Συνεχίζει να αναζητά νέες αγορές η Ποτοποιία Οινοποιία Θράκης

23.01.2020 20:57

Κώστας Μαρκενδούδης

Ξεπέρασαν τα 9 εκατ. ευρώ οι εξαγωγές της το 2019, σε Γερμανία, Ιράκ, Ρωσία, Ισραήλ και σχεδόν 30 άλλες χώρες

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Διερευνητικά ανοίγματα στις αγορές Ταϊλάνδης και Νιγηρίας από την εταιρεία

 
Σταθερά δυναμική, πριν, κατά τη διάρκεια της κρίσης, αλλά και σήμερα, παραμένει η «Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης ΑΒΕΕ», που κρατά σταθερά εξαγωγική την κατεύθυνσή της, διοχετεύοντας τόσο ούζο, όσο και τα άλλα προϊόντα της σε χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
 
Τα προϊόντα εξάγονται σε περισσότερες από 30 χώρες όπως κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μέση Ανατολή, ΗΠΑ, Ρωσία, Βαλκάνια, κ.τ.λ., ενώ παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τις μεγαλύτερες αλυσίδες της Γερμανίας και της Ελλάδας και τα επώνυμα προϊόντα της “ΟΥΖΟ 7” και “ΟΥΖΟ 7 GOLD” έχουν την πρώτη θέση στο Ιράκ, όπου κατέχει το 80% της αγοράς οινοπνευματωδών ποτών.
 
Αυτή η προοπτική, με τις εξαγωγές να ξεπερνούν τα 9 εκ. ευρώ το 2019, επέτρεψε στην εταιρεία να αντιμετωπίσει την κρίση πιο εύκολα, ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις της τόσο για την ίδια, όσο και για τους εργαζόμενους της.
 

Ναυαρχίδα για τις εξαγωγές το Ούζο 7

 
Μπορεί πολλές Ελληνικές επιχειρήσεις να απέκτησαν κυρίως εξαγωγικό προσανατολισμό τα χρόνια της κρίσης, λόγω ανάγκης, όμως η Ποτοποιία έκανε την πρώτη εξαγωγή το 1983 στην Γερμανική αγορά, και συνέχισαν να κρατούν το «βλέμμα» τους σταθερά στραμμένο κυρίως στο εξωτερικό, σημειώνει ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της εταιρείας κ. Βάιος Κουδουμάκης.
 
Οι εξαγωγές την τελευταία δεκαετία βαίνουν συνεχώς αυξανόμενες, με αποτέλεσμα να μην τους επηρεάσει τόσο πολύ η κρίση όσο ομοειδείς επιχειρήσεις, οι οποίες βασιζόταν κυρίως στην εσωτερική αγορά.
 
Έτσι οι εξαγωγές της εταιρείες έφτασαν το 2019 τα 9.300.000 ευρώ, με τον συνολικό τζίρο της εταιρείας να ανέρχεται στα 19.660.000.
 


Σχεδόν το 50% των συνολικών εξαγωγών της εταιρείας κατευθύνεται στη Γερμανία, όπου η αγορά παραμένει σταθερή, με το ούζο να έχει μπει και να έχει αποκτήσει πλέον μόνιμη θέση στα σπίτια των Γερμανών.
 
Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά είναι, για πάνω από μία δεκαετία, η αγορά του Ιράκ, όπου, μετά το δεύτερο πόλεμο του Κόλπου και την κατάρρευση του καθεστώτος του Σαντάμ Χουσεΐν, είχαν καταστραφεί οι εταιρείες που παρήγαγαν το δημοφιλές στους Ιρακινούς «αράκ», ποτό παρόμοιο με το ούζο.
 
Η Ποτοποιία Θράκης πήρε το ρίσκο και ξεκίνησε την αποστολή στην ιρακινή αγορά, και σήμερα κατέχει ένα πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς, που ξεπερνά το 80%.
 


Με αυτές τις αγορές να παραμένουν σταθερές, η αύξηση των εξαγωγών οφείλεται στην εύρεση καινούριων αγορών, με τα τελευταία χρόνια να έχουν στραφεί προς τη Ρωσία, ενώ έχει αυξηθεί η κατανάλωση σε Ισραήλ, Κύπρο και Βουλγαρία, με «ναυαρχίδα» το Ούζο 7.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως παρά το γεγονός ότι η εταιρεία παράγει το Τσίπουρο Εωθινόν, αυτό δεν έχει εξαγωγική δυναμική, κυρίως γιατί στις περισσότερες αγορές που θα μπορούσε να κινηθεί, είχε μπει η Γκράπα της Ιταλίας, που είχε ξεκινήσει να πωλείται πολύ πριν επιτραπεί η εμφιάλωση του Τσίπουρου στην χώρα μας, και έτσι είναι δύσκολη η πρόσβαση σε αυτές τις αγορές.
 

