«Η ήττα της Δικτατορίας των Μετριοτήτων, μπορεί να καταστήσει την πατρίδα μας Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο»

15.01.2020 22:44

Ο Ε. Στυλιανίδης Κεντρικός Εισηγητής στο Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Μετά από πρόταση της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως προς τον Πρωθυπουργό, ανατέθηκε στον Ευριπίδη Στυλιανίδη η κοινοβουλευτική υποστήριξη του Σχεδίου Νόμου που επιδιώκει τη θεσμοθέτηση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, θέτοντας τη βάση πάνω στην οποία θα θεμελιωθούν οι μεταρρυθμίσεις που θα ακολουθήσουν στο χώρο της Εκπαίδευσης.

Ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας με την εμπειρία του στο Υπουργείο Παιδείας, υποστήριξε στοιχειοθετημένα στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή της Βουλής τη νομοθετική πρωτοβουλία, επισημαίνοντας τις καινοτομίες και τις λειτουργικές αλλαγές που θα επιφέρει το Σχέδιο Νόμου.

Συγκεκριμένα ο Ευριπίδης. Στ. Στυλιανίδης υπογράμμισε πως «αυτό το Σ/Ν έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή να απαντήσει σε μια σειρά εναγώνιων αναζητήσεων των νέων που ψάχνουν το βηματισμό τους προς το μέλλον, των γονιών που αγωνιούν για την επαγγελματική προοπτική των παιδιών τους, της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας που ανησυχεί από την προχειρότητα, την ελαφρότητα, τις στρεβλώσεις, τα λάθη και τις παραλήψεις του παρελθόντος. Το Νομοσχέδιο αυτό δεν επιδιώκει μόνο να καταργήσει, αλλά να διορθώσει και κυρίως να συμπληρώσει το θεσμικό πλαίσιο εναρμονίζοντάς το  με το ευρωπαϊκό περιβάλλον».

Σύμφωνα με τον βουλευτή Ροδόπης, τα κύρια χαρακτηριστικά του σχεδίου νόμου είναι:

  1. Δεν είναι καθηγητοκεντρικό, αλλά φοιτητοκεντρικό
  2. Προτάσσει την παιδεία και όχι μόνο την εκπαίδευση, αναδεικνύοντας πρότυπα ΑΡΙΣΤΕΊΑΣ
  3. Προάγει την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση των Ελληνικών ΑΕΙ και όχι  το κλείσιμο, την απομόνωση και την οστεοποίηση τους
  4. Συνδέει τη χρηματοδότηση με την αξιολόγηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας
  5. Εγκαθιδρύει τη διαρκή αξιολόγηση υπερβαίνοντας την ιδεοληψία και την καθήλωση της δικτατορίας των μετριοτήτων
  6. Υιοθετεί την κινητικότητα στην εκπαίδευση και στην έρευνα προκαλώντας σύγκρουση με τις δυνάμεις της αδράνειας
  7. Συνδέει την εκπαίδευση όλων των βαθμίδων με την αγορά, αναδεικνύοντας την Εθνική Αρχή σε όχημα όχι μόνο υφιστάμενων αλλά και μελλοντικών προγραμμάτων σπουδών που θα ανταποκρίνονται ‘’στα επαγγέλματα του μέλλοντος’’, στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών που φιλοξενούν πανεπιστήμια, στις προσδοκίες της Εθνικής οικονομίας
  8. Υλοποιεί το άρθρο 5Α του Σ για την ισότητα πρόσβασης στον  κυβερνοχώρο με το ΚΠΠληροφορικής.  Χτύπα τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και διευκολύνει την προετοιμασία στη νέα εποχή
  9. Εκπέμπει ισχυρό σήμα κοινωνικού κράτους δημιουργώντας συνθήκες προσβασιμότητας στα ΑΜΕΑ, ισότητας των φύλων, περιβαλλοντικού αποτυπώματος των ΑΕΙ και άλλα
  10. Απάντα στο κεφαλαιώδες ερώτημα ποιος κάνει την έρευνα στην Ελλάδα, ποιος την εποπτεύει και πώς την κινητροδοτεί; Η αγορά το κράτος, το πανεπιστήμιο ή όλοι μαζί;
  11. Θεσμοθετεί τη διαμόρφωση μιας Εθνικής Εκπαιδευτικής Στρατηγικής που συνδιαμορφώνεται  από την Πολιτεία, την Ακαδημαϊκή Κοινότητα, την Κοινωνία, την Αγορά, η οποία θα απαντά στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, θα θωρακίζει τον αξιακό κώδικα του πολιτισμού μας και θα ανταποκρίνεται στις εθνικές και διεθνείς προκλήσεις του μέλλοντος.

«Μία πρώτη απόπειρα να νικηθούν οι δυνάμεις της αδράνειας και της ιδεοληψίας»

Όπως επεσήμανε ο κ. Στυλιανίδης, «το Σ/Ν  ακολούθησε τη σύγχρονη διαδικασία της Καλής Νομοθέτησης» εξηγώντας πως «μπήκε σε δημόσια διαβούλευση 4-18  Δεκεμβρίου 2019 συγκεντρώνοντας 109 σχόλια που ελήφθησαν υπόψιν. Συμπληρώθηκε από αιτιολογική έκθεση, πίνακα τροποποιούμενων και καταργούμενων διατάξεων, έκθεση του Γ. Λογιστηρίου του Κράτους, Ειδική Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων και Έκθεση Διαβούλευσης. Συγκεκριμένα επί της ουσίας αποτελείται από 64 άρθρα δομημένα σε 5 κεφάλαια».

Αποτιμώντας τη νέα νομοθετική προσπάθεια στον τομέα της παιδείας, ο βουλευτής Ροδόπης έκρινε ότι «το  νομοσχέδιο αυτό αποτελεί μία πρώτη απόπειρα να νικηθούν οι δυνάμεις της αδράνειας και της ιδεοληψίας, που καθηλώνουν συχνά το πιο ευαίσθητο αλλά και δυναμικό κομμάτι της κοινωνίας και της πολιτείας μας, που δεν είναι άλλο από τη νεολαία μας και τον εκπαιδευτικό κόσμο».

«Η απελευθέρωση των υγιών Δυνάμεων, η ήττα της Δικτατορίας των Μετριοτήτων, η επιστροφή της αριστείας,  η ενίσχυση της ποιότητας και της εξωστρέφειας μπορούν να καταστήσουν την πατρίδα μας Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο,  τονώνοντας την πραγματική οικονομία,  στηρίζοντας τη δοκιμαζόμενη κοινωνία και αξιοποιώντας την Παιδεία ως το εθνικό συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Όποια  Εθνική Στρατηγική  και αν αποφασίσουμε, ένα είναι βέβαιο ότι ρίζα και θεμέλιο της δεν μπορεί να είναι άλλο από την Παιδεία. Γιατί Όλα είναι θέμα Παιδείας» τόνισε ο κ. Στυλιανίδης κλείνοντας.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine