Η μεγαλύτερη επιτυχία της Μαθητιάδας είναι ότι μαζεύει τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς σε ένα μέρος, ώστε να ανταλλάσσουν απόψεις και βιώματα»

Στην Κομοτηνή βρέθηκε την Πέμπτη 27 Απριλίου ο κ. Γιώργος Γάλλος, ο πρωτεργάτης της Πανελλήνιας Μαθητιάδας που πραγματοποιείται εδώ και 15 χρόνια στην Πρώτη Σερρών, ο οποίος επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής, όπου συνεχίζονται πυρετωδώς οι προετοιμασίες για την Μαθητιάδα Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης που θα πραγματοποιηθεί στο χώρο.
 
Ο κ. Γάλλος μίλησε στον Παρατηρητή της Θράκης για τις εντυπώσεις του από την προσπάθεια που έχει γίνει στην Περιφέρεια για τη Μαθητιάδα, αλλά και την προσπάθεια που γίνεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας ώστε να επεκταθεί το μήνυμά της, «Χωρίς το φόβο της αποτυχίας και το άγχος την νίκης», σε όλη την Ελλάδα.
 
ΠτΘ: Ήρθατε στην Κομοτηνή για να δείτε τις προετοιμασίες μας;
Γ.Γ.:
Είμαστε στην τελική ευθεία για την πρώτη Περιφερειακή Μαθητιάδα στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, βλέπω τους ανθρώπους με πολύ κόπο, πολύ άγχος και δουλειά αλλά και πολλή ευχαρίστηση να θέλουν να ετοιμάσουν κάτι πολύ καλό για τα παιδιά, το οποίο θα αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της Περιφέρειας.
 
Η φλόγα θα ανάψει την Κυριακή στην Πρώτη, και από εκεί θα ταξιδέψει σε όλες τις πρωτεύουσες της Περιφέρειας και θα καταλήξει στην Κομοτηνή, όπου θα ανάψει σύμφωνα με το τελετουργικό των Ολυμπιακών αγώνων.
 
Στη συνέχεια θα πάει στην Καβάλα, όπου θα γίνουν τα ναυτικά αθλήματα, και από εκεί θα δοθεί η σκυτάλη στην Περιφέρεια Ηπείρου, και από εκεί στις υπόλοιπες Περιφέρειες που θα διοργανώσουν Μαθητιάδες.
 
ΠτΘ: Εσείς έχετε ζήσει την εμπειρία να στήσετε μια Μαθητιάδα από το μηδέν, και χωρίς κάποιο προηγούμενο παράδειγμα…
Γ.Γ:
Η Μαθητιάδα γίνεται εδώ και 15 χρόνια στην Πρώτη Σερρών σε πανελλήνιο επίπεδο, και θέλαμε αυτό το μήνυμα και το μοναδικό βίωμα για τα παιδιά να μην το έχει ένα Γυμνάσιο-Λύκειο, αλλά να το διαδώσουμε σε όλη την Ελλάδα.
 
Στα πλαίσια αυτά το Υπουργείο Παιδείας και η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής αποφάσισαν να δώσουν φέτος τη δυνατότητα σε όποιους Περιφερειακού Διευθυντές εκπαίδευσης το επιθυμούν να οργανώσουν Περιφερειακές Μαθητιάδες.
 
Μία από τις πρώτες που ανταποκρίθηκαν ήταν η Περιφέρεια ΑΜΘ και ο κ. Κεραμάρης, για αυτό και έχουμε ξεκινήσει εδώ και καιρό τις προετοιμασίες για την Μαθητιάδα που ξεκινά την επόμενη εβδομάδα και πιστεύουμε ότι θα πάνε όλα πάρα πολύ καλά. Βέβαια μας θυμίζει αυτή η προσπάθεια την πρώτη μας χρονιά, όταν τρέχαμε με  άγχος στο άγνωστο για να πραγματοποιήσουμε την Μαθητιάδα, μιας και δεν είναι μικρό γεγονός, αλλά πρόκειται για μια μικρή Ολυμπιάδα.
 
Πρέπει να ισορροπήσεις τα αθλήματα, τα πολιτιστικά, τις δραστηριότητες, τα παραολυμπιακά, τις δημόσιες σχέσεις και πάρα πολλά άλλα θέματα, με την πρόσθετη ιδιορρυθμία ότι είναι για μαθητές, γεγονός που δημιουργεί μεγαλύτερη ευθύνη, και πρέπει να έχουν παιδαγωγικό αποτέλεσμα. 

«Αυτά τα 15 χρόνια βλέπουμε το σύνθημά μας “Χωρίς το φόβο της αποτυχίας και το άγχος της νίκης”, να γίνεται πράξη» 

ΠτΘ: Τι βλέπετε να έχουν αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια οι μαθητές και η σχολική κοινότητα από τις Μαθητιάδες;
Γ.Γ:
Έχουν αποκομίσει πάρα πολλά και η σχολική κοινότητα αλλά και οι τοπικές κοινωνίες, μιας και εμπλέκεται και η τοπική αυτοδιοίκηση και άλλοι φορείς.
 
Αυτό που βλέπουμε πάντως αυτά τα 15 χρόνια είναι το σύνθημά μας «Χωρίς το φόβο της αποτυχίας και το άγχος της νίκης», να γίνεται πράξη, με πολλά παραδείγματα από συναδέρφους εκπαιδευτικούς και μαθητές που ζουν μια μοναδική εμπειρία, που αλλάζει, έστω και για κάποιο διάστημα, τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν τη συμμετοχή τους.
 

Σε μια μεγάλη γιορτή Αθλητισμού και Πολιτισμού, παρακινούνται οι μαθητές να ξεπεράσουν τον φόβο τους, και να δοκιμάσουν να συμμετέχουν, και ξέρετε πως όταν ένας μαθητής μαθαίνει να δοκιμάζει και να αγωνίζεται, αυτό τον ακολουθεί μετά σε όλη του τη ζωή. Για παράδειγμα ένας συνάδερφός μου είχε αναφέρει πως ένας μαθητής που είχε πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση, ήθελε ξαφνικά να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στο αγώνισμα της άρσης βαρών, το οποίο δεν είχε ξανακάνει. Και όχι μόνο δοκίμασε, αλλά βγήκε και πρώτος, και από εκείνη τη στιγμή και μετά το παιδί είχε τεράστια βελτίωση στην αυτοεκτίμησή του όχι μόνο στα αθλήματά του, αλλά γενικότερα στις αλληλεπιδράσεις του.
 
Αυτό το μήνυμα που ζούμε όλα αυτά τα χρόνια πιστεύουμε ότι θα μεταφερθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό και στα παιδιά όλης της Περιφέρειας. 

«Στόχος του Υπουργείου είναι η Μαθητιάδα να γίνει ένας θεσμός σε βάθος χρόνου» 

ΠτΘ: Βλέπετε ότι υπάρχει η δυνατότητα στην Περιφέρεια να γίνει θεσμός η Μαθητιάδα, όπως έγινε στην Πρώτη;
Γ.Γ:
Ο Περιφερειακός Διευθυντής κ. Κεραμάρης ήταν από τους πρώτους που ενδιαφέρθηκαν και «τόλμησαν» να πραγματοποιήσει τη Μαθητιάδα, μιας και λόγω και όλων των άλλων θεμάτων της εκπαίδευσης που έχουν να αντιμετωπίσουν, αναλαμβάνουν ένα σημαντικό φόρτο εργασίας, κυρίως για τους εκπαιδευτικούς, αλλά βλέπω πως σε πολύ μεγάλο βαθμό θα τα καταφέρουν.
 
Επισκέφτηκα τις εγκαταστάσεις στο ΤΕΦΑΑ, και αποτελεί μια ευκαιρία για το Δήμο και το Τμήμα, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος να μπει η εκπαίδευση μέσα στην τοπική κοινωνία, με πολλούς εθελοντές να βοηθούν σε όλες τις δράσεις.
 
Άλλωστε στόχος του Υπουργείου είναι η Μαθητιάδα να γίνει ένας θεσμός σε βάθος χρόνου, ώστε να βελτιώσει και την οργανωτική ετοιμότητα των συμμετεχόντων, και πιστεύουμε ότι αυτό θα γίνει θεσμός, να πραγματοποιείται σε διαφορετική πόλη κάθε φορά, και να βελτιώνει υποδομές, και τη γενικότερη κατάσταση.
 
Το σημαντικότερο όμως, και αυτό είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της Μαθητιάδας, είναι ότι θα μαζεύει τα παιδιά της Περιφέρειας, μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους, σε ένα μέρος, ώστε να ανταλλάσσουν απόψεις, βιώματα, να συμμετέχουν στα πολιτιστικά, γιατί το βίωμα της συλλογικότητας είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο. 

«Η κάθε περιοχή να αναδεικνύει τα δικά της τοπικά χαρακτηριστικά» 

ΠτΘ: Βλέπετε ότι κάθε περιοχή ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση για την υλοποίηση της Μαθητιάδας;
Γ.Γ:
Ναι, άλλωστε στόχος μας είναι όχι να αντιγράφει ο ένας τον άλλο, αλλά σε μια βασική φόρμα, που εξυπηρετεί κυρίως τον παιδαγωγικό ρόλο της Μαθητιάδας, η κάθε περιοχή να αναδεικνύει τα δικά της τοπικά χαρακτηριστικά.
 
Δεν είναι ανάγκη να είναι όλοι ίδιοι, ο καθένας βάζει τη δική του σφραγίδα ώστε ο καθένας να δείξει αυτό που έχει, όπως για παράδειγμα στην Κομοτηνή, όπου για πρώτη φορά γίνεται σε τόσο στενή συνεργασία με το ΤΕΦΑΑ, με τους κριτές να είναι οι φοιτητές, ένα αντάμωμα της Τριτοβάθμιας με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που το συναντάμε μόνο εδώ, τουλάχιστον προς το παρόν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.