Απο το Μειονοτικο Γυμνασιο Λυκειο στη Βουλη των Εφηβων

Γιουσούφ Αρήφ, έφηβος Βουλευτής Ροδόπης: «Γνώρισα νέους ανθρώπους από διάφορα μέρη της Ελλάδας, έκανα πολλούς φίλους, συνεργάστηκα και συμμετείχα σε ένα κορυφαίο δημοκρατικό θεσμό»

Την ευκαιρία να γνωρίσουν το Ελληνικό Κοινοβούλιο, μέσω που προγράμματος της Βουλής της Εφήβων, είχαν τόσο ο μαθητής του Μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου Γιουσούφ Αρήφ, όσο και οι συμμαθητές του στο τμήμα Β1 του Λυκείου, συμμετέχοντας σε μια διαφορετική εμπειρία από τις προηγούμενες χρονιές, που ενέπλεξε όλη την τάξη και όχι μόνο ένα μαθητή, όπως γινόταν παλιότερα.
 
Όμως η διαδικασία φέτος άλλαξε, και σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές, που οι μαθητές έστελναν εκθέσεις και από αυτές γινόταν η επιλογή, για την ΚΔ΄ Σύνοδο, που πραγματοποιήθηκε από τις 2 έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2019, οι έφηβοι βουλευτές αναδείχθηκαν από τις Ομάδες Συμμετοχικής Δράσης, στις οποίες μετείχαν και εργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με κεντρική θεματική τα ανθρώπινα δικαιώματα.
 
Από τη Ροδόπη επιλέχθηκαν δύο βουλευτές για να την εκπροσωπήσουν, ο Γιουσούφ Αρήφ, από το Μειονοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Κομοτηνής, και η Ρουσλάν Σαμπατζέ από το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Λύκειο Σαπών.
 
Για την όλη εμπειρία τόσο της συμμετοχής όσο και της προετοιμασίας που έλαβε χώρα την προηγούμενη χρονιά εντός του σχολείου, μίλησαν στον «ΠτΘ» ο έφηβος Βουλευτής Ροδόπης (θεωρείται βουλευτής της ΠΕ για όλη τη χρονική χρονιά) Γιουσούφ Αρήφ, ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Μεμέτ Τουνάλπ και η υποδιευθυντής του σχολείου κ. Ελένη Χατζή, που είχε αναλάβει και την πραγματοποίηση του προγράμματος με την τάξη.
 

Περήφανοι για τη συμμετοχή στη Βουλή των Εφήβων


 
«Είμαστε πολύ περήφανοι που ο μαθητής μας πήρε μέρος στη Βουλή των Εφήβων» σημείωσε ο Διευθυντής κ. Μεμέτ Τουνάλπ, μιας και είναι ένα μεγάλο σχολείο, με πολλά παιδιά που συμμετέχουν σε πολλές δραστηριότητες.
 
Ευχαρίστησε δε την κ. Χατζή, που ήταν υπεύθυνη του προγράμματος και προετοίμασε τον μαθητή τους, ενώ ευχήθηκε σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος στη βουλή των Εφήβων καλή επιτυχία και καλή δύναμη στα επόμενα βήματά τους.
 

Βήματα δημοκρατίας, ιστορίας και πολιτισμού

 

Φέτος το πρόγραμμα, που είχε τίτλο «Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή» ήταν εντελώς διαφορετικό, και συμμετείχε όλο το τμήμα Β1, που αποτελείται από 42 μαθητές, που ασχολήθηκαν επί μήνες με το θέμα της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, εξήγησε η κ. Χατζή. Έτσι έκαναν δράσεις που είχαν σχέση με τα δικαιώματα των παιδιών, τα δικαιώματα των γυναικών, των εργαζομένων, τον ρατσισμό, την ενδοσχολική βία, με τους μαθητές να κάνουν έκθεση στο σχολείο για το θέμα αυτό.
 
Πέραν αυτών των δράσεων όμως έκαναν και βήματα Ιστορίας και Πολιτισμού, επισκεπτόμενοι, ως τάξη, το κτίριο της Βουλής στην Αθήνα, την Ακρόπολη, το Ίδρυμα πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, και άλλες τοποθεσίες.
 
«Το πρόγραμμα ενισχύει την κοινωνικοποίηση, την επικοινωνία και τη συμμετοχή των παιδιών στις διαδικασίες» ανέφερε η κ. Χατζή, εξηγώντας πως σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς είχαν επαφή και επικοινωνία με το αντίστοιχο τμήμα, που έκανε το πρόγραμμα, στο 8ο ΓΕΛ Αθήνας, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα στην ιστοσελίδα της Βουλής, στην οποία εκπαιδευτικοί και μαθητές αναρτούσαν φωτογραφίες και δράσεις τους.
 
Μάλιστα κατά την επίσκεψή τους στην Αθήνα τα παιδιά του 8ου ΓΕΛ τους έκαναν ξενάγηση στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, αναπτύσσοντας σχέσεις και επαφές και λύνοντας απορίες.
 
Μέσα από το πρόγραμμα, τόνισε, όλοι οι μαθητές, συμμετέχοντας, κέρδισαν πολλές εμπειρίες, με την κορυφαία να είναι ότι ο Γιουσούφ ψηφίστηκε ως εκπρόσωπος στη Βουλή, μια ώριμη συνειδητή επιλογή των συμμαθητών του.
 
«Πιστεύω ότι ο Γιουσούφ ήταν ένας πολύ άξιος εκπρόσωπος και του σχολείου μας αλλά και της Ροδόπης, και του εύχομαι αργότερα να μας εκπροσωπήσει και στο κανονικό κοινοβούλιο» σημείωσε η κ. Χατζή, η οποία συμπλήρωσε πως το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο στο σχολείο και το πρόγραμμα έχει ανοίξει το δρόμο για να γίνουν πολλά περισσότερα και να υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή.
 
Ευχή της θα ήταν και φέτος να γίνει η διαδικασία με τον ίδιο τρόπο, με τη συμμετοχή όλων των μαθητών, γιατί υπήρχε περισσότερη ενεργοποίηση, περισσότερες δράσεις και τα παιδιά κατάλαβαν περισσότερα πράγματα.
 

Πολύτιμες εμπειρίες και βιώματα

 
Όλα ξεκίνησαν για τον Γιουσούφ Αρήφ όταν η κ. Χατζή τους πληροφόρησε ότι υπήρχε αυτό το πρόγραμμα, και συμμετείχαν όλοι στις δράσεις του, όπως και στο ταξίδι στην Αθήνα, όπου επισκέφτηκαν την Βουλή τον Φεβρουάριο, κάτι που τον ενθουσίασε και τον έκανε να θέλει να είναι ο μαθητής που θα συμμετέχει στην Συνεδρία. Για αυτό και στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει πάνω στο θέμα περισσότερο από τους υπόλοιπους, και τελικά οι συμμαθητές του τον επέλεξαν για να εκπροσωπήσει τους ίδιους και τη Ροδόπη στη Βουλή των Εφήβων.
 
Την πρώτη μέρα στη Βουλή των Εφήβων είχαν παιχνίδια γνωριμίας, βάσει των οποίων χωρίστηκαν σε έξι ομάδες: μία για τη δημοκρατία και τα δικαιώματα, μία για τις ανισότητες, μία για την αλληλεγγύη και τον εθελοντισμό, μία για την πληροφόρηση και το διαδίκτυο, μία για την σχολική καθημερινότητα και μία για την τέχνη, το περιβάλλον και την τοπική ιστορία, στην οποία βρέθηκε και ο ίδιος, κάτι που τον ικανοποίησε γιατί, όπως εξήγησε «το περιβάλλον, η τέχνη και η ιστορία αποτελούν μεγάλο κομμάτι του τόπου μας». Σε αυτές τις ομάδες πραγματοποίησαν εργασίες, χωριζόμενοι σε πέντε υποομάδες όπου συζήτησαν για την εργασία που έκαναν και πόσο δούλεψαν στο σχολείο για την Βουλή των Εφήβων, και φάνηκε πως όπως αντιλήφθηκε, δούλεψαν πολύ περισσότερο στη δική τους τάξη από άλλες. Το βράδυ παρακολούθησαν την παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» ενώ την τρίτη ημέρα πραγματοποίησαν βιωματικές εργασίες, καθώς και συνεδριάσεις με βουλευτές με ένα μέλος της ομάδας να τους κάνει ερωτήσεις και οι υπόλοιποι να προτείνουν λύσεις. Την επόμενη μέρα, πριν την συνεδρίαση της Ολομέλειας το απόγευμα, επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ακρόπολης. Το πρόγραμμα έκλεισε με εκδήλωση στον προαύλιο χώρο του Κοινοβουλίου, στην οποία συμμετείχαν όλοι οι έφηβοι βουλευτές και έδωσε το παρόν ο πρόεδρος της Βουλής κ. Κωνσταντίνος Τασούλα, καθώς και εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας.
 
«Όλα ήταν τέλεια, γνώρισα νέους ανθρώπους από διάφορα μέρη της Ελλάδας, έκανα πολλούς φίλους, συνεργάστηκα, συμμετείχα σε ένα κορυφαίο δημοκρατικό θεσμό» τόνισε ο έφηβος βουλευτής, προσθέτοντας πως η φιλοξενία ήταν πολύ καλή, δίνοντάς του πολύτιμες εμπειρίες και βιώματα.
 
Πιστεύει δε πως αυτό το πρόγραμμα, που φέρνει κοντά μαθητές από διαφορετικά σημεία της Ελλάδας με διαφορετικές εμπειρίες και βιώματα, βοηθά γενικότερα στην καλύτερη επαφή και στην γόνιμη ανάπτυξη των ιδεών μεταξύ τους, για αυτό και εξέφρασε την εκτίμησή του πως θα πρέπει να συνεχιστεί με αυτό τον τρόπο, ώστε να συμμετάσχουν όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά, με τις δικές τους ιδέες.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.