Κατάληψη αντίδρασης στο νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών στην Κομοτηνή

11.01.2019 10:19

Κώστας Μαρκενδούδης

Διορισμό με κριτήριο το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία ζητά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Συμβολική κατάληψη στο κτίριο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Πέμπτης 10 Ιανουαρίου τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες», αντιδρώντας στο νέο σύστημα διορισμών που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.
 
Το νέο σύστημα κατατέθηκε στη Βουλή υπό τη μορφή τροπολογίας στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις», και έχει προκαλέσει την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας μιας και απαξιώνει την προϋπηρεσία αλλά και το βασικό πτυχίο.
 
Για αυτό και το ΔΣ του συλλόγου αποφάσισε την κατάληψη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης την Πέμπτη και τη συμμετοχή στην απεργία της 11 Ιανουαρίου που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ, συνεχίζοντας την κατάληψη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ροδόπης από το πρωί της ίδιας μέρας. 

Διορισμοί με βασικό πτυχίο και προϋπηρεσία 

Τη θέση του συλλόγου πως οι διορισμοί αυτοί πρέπει να γίνουν βάσει του βασικού πτυχίου σπουδών και με την προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας, χωρίςεφαρμογή κανενός πλαφόν και χωρίς προσοντολόγιο, εξέφρασε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Στέφανος Μακρυγιάννης, τονίζοντας πως οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και εντός του Σαββατοκύριακου, αλλά και από την επόμενη εβδομάδα ενώ ήδη πολλοί σύλλογοι ανά την Ελλάδα, μέσω των Γενικών Συνελεύσεών τους, φαίνεται να προσανατολίζονται σε αγώνα διαρκείας μέχρι την απόσυρση του επίμαχου νομοσχεδίου.
 
«Είναι ένα νομοσχέδιο που καταργεί την αξία του βασικού πτυχίου, μέρος της προϋπηρεσίας χιλιάδων εκπαιδευτικών που έχουν εργαστεί στο μήκος και το πλάτος της χώρας όλα αυτά τα χρόνια, και εισάγει όρους αγοράς στην εκπαιδευτική διαδικασία» σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης.
 
Παρά όμως τις αντιδράσεις ο Υπουργός Παιδείας προχωρά στην θεσμοθέτηση του νέου συστήματος, με τον κ. Μακρυγιάννη να σημειώνει πως ο Υπουργός έχει στα χέρια του το «πεπόνι», δηλαδή το τάξιμο των διορισμών, και αυτό χρησιμοποιεί.
 
Επειδή όμως οι εκπαιδευτικοί, όπως ανέφερε, έχουν χορτάσει εδώ και δέκα χρόνια από υποσχέσεις για διορισμούς, και πλέον δεν τις πιστεύουν, είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν, σταματώντας μόνο όταν δουν τους διορισμούς να γίνονται στην πράξη, και να είναι τόσοι όσοι είναι αναγκαίοι.
 
Βασική προϋπόθεση επίσης είναι να μην χάσει κανένας σημερινός εργαζόμενος τη δουλειά του, μιας και ακόμα και με τους αναπληρωτές, εργάζονται πολύ λιγότεροι από όσους έχει ανάγκη η εκπαίδευση. 

Οι θέσεις των εκπαιδευτικών 

Όπως έχει αναφερθεί και παλιότερα, με το νέο σύστημα μοριοδότησης για τις προσλήψεις οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως χρόνια προϋπηρεσίας χιλιάδων εκπαιδευτικών πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων αφού μοριοδοτούνται με κάτω από το 50% της συνολικής μοριοδότησης, ενώ ορίζεται μέγιστο όριο αναγνώρισης προϋπηρεσίας οι 120 μήνες, όταν στην ειδική αγωγή και σε άλλες ειδικότητες υπάρχουν αναπληρωτές που εργάζονται ως τέτοιοι από το 2001-2002 δηλαδή για 17 χρόνια.
 
Την ίδια ώρα πιστεύουν πως το βασικό πτυχίο απαξιώνεται ολοκληρωτικά αφού το εργασιακό δικαίωμα στην εκπαίδευση δεν θα κατοχυρώνεται με αυτό. Αντίθετα οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί για εργασία για να συλλέξουν μόρια για την πρόσληψή τους και να «βελτιώσουν το φάκελό τους» θα μπουν σε άγρα προσόντων και επί χρήμασι πιστοποιητικών για δύο μεταπτυχιακά,διδακτορικά, δεύτερο πτυχίο, σεμινάρια 300 ωρών, ξένες γλώσσες, πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες, καλούς βαθμούς που όλα θα μοριοδοτούνται.
 
Τέλος ακόμα και οι νέοι πίνακες που θα προκύψουν θα είναι απολύτως μεταβαλλόμενοι καθώς δίνεται η δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό να τροποποιεί κατά το δοκούν την επιμέρους μοριοδότηση κάθε δύο χρόνια.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine