Αντισεξιστικη πορεια διοργανωνεται στην Κομοτηνη

Το Σάββατο 2 Μαρτίου

Αντισεξιστική πορεία διοργανώνει το Αντισεξιστικό Συντονιστικό Κομοτηνής το Σάββατο 2 Μαρτίου στις 12.00 με σημείο συγκέντρωσης την Π. Νομική. Παράλληλα μετά την πορεία το Συντονιστικό καλεί σε σύσκεψη για συντονισμό των δράσεων που σχεδιάζονται για τις 8 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα της εργαζόμενης γυναίκας.

Σε σχετικό του μήνυμα το Αντισεξιστικό Συντονιστικό Κομοτηνής σημειώνει:

«Από την αρχή του έτους, έχουν σημειωθεί και γνωστοποιηθεί από μέσα κοινωνικής δικτύωσης κρούσματα σεξιστικών- παραβιαστικών συμπεριφορών σε γειτονιές της Κομοτηνής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το χέρι της πατριαρχίας απλώθηκε σε τουλάχιστον δύο φοιτήτριες , από δύο διαφορετικούς βιαστές. Η πρώτη επίθεση έγινε στο κέντρο της πόλης από άνδρα νεαρής ηλικίας, ψηλό, με μπουφάν παραλλαγής, μαύρη φόρμα και σκύλο χρώματος καφέ-άσπρου, χωρίς λουρί. Η δεύτερη επίθεση σημειώθηκε στην περιοχή μεταξύ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ και Παλιάς Πρυτανείας από άνδρα φαλακρό, κοντό, εύσωμο με μαύρα ρούχα. Βέβαια, τα κρούσματα σεξιστικής βίας δεν περιορίζονται στα στενά όρια της Κομοτηνής, αλλά πρόκειται για ένα κοινωνικό φαινόμενο διεθνούς εμβέλειας, που διαρκώς εντείνεται. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Ελένης στη Ρόδο, της Αγγελικής στη Κέρκυρα και τη στυγνή δολοφονία του/ της Ζακ/ Zackie μέρα μεσημέρι στην Ομόνοια, με την συγκάλυψη και τον εσκεμμένο αποπροσανατολισμό των ΜΜΕ σχετικά με τα αίτια του προβλήματος.

Τα παραπάνω δεν αποτελούν μεμονωμένα ή τυχαία περιστατικά, ούτε δικαιολογούνται από ψυχονευροβιολογικούς παράγοντες. Έχουν όμως, κοινή ρίζα, την άνιση ένταξη των γυναικών και των ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων (Λεσβία, Ομοφυλόφιλος, Αμφιφυλόφιλος, Τρανστζέντερ, Kουίρ, Ιντερσέξ+) στην παραγωγή και στην εμπέδωση της πατριαρχίας ως κανονικότητα. Τι συμβαίνει όμως στα πλαίσια του πολιτικοοικονομικού συστήματος, εντός του οποίου ζούμε και πώς αυτό αντανακλάται στις εργασιακές και κατ’ επέκταση στις κοινωνικές σχέσεις; Συγκεκριμένα, η άνιση ένταξη στην παραγωγή οφείλεται από τη μία στην αναγκαιότητα του κεφαλαίου για συσσώρευση κέρδους, και από την άλλη στο αρχέτυπο πρότυπο της γυναίκας εντός της οικογένειας, οδηγώντας στην επιφόρτισή της με έναν διττό ρόλο, σε αντίθεση με το πρότυπο του καθημερινού, αρρενωπού, οικογενειάρχη άντρα, που αντιμετωπίζεται προνομιακά στην παραγωγή. Αποτέλεσμα των παραπάνω συνθηκών είναι μεταξύ άλλων η άνιση αμοιβή για την ίδια εργασία, μείωση έως κατάργηση αδειών μητρότητας, απολύσεις εγκύων, σεξουαλικές παρενοχλήσεις στο χώρο δουλειάς και αποκλεισμός των ΛΟΑΤΚΙΑ+ από την εργασία.