Άνοιγμα στις αγορές Ταϊλάνδης και Νιγηρίας

 
Οι προσπάθειες για την εξαγωγή δεν σταματούν βέβαια για την εταιρεία, η οποία προσπαθεί ή να ενισχύσει την παρουσία της σε υφιστάμενες αγορές ή να μπει σε καινούριες.
 
Έτσι έχουν κάνει ένα βήμα στην Ταϊλάνδη, όπου έστειλαν μια ποσότητα ούζου δοκιμαστικά, και περιμένουν να δουν τι εξέλιξη θα έχει, ενώ έστειλαν και ποσότητες του αλκοολούχου ποτού Ορφέας (τύπου μπράντι) στην Νιγηρία.
 
Γενικότερα η εταιρεία διατηρεί τον εξαγωγικό προσανατολισμό, παρά τις δυσκολίες, αλλά και τις ελλείψεις που υπάρχουν στην προώθηση των προϊόντων της χώρας από πλευράς πολιτείας.
 
Ο κ. Κουδουμάκης θεωρεί πως όταν γίνονται κινήσεις από εμπορικούς ακολούθους, σε όλο τον κόσμο, θα πρέπει να δίνεται αρχικά έμφαση στα brand name, τα οποία έχει κατοχυρώσει ήδη η χώρα μας, όπως το ούζο ή η φέτα, που έχουν πολλές δυνατότητες, και από εκεί και πέρα η ιδιωτική πρωτοβουλία, θα βρει το δρόμο της.
 

Περιορίζει τις δυνατότητες στο εσωτερικό ο υψηλός ειδικός φόρος

 
Ουσιαστικά, σημείωσε ο κ. Κουδουμάκης, το 85% της παραγωγής της εταιρείας, καταλήγει στο εξωτερικό, μιας και στην εσωτερική αγορά, ειδικά με την κρίση και τους ψηλούς ειδικούς φόρους που έχουν επιβληθεί στα ποτά, η κατανάλωση έχει μειωθεί πάρα πολύ, με πτώση 40-45% την τελευταία δεκαετία.
 
Αυτό βέβαια δεν επηρέασε τόσο πολύ την Ποτοποιία, μιας και η δική τους παραγωγή στο εσωτερικό απορροφάται κυρίως από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τις οποίες συνεργάζονται τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
 


Το ύψος των φόρων που επιβάλλονται, φαίνεται και από τα νούμερα, μιας και ενώ οι πωλήσεις στο εσωτερικό είναι πολύ λιγότερες από ό,τι στο εξωτερικό, στον συνολικό τζίρο της εταιρείας καταλαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό, μιας και σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται και οι ειδικοί φόροι που αποδίδονται στο ελληνικό κράτος (ο ειδικός φόρος αποδίδεται στη χώρο όπου καταναλώνεται το προϊόν).
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι συνολικοί φόροι που έχει πληρώσει η επιχείρηση στο Ελληνικό Δημόσιο, ανέρχονται στα 8 εκ. ευρώ.
 
Η επιχείρηση σήμερα απασχολεί 75 άτομα και παρά την κρίση δεν έχει προβεί σε μειώσεις μισθών ή απολύσεις, συμβάλλοντας παράλληλα σημαντικά στην οικονομία της Μακεδονίας και της Θράκης, λόγω της προμήθειας από τις περιοχές αυτές πρώτων υλών και υλικών.
 


Αυτή η σταθερότητα, σύμφωνα με τον κ. Κουδουμάκη, οφείλεται στο γεγονός ότι ακόμα πριν την κρίση, είχαν αυτόν τον εξαγωγικό προσανατολισμό, και έτσι την περίοδο της κρίσης, όταν στέρεψε απότομα η χρηματοδότηση από τις τράπεζες, η εταιρεία είχε την ταμειακή ρευστότητα για να επιβιώσει, ώστε να έχουν ελάχιστα προβλήματα.
 
Οι κυριότερες πρώτες ύλες της εταιρείας είναι τα σταφύλια, για τα στέμφυλα από τα οποίο παράγεται το τσίπουρο, και η αιθυλική αλκοόλη, από την οποία, μαζί με επιλεγμένα βότανα και σπόρους, παράγονται τα άλλα προϊόντα της.
 
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2019, για την παραγωγή τσίπουρου, η Ποτοποιία προμηθεύτηκε 500.000 κιλά σταφύλια.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine