Δ. Πολιτειαδης «Συνεχιζουμε σαν ομαδα ολοι και θελουμε να φερουμε ακομα καλυτερες μερες στην Κομοτηνη»

Αντιδήμαρχος Οικονομικών και υπ. Δημοτικός Σύμβουλος με την «Κοινωνία Πολιτών» - «Πλέον υπάρχει ένα πλεόνασμα, το οποίο θα πάει στους Δημότες με έργα και με παροχές»

Η «Κοινωνία Πολιτών» μπορεί να υπερηφανεύεται πως από το 2011 και μετά έχει καταφέρει να βάλει τάξη στα οικονομικά του Δήμου Κομοτηνής, έχοντας δημιουργήσει μάλιστα πλεόνασμα, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στην επόμενη διοίκηση του Δήμου να πραγματοποιεί με μεγαλύτερη άνεση μία σειρά έργων.
 
Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών και εν νέου υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης «Κοινωνία Πολιτών» κ. Δημήτρης Πολιτειάδης, μιλώντας στην εκπομπή «Με το Ν και με το Β» εξήγησε την πορεία του Δήμου Κομοτηνή από τα δυσβάσταχτα χρέη και τον «Τειρεσία» στο πλεόνασμα και στην οικονομική υγεία που πλέον αποπνέει αναλύοντας παράλληλα τα βήματα τα οποία έγιναν για την επίτευξη αυτής της οικονομικής πολιτικής. 

«Το αποτέλεσμα μας δικαιώνει για τις προσπάθειες που καταβάλλαμε για την οικονομική τακτοποίηση του Δήμου» 

ΠτΘ: Με δεδομένο πως μετά από πολλά χρόνια, παραδίδετε έναν πλεονασματικό οικονομικά Δήμο Κομοτηνής, πείτε μας για το πώς νιώθετε για αυτό;
Δ.Π.:
Δεν είναι τυχαίο πως παραδίδουμε ένα Δήμο που μπορεί να σταθεί στα πόδια του, καθώς δουλέψαμε σκληρά πάνω σε αυτόν τον στόχο που είχαμε βάλει μαζί με τον Δήμαρχο καταφέρνοντας να τον πετύχουμε. Για μένα δεν υπήρχε χρόνος προσαρμογής, ως πρώην τραπεζικός εφάρμοσα όλα αυτά που έκανα στην τράπεζα. Συνέχισα τη δουλειά του προκάτοχου μου κ. Τσατσαρίδη, βάζοντας στόχους, δημιουργώντας μία ομάδα, βασιζόμενοι στις δικές μας δυνάμεις αλλά και στο προσωπικό του Δήμου. Μετά από συστηματική προσπάθεια καταφέραμε να αλλάξουμε το Δήμο. Δίνουμε στην επόμενη διοίκηση ένα Δήμο με πλεόνασμα, με μειωμένες υποχρεώσεις, με πολλά διαθέσιμα που μπορεί να μετακινηθούν προς την τοπική αγορά προς όφελος της πόλης και των Δημοτών. Παρότι κληθήκαμε να τα βγάλουμε πέρα σε μία δύσκολη χρονικά συγκυρία, το αποτέλεσμα  δικαιώνει εμένα προσωπικά και όλη την ομάδα. 

«Αν δεν τα είχαμε καταφέρει, θα έπρεπε να είχαμε καταφύγει σε δανεισμό ή να επιβάλλουμε νέους φόρους» 

ΠτΘ: Πάρα πολλά πράγματα στην καθημερινότητα μας οφείλουμε να τα βλέπουμε και να τα συνδέουμε με τη λειτουργία μίας επιχείρησης. Με αυτήν την λογική εργαστήκατε και για τον Δήμο Κομοτηνής;
Δ.Π.:
Οι Δήμοι σήμερα μπορεί να μην φαίνονται σαν μία επιχείρηση, δουλεύουν όμως στα πρότυπα μίας επιχείρησης. Έχουν τον προϋπολογισμό, τον απολογισμό και όλα αυτά που κάνει μία επιχείρηση, τα κάνει και ο Δήμος για να ανταπεξέλθει στις καθημερινές δυσκολίες. Με βάση έναν προϋπολογισμό που αποτέλεσε την πυξίδα των κινήσεων μας, κάνοντας σωστούς υπολογισμούς αυτά τα χρόνια και υλοποιώντας τους προϋπολογισμούς βήμα προς βήμα, έχοντας παράλληλα ευελιξία, καταφέραμε να το πετύχουμε. Κάθε μήνας που ολοκληρωνόταν κάναμε έναν μικρό απολογισμό. Πασχίσαμε για να καλύψουμε τα έξοδα του Δήμου, βάλαμε με σωστή διαχείριση μία σειρά στα οικονομικά του Δήμου και πλέον υπάρχει ένα πλεόνασμα, το οποίο θα πάει στους Δημότες με έργα και με παροχές. Αν δεν τα είχαμε καταφέρει, θα έπρεπε να είχαμε καταφύγει σε δανεισμό ή να επιβάλλουμε νέους φόρους. Καταλαβαίνετε, στη διάρκεια αυτών των χρόνων, πόσο άσχημο θα ήταν καθώς προκειμένου να ανταπεξέλθουμε θα αναγκαζόμασταν να αυξήσουμε τα τέλη. 

«Στην αρχή της θητείας του ο κ. Πετρίδης ανέλαβε ένα οικονομικό χάος» 

ΠτΘ: Μπορείτε να μας μιλήσετε με αριθμούς αναφορικά με τα οικονομικά δεδομένα; Ποια ήταν η κατάσταση στο ταμείο όταν το παραλάβατε;
Δ.Π.:
Ο κόσμος καμία φορά σκέφτεται λανθασμένα αλλά οφείλει να έχει στο μυαλό του πως η ζημιά του δημοσίου πληρώνεται από εμάς τους ίδιους. Η κρίση που μάς ταλαιπώρησε και μάς ταλαιπωρεί ακόμα αυτά τα χρόνια στην Ελλάδα ήταν δημοσιονομική και οφειλόταν στην κακή διαχείριση. Σκεφτείτε σε τι δύσκολο σημείο θα βρισκόμασταν αν αναθέταμε εργασίες και λέγαμε πως δεν έχουμε να πληρώσουμε. Παραλάβαμε την 1η Ιανουαρίου του 2011 όταν και ανέλαβε ο κ. Πετρίδης γύρω στα 16 εκατομμύρια ζημίες, υποχρεώσεις και δανεισμό. Από την απέναντι μεριά είχαμε 830.000 διαθέσιμα για να καλύψουμε τη ζημία των 16 εκατομμυρίων. Η εύκολη λύση ήταν ο δανεισμός. Εμείς όμως θεωρήσαμε πως μπορούμε να βασιστούμε στις δυνάμεις μας, ξεκινώντας ένα πρόγραμμα με στόχους και πλέον παραδίδουμε ένα Δήμο που χρωστάει 3.000.000 ευρώ, εκ των οποίων το 1.900.000 είναι δάνεια από την προηγούμενη διοίκηση τα οποία πληρώνουμε κανονικά. Εκτός από τα δάνεια αυτά, που θα λήξουν ένα μέρος στο τέλος του 2019 και τα υπόλοιπα μέχρι τη λήξη της θητείας της παρούσας διοίκησης, χρωστάμε 1 εκατομμύριο στην αγορά. Αυτό το ποσό αντιστοιχεί σε τιμολόγια που έρχονται στο Δήμο και ξεκινάει άμεσα η διαδικασία της πληρωμής τους. Από την άλλη μεριά έχουμε 8.300.000 ευρώ για να καλύψουμε αυτές τις υποχρεώσεις των 3 εκατομμυρίων ενώ είχαμε παραλάβει χρέη 16.000.000 ευρώ. Αυτά είναι τα στοιχεία από τους επίσημους ισολογισμούς και δεν είναι για εντυπωσιασμό. 

«Όταν δεν έχεις χρήματα, δεν κάνεις ανοίγματα» 

ΠτΘ: Τι κάνατε διαφορετικά από την προηγούμενη διοίκηση και η διαφορά είναι τόσο μεγάλη;
Δ.Π.:
 Κάναμε αυτό που κάνει ένας σωστός διαχειριστής στο σπίτι του. Όταν δεν έχεις χρήματα δεν κάνεις ανοίγματα.  Ιεραρχείς τις ανάγκες σου και με βάση αυτές δουλεύεις. Έτσι λοιπόν κάποια πράγματα τα οποία δεν έπρεπε να γίνουν, δεν έγιναν στο Δήμο. Δεν στερήσαμε από τους Δημότες πράγματα αλλά στην αρχή ήμασταν μετρημένοι. Όλα όσα κάναμε ήταν ζυγισμένα. Κάναμε μικρά και σταθερά βήματα. Στην αρχή δεν υπήρχαν χρήματα να πληρώσουμε τους προμηθευτές και τους εργολάβους. Με σωστή διαχείριση φτάσαμε στο σημείο εκείνο κατά το οποίο όποιος αναλάμβανε ένα έργο να πληρώνεται αμέσως. Όταν έβλεπαν ότι ο Δήμος πλήρωνε αμέσως, παρατηρούταν και μεγάλη συμμετοχή και πετυχαίναμε μεγαλύτερες εκπτώσεις. Από την άλλη πλευρά περιορίσαμε τα έξοδα, κάναμε με το προσωπικό μία πολύ καλή δουλειά και βγήκε δίκαια η εικόνα πως ο Δήμος Κομοτηνής πληρώνει. Παράλληλα ό,τι ήταν περιττό το σταματήσαμε.
 
Αν δεν είχαμε αυτά τα δάνεια, που μας στοιχίζουν 500.000 ευρώ το χρόνο θα είχαμε μία πρόσθετη ρευστότητα και ιεραρχήσαμε όλα αυτά τα οποία θα έκανε και μία επιχείρηση. Προσπαθήσαμε να παραλάβουμε τα ποσά που οφειλόταν στο Δήμο και έτσι αυξήσαμε τα έσοδα του Δήμου με απλό τρόπο. Συνοψίζω για τα βήματα που έφεραν την κατάσταση σε θετικό πρόσημο και αυτά είναι η ιεράρχηση και μείωση των εξόδων, η αύξηση των εσόδων, η σωστή διαχείριση και οι εκπτώσεις σε διαγωνισμούς. 

«Μέλημα μας τα χρήματα του Δήμου να απορροφούνται από την τοπική αγορά» 

ΠτΘ: Είναι γεγονός πως πλέον παραδίδετε στην επόμενη διοίκηση ένα δήμο οικονομικά τακτοποιημένο. Πώς θα αξιοποιηθεί αυτό το πλεόνασμα;
Δ.Π.:
Το εργαλείο που υπάρχει για την αξιοποίηση αυτών των διαθεσίμων λέγεται προϋπολογισμός. Αυτός ξεκινά τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους που έρχεται και καταλήγει κάπου στο Νοέμβριο και εγκρίνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο. Τα διαθέσιμα που έχουμε, αυξάνουν τα έσοδα άρα εντάσσονται μέσα στον προϋπολογισμό και με βάση τη στήλη των εσόδων, δημιουργείται η στήλη των εξόδων (προμήθειες, έργα, υποχρεώσεις). Οι προϋπολογισμοί που παρουσιάσαμε αυτά τα 4 χρόνια ήταν αυξητική της τάξης του 10-11 % και πολλές φορές στο 15%. Αυτά τα διαθέσιμα που είχαν ενταχθεί μέσα στα έσοδα, δημιούργησαν την αύξηση του προϋπολογισμού άρα την αύξηση του διαθεσίμου στην αγορά. Μέλημα μας τα χρήματα του Δήμου να απορροφούνται από την τοπική αγορά. Οι κρατικές επιχορηγήσεις, από το 2011 μέχρι σήμερα έχουν μειωθεί περίπου στα 4,5 εκατομμύρια. Όλα αυτά δεν μπορούν να φανούν σε μία μέρα γιατί το Δημόσιο δεν φημίζεται για την ταχύτητα του. Ξεκινήσαμε την 1/1/2018, για παράδειγμα, να αγοράσουμε 3 απορριμματοφόρα και τα παραλάβαμε τον Μάρτιο του 2019. Καταλαβαίνετε τι γίνετε στις υπόλοιπες διαδικασίες. Όλα τα έργα που κάνουμε θέλουν λίγο χρόνο για να φανούν στο κοινό.  Γνωρίζοντας τα οικονομικά του Δήμου, ο κόσμος θα δει περισσότερα έργα τα επόμενα χρόνια.
 
ΠτΘ: Αισθάνεστε δικαιωμένος για την επιλογή σας να εμπλακείτε στα της τοπικής αυτοδιοίκησης;
Δ.Π.:
Εφόσον είμαστε η επόμενη διοίκηση και έχοντας στο μυαλό μας όλα αυτά που περάσαμε, δηλαδή το πώς ξεκίνησε ο Δήμος, όταν τον παραλάβαμε και πού έχουμε φτάσει, ο κόσμος πρέπει να είναι σίγουρος πως αυτή η πολιτική μας θα συνεχιστεί. Δεν υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσουμε ένα Δήμο με υποχρεώσεις, ο οποίος να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του, όπως συνέβη στο παρελθόν που ήταν στον «Τειρεσία». Θωρακίσαμε οικονομικά το Δήμο και δημιουργήσαμε προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ούτως ώστε ο Δήμος να καλύπτει τα έξοδα του από τα έσοδα.
 
Ο Γιώργος Πετρίδης είναι μία μεγάλη απώλεια για την ομάδα μας και για την πολιτική του τόπου, καθώς χειρίστηκε πολύ σωστά τις καταστάσεις. Ήταν και είναι ο ηγέτης,  βάζοντας μας σε έναν τρόπο σκέψης για να κινούμαστε σωστά. Τώρα τον διαδέχεται ένας ικανότατος άνθρωπος. Είμαστε έμπειρα στελέχη γύρω από τον Γιάννη Γκαράνη και συνεχίζουμε σαν ομάδα όλοι και θέλουμε να φέρουμε ακόμα καλύτερες μέρες στην Κομοτηνή. Με εμπειρία και το πλεόνασμα μπορούμε και την ερχόμενη τετραετία, εφόσον οι δημότες μας επιλέξουν ώστε να είμαστε η επόμενη διοίκηση του Δήμου, να συνεχίσουμε την προσπάθεια χωρίς καμία διακοπή προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και των οικισμών αλλά και της τοπικής αγοράς.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.