Η άνιση, λοιπόν, ένταξη στην παραγωγή οδηγεί νομοτελειακά στην οικοδόμηση μιας αντίστοιχης αντίληψης που αναπαράγει την ανισότητα και σε επιμέρους εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής με αποτέλεσμα τη νομιμοποίηση οποιασδήποτε συμπεριφοράς εις βάρος γυναικών και ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων. Οι σεξιστικές συμπεριφορές εντοπίζονται μέσα στην οικογένεια, στις διαπροσωπικές σχέσεις των ατόμων ακόμα και στο δρόμο. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν η κακοποίηση των γυναικών από τους συζύγους ή συντρόφους τους, η οποιαδήποτε είδους άσκηση ενδοοικογενειακής βίας, οι βιασμοί έως και οι γυναικοκτονίες. Βέβαια, οφείλουμε εδώ να τονίσουμε ότι σεξιστκή συμπεριφορά και έμφυλη βία δεν συνιστά μόνο η άσκηση σωματικής βίας αλλά και η ψυχολογική, συναισθηματική και λεκτική, όπως, η παρενόχληση στο δρόμο, τα σεξιστικά σχόλια (catcalling), οι συναισθηματικοί και σεξουαλικοί εκβιασμοί και οι απειλές. Η παραπάνω κατάσταση διαιωνίζεται μέσω της κοινωνικής επιβολής των αντρικών προτύπων, που θέλει τους άντρες αποκλειστικά αρρενωπούς, να μην δείχνουν αδυναμίες και από τα παιδικά τους χρόνια, να καλλιεργούν έναν ηγετικό και μάτσο χαρακτήρα, με αποτέλεσμα την περιθωριοποίηση εκείνων που παρουσιάζουν αποκλίνουσες συμπεριφορές. Δημιουργείται, λοιπόν, ένας φαύλος κύκλος κοινωνικού κανιβαλισμού, που μετράει θύματα και αναπαράγει θύτες, καταλήγοντας μέχρι και στο θάνατο, όπως χαρακτηριστικά θυμόμαστε την υπόθεση του Β. Γιακουμάκη, που δεν υπήρξε μονάχα θύμα «bullying», όπως μας την παρουσιάζουν.

Κάθε στιγμή που περνάει, όλο και περισσότερες/οι βιώνουμε την έμφυλη βία, σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας. Δεδομένης της θεσμικής ανεπάρκειας, απότοκο της αστικής δικαιοσύνης, τα κρατικά όργανα καταστολής, επιτήρησης και απονομής δικαιοσύνης σφυρίζουν αδιάφορα, συγκαλύπτοντας τέτοια αποτρόπαια ιδεολογήματα και εξουσιαστικές πρακτικές. Απέναντι στην αποδοχή αυτών και την εξατομίκευση του προβλήματος, προτάσσουμε την συλλογική απάντηση και δράση, μέσω των συνελεύσεών μας από τα κάτω στους κοινωνικούς και εργασιακούς μας χώρους, της αλληλεπίδρασης μας ως καταπιεζόμενα υποκείμενα, της δυναμικής μας παρουσίας στον δρόμο και την κατανόηση για ανάγκη συλλογικοποίησης για την μαχητική απάντηση στο πρόβλημα, παλεύοντας για μία κοινωνία απαλλαγμένη από κάθε μορφή εκμετάλλευσης και καταπίεσης.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΕ ΣΕΞΙΣΤΙΚΕΣ- ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ
ΟΥΤΕ ΣΠΙΘΑΜΗ ΦΟΒΟΥ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ – ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΑΥΤΕΣ/ΟΥΣ ΜΑΣ
ΟΛΕΣ/ΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ, ΦΑΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΑ ΘΡΕΦΕΙ
ΚΑΜΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΗ, ΟΛΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.