Σπευδουν στα ασφαλιστικα γραφεια οι Κομοτηναιοι

Για να εκμεταλλευτούν την παράταση στην επιβολή προστίμων για ανασφάλιστα οχήματα

Στα ασφαλιστικά γραφεία σπεύδουν οι Κομοτηναίοι τις τελευταίες μέρες, μετά την «κρυάδα» που πήραν από τα ραβασάκια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, και το αλαλούμ που προκλήθηκε με τα λάθη στις διασταυρώσεις.
 
Μετά από τον κουρνιαχτό που ξεσηκώθηκε και τα πολλαπλά προβλήματα, τελικά η κυβέρνηση έδωσε παράταση για την ασφάλιση μέχρι τις 14 Ιουλίου, και έτσι όσοι δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους και έχουν λάβει το σχετικό ειδοποιητήριο πρέπει να το πράξουν μέχρι τότε, χωρίς να καταβάλλουν το πρόστιμο των 250 ευρώ.
 
Όσοι κατέβαλαν το πρόστιμο αυτό θα τους επιστραφεί στο ακέραιο, εφόσον βέβαια σπεύσουν να ασφαλιστούν. Όσοι έχουν λάβει από λάθος ειδοποιητήριο αλλά είναι ασφαλισμένοι πρέπει να το αγνοήσουν και προφανώς δεν χρειάζεται να πληρώσουν ή να μεταβούν στην εφορία τους, ενώ όσοι δεν συμμορφωθούν, θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο ανάλογα με τα κυβικά εκατοστά του οχήματός τους. 
 
Ο ΠτΘ μίλησε με τους Λευτέρη Κωνσταντίνου και Νάνσυ Κατσανούδη, ασφαλιστικούς συμβούλους, για τα διαμειβόμενα τις τελευταίες μέρες, αλλά και τον κ. Σταμάτη Κουρούδη, από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ Θρακικά Εκκοκκιστήρια, μιας και σύντομα αναμένονται νέα ραβασάκια, αυτή τη φορά για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. 

Λευτέρης Κωνσταντίνου, ασφαλιστικό σύμβουλος «Φτάσαμε στο σημείο να πρέπει να επιβληθούν πρόστιμα για να συνειδητοποιήσει κάποιος ότι πρέπει να ασφαλίσει το όχημά του» 

Στην έλλειψη παιδείας γύρω από το θέμα των ασφαλειών, με πολλούς να μην κατανοούν πόσα πολλά ρισκάρουν έχοντας ανασφάλιστο το όχημά τους αποδίδει τον μεγάλο αριθμό ανασφάλιστων οχημάτων ο Λευτέρης Κωνσταντίνου, ασφαλιστικός σύμβουλος, ο οποίος επισήμανε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που ασφαλιζόμενοι είχαν αφήσει ανασφάλιστα τα οχήματά τους, όμως βρήκαν αμέσως όταν χρειάστηκε τα χρήματα και για τα παράβολα και για την ασφάλεια. 
 
«Δυστυχώς το θέμα με τις ασφάλειες έχει πολύ μεγάλη ιστορία, βαθιές οι ρίζες και φτάσαμε στο σημείο να πρέπει να επιβληθούν πρόστιμα για να συνειδητοποιήσει κάποιος ότι είναι κάτι το οποίο πρέπει να γίνει» σημείωσε, τονίζοντας πως υπάρχουν λύσεις για να ασφαλιστεί κάποιος με χαμηλό ασφάλιστρο και να μη ρισκάρει.
 
Η κίνηση είναι αυξημένη τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνου, τόσο όταν άρχισαν να έρχονται τα πρώτα ειδοποιητήρια, και τώρα με την παράταση που έδωσε το υπουργείο υπάρχει επίσης αυξημένη κίνηση, γιατί είναι η τελευταία ευκαιρία που έχουν να μην επιβληθεί νέο πρόστιμο και να είναι πλέον νόμιμοι, με το σύστημα να λειτουργεί πλέον χωρίς καθυστερήσεις.
 
Ο κ. Κωνσταντίνου ανέφερε πως η ιδέα για την επιβολή προστίμου ήταν αναπόφευκτη, γιατί στην χώρα μας, αν σε κάποιον δεν επιβληθεί πρόστιμο, δεν μπορεί να κατανοήσει ότι πρέπει να τηρήσει το νόμο, και αυτό τον βρίσκει σύμφωνο μέχρι ένα σημείο.
 
Όσο αφορά τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόστηκε το συγκεκριμένο μέτρο, θεωρεί πως υπήρχαν πάρα πολλές αστοχίες και προχειρότητα, που αφορά στο γεγονός ότι δεν ήταν ενημερωμένα τα συστήματα, με περιπτώσεις ατόμων που είχαν καταθέσει πινακίδες ακόμα από τον Απρίλιο να μην φαίνονται σε αυτά.
 
Επίσης τα αρχεία των οχημάτων που είχαν κλαπεί και δεν είχαν διαγραφεί από τα αρχεία του Υπουργείου Συγκοινωνιών δημιούργησαν προβλήματα, όμως ο ίδιος θεωρεί πως μέχρι τα μέσα Ιουλίου, που τελειώνει η παράταση, θα έχουν διορθωθεί.
 
Όσο για τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας για την μείωση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων, σημείωσε πως το πρώτο κύμα ατόμων που ήρθε στα ασφαλιστικά γραφεία, ήταν μόλις είχαν αρχίσει να επιβάλλονται τα πρόστιμα, το δεύτερο κύμα έρχεται τώρα, προσπαθώντας να επωφεληθούν με αυτή την παράταση που δόθηκε, έτσι ώστε να αποφύγουν το πρόστιμο.
 
«Συνεπώς, σε καμία περίπτωση, από αυτό που βλέπουμε μέχρι τώρα, δεν υπάρχει ένας εφησυχασμός του κόσμου, όσον αφορά το γεγονός ότι δόθηκε παράταση. Σπεύδουν όλοι να ασφαλίσουν, έτσι ώστε να αποφύγουν το πρόστιμο μετά τη 15η Ιουλίου» κατέληξε ο ίδιος. 

Νάνσυ Κατσανούδη «Δυστυχώς πολύς κόσμος δεν ασφαλίζει τα οχήματά του» 

Ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση τις τελευταίες ημέρες έχει δει η κ. Νάνσυ Κατσανούδη, εκπρόσωπος της ΑΚ Trust, μετά την αποστολή των ειδοποιητηρίων των 250 ευρώ, ακόμα και σ' αυτούς που ήταν ανασφάλιστοι έστω και για μία μέρα.
 
Τελικά όμως, επειδή το 1/3 αυτών ήταν λάθος, το υπουργείο αποφάσισε να δώσει μια παράταση και μια δεύτερη ευκαιρία, ή να ασφαλιστούν, ή να παραδώσουν τις πινακίδες τους.
 
Σύμφωνα με την ίδια υπάρχουν πολλά οχήματα, που κυρίως το χειμώνα βρίσκονται σε ακινησία, κυρίως μηχανάκια, τα οποία τα χρησιμοποιούν κυρίως το καλοκαίρι. Επειδή όμως πλέον κάποιος δεν μπορεί να τα αφήνει ανασφάλιστα το χειμώνα και να βγάζει ασφάλεια μόνο το καλοκαίρι, θα πρέπει να έχει για όλη τη χρονιά ασφάλεια, αλλιώς θα πρέπει το χειμώνα να παραδίδει πινακίδες, δηλαδή να κάνει προσωρινή παράδοση πινακίδων και το καλοκαίρι να τις ξαναπαίρνει.
 
«Δυστυχώς πολύς κόσμος δεν ασφαλίζει τα οχήματά του και πολλές φορές κυκλοφορεί και ανασφάλιστος» σημείωσε, τονίζοντας πως ήταν γνωστό εδώ και χρόνια στην αγορά ότι ο αριθμός των ανασφάλιστων πλησίαζε τον μεγάλο αριθμό που ανέδειξε ο έλεγχος του Υπουργείου.
 
Για αυτό άλλωστε υπήρχε πολύ μεγάλη πίεση από τις ασφαλιστικές εταιρείες να γίνει αυτός ο έλεγχος, γιατί σε περίπτωση που κάποιος τρακάρει με ανασφάλιστο δημιουργεί μεγάλα προβλήματα, ενώ η αποζημίωση δεν είναι εύκολη.
 
Την ίδια στιγμή οι ασφάλειες πλέον έχουν πέσει, και πλέον είναι δυνατόν να ασφαλίσει κάποιος το Ι.Χ. του με 90 ευρώ το εξάμηνο, για αυτό και η κ. Κατσανούδη επισήμανε πως είναι προτιμότερο κάποιος να κάνει μια ασφάλεια, έστω και τυπική, παρά να πληρώσει το πρόστιμο των 250 ευρώ, γιατί το πρόστιμο στη συνέχεια αναμένεται να διπλασιαστεί, και ίσως να του πάρουν την άδεια κυκλοφορίας και το δίπλωμα.
 
Όσο για τα παράπονα για το ύψος του προστίμου, ιδιαίτερα για  τα μικρότερα οχήματα και μηχανάκια, η κ. Κατσανούδη ανέφερε πως πολλοί ήταν αυτοί που είχαν ενστάσεις για αυτό. Αυτό το αντιλήφθηκε το  υπουργείο και σύμφωνα με πληροφορίες, στον δεύτερο έλεγχο θα υπάρξει κλιμάκωση του προστίμου, ανάλογα με τα κυβικά. Ενδεχομένως τα πρόστιμα για τις μηχανές να είναι στα 100 ευρώ και για τα Ι.Χ. ανάλογα με τα κυβικά. 

Σταμάτης Κουρούδης «Από τότε που ξέσπασε η κρίση, έχει μειωθεί και ο αριθμός που περνάει ΚΤΕΟ, αλλά αυτό έχει να κάνει και με το ότι δεν γίνεται κανένας έλεγχος» 

Ο μεγάλος αριθμός οχημάτων που δεν περνάει από ΚΤΕΟ αποτελεί ένα παλιό πρόβλημα, σημείωσε ο κ. Σταμάτης Κουρούδης, τονίζοντας πως η συγκέντρωση 170 εκ. ευρώ από τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση από το 3ο Μνημόνιο.
 
Αυτό υποτίθεται πως θα γινόταν άμεσα, όμως επειδή υπήρχε πρόβλημα διασύνδεσης των βάσεων δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών (το οποίο έχει όλα τα οχήματα τα οποία είναι σε κυκλοφορία στην Ελλάδα), και τις βάσεις δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών, (το οποίο έχει στις βάσεις του ποια οχήματα έχουν περάσει ΚΤΕΟ), σημειώθηκε μια μεγάλη καθυστέρηση στην εφαρμογή του μέτρου.
 
Εξέφρασε δε την ανησυχία ότι όπως υπήρχαν λάθη στο θέμα των ασφαλειών, έτσι θα υπάρξουν λάθη, ίσως και περισσότερα, στην εφαρμογή του εν λόγω μέτρου. Και αυτό γιατί παρόλο που τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι υποχρεωμένα να τα κάνουν όλα μηχανογραφικά και on line, καταγράφοντας κατευθείαν τα αυτοκίνητα, τα δημόσια ΚΤΕΟ δεν είχαν αυτή την υποχρέωση μέχρι πρόσφατα, και έτσι ελλοχεύει ο κίνδυνος μη καταγραφής.
 
Παρόλο που και το θέμα των ΚΤΕΟ έχει λάβει δημοσιότητα, δεν υπάρχει ακόμα σημαντική αύξηση της κίνησης, και αυτό ελλοχεύει τον κίνδυνο να δημιουργηθεί «μποτιλιάρισμα» στα ΚΤΕΟ, όπως είχε γίνει πριν από δύο χρόνια, όταν όλες οι μοτοσυκλέτες έπρεπε να περάσουν ΚΤΕΟ, πρακτικά μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο.
 
«Καλό θα είναι ο κόσμος που δεν έχει περάσει, για δική του ασφάλεια πρώτα και μετά για την ασφάλεια γενικότερα του κόσμου που κυκλοφορεί στους δρόμους να περνάει τα αυτοκίνητα από ΚΤΕΟ» σημείωσε στη συνέχεια ο κ. Κουρούδης, όμως πολλές φορές ο κόσμος το αμελεί, ιδίως σε συνθήκες δύσκολες οικονομικά.
 
Μάλιστα τα περισσότερα οχήματα που δεν περνάνε ΚΤΕΟ είναι τα παλιότερα, γιατί πολλές φορές στο κόστος του ΚΤΕΟ προστίθεται το κόστος της συντήρησης. «Από τότε που ξέσπασε η κρίση και ο κόσμος δυσκολεύεται, έχει μειωθεί και ο αριθμός που περνάει, αλλά αυτό έχει να κάνει και με το ότι δεν γίνεται κανένας έλεγχος», σημείωσε ο κ. Κουρούδης, φέρνοντας ως παράδειγμα το γεγονός ότι έχει ψηφιστεί ένας νόμος που λέει ότι ένα αυτοκίνητο δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ δεν μπορεί να ασφαλιστεί, ενώ ο ίδιος νόμος λέει ότι ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει ΚΤΕΟ αν είναι ανασφάλιστο.
 
«Δεν μας έχει πει εμάς κανένας να μην περνάμε αυτοκίνητα που είναι ανασφάλιστα, όπως επίσης δεν έχει πει κανένας στις ασφαλιστικές εταιρείες να μην ασφαλίζει αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Είναι απλά πραγματάκια που θα μπορούσαν να έχουν γίνει και να βοηθούν την κατάσταση, αλλά είναι γενικότερα το σύστημα πώς λειτουργούμε» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.