Αδικιες σε βαρος δυο εκπαιδευτικων ειδικοτητων στη διαδικασια διορισμων

Άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας ζητά η ΕΛΜΕ Ροδόπης

Κριτική στους χειρισμούς του υπουργείου Παιδείας που αφορούν στους πίνακες κατάταξης δύο εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ασκεί η ΕΛΜΕ Ροδόπης.
 
Η πρώτη ειδικότητα στην οποία επικεντρώνει την κριτική της η ΕΛΜΕ Ροδόπης είναι αυτή των Κοινωνιολόγων. Όπως εξηγεί, μείζον πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με την ένταξη των αποφοίτων του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής (Ε.Κ.Π.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑ.ΜΑΚ.) στον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ10 Κοινωνιολόγων). Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Ροδόπης, «με την παράγραφο 2γ, αρ. 39 του ν. 3794/2009 οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου τμήματος με ένα παράδοξο τρόπο χωρίς καμία λογική, χωρίς καμία επιστημονική συνάφεια του Προγράμματος Σπουδών τους με τις Κοινωνικές Επιστήμες, χωρίς καμία αιτιολογική έκθεση που να ακολουθεί το νόμο και χωρίς καμία γνωμοδότηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (αρμόδιος φορέας για τη γνωμοδότηση ένταξης ενός τμήματος σε έναν κλάδο) εντάχθηκαν στον κλάδο ΠΕ10 Κοινωνιολόγων, νυν ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών».
 
Η κορύφωση του προβλήματος, συμπληρώνει η τοπική ΕΛΜΕ, ήρθε με το Ν.4589/2019 που προέβλεπε τη μεταφορά προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο και από βαθμίδα σε βαθμίδα. Κατόπιν τούτου, οι απόφοιτοι του τμήματος Ε.Κ.Π. με κατεύθυνση Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΠΕ71) μετέφεραν πολυετείς προϋπηρεσίες, που απέκτησαν ως εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή στον κλάδο ΠΕ78, εξοστρακίζοντας τους πραγματικούς Κοινωνικούς Επιστήμονες δεκάδες έως και εκατοντάδες θέσεις κάτω στους αξιολογικούς πίνακες.
 
Η ΕΛΜΕ Ροδόπης τονίζει ότι «οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου τμήματος και της συγκεκριμένης κατεύθυνσης δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΒΑΣΕΙ ΝΟΜΟΥ να εργαστούν στην Πρωτοβάθμια γενική εκπαίδευση. Με τη μεταφορά προϋπηρεσίας και με την ένταξη στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) τους δίδεται η δυνατότητα να εργαστούν στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση και να διδάξουν εκτός των άλλων μαθημάτων και Κοινωνιολογία Γ Λυκείου, ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα!». «Με ποια ακαδημαϊκά εφόδια;» διερωτάται η ΕΛΜΕ για να καλέσει το υπουργείο Παιδείας:
 
-Να καταθέσει άμεσα νομοθετική ρύθμιση (τροπολογία), που να αποκλείει τους αποφοίτους Ε.Κ.Π του ΠΑ.ΜΑΚ. από τον κλάδο ΠΕ78. Κατόπιν, άμεση ανακοινοποίηση του ΦΕΚ της Προκήρυξης με την αφαίρεση του συγκεκριμένου τμήματος από τον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών).
 
-Να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε στη διαδικασία διορισμών στην Ειδική Αγωγή της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 να ελαχιστοποιηθούν οι δυνατότητες διορισμού ή και πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών των αποφοίτων του τμήματος Ε.Κ.Π. του ΠΑ.ΜΑΚ. στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), εφόσον ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι οριστικοί πίνακες κατάταξης των υποψηφίων εκπαιδευτικών.

Ζήτημα και με τους εκπαιδευτικούς μουσικής με πτυχίο από μη ανώτατο ίδρυμα

Η κριτική της ΕΛΜΕ Ροδόπης δεν σταματά όμως στο συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά επεκτείνεται και στην εκπαιδευτική ειδικότητα ΤΕ16 Μουσικής.  Όπως εξηγεί η ΕΛΜΕ, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ16 Μουσικής υπηρετούν εδώ και δεκαετίες τη δημόσια εκπαίδευση μέσα από το θεσμό του ωρομισθίου-αναπληρωτή, καλύπτοντας οργανικά κενά στα σχολεία όλης της χώρας (Μουσικά, Γενικά, Ειδικά). Στο νομοσχέδιο όμως του Υπουργείου Παιδείας, στο Άρθρο 4, παράγραφος 2 αναφέρεται το εξής: “Στους Πίνακες Γ΄ και Δ3΄ κατατάσσονται οι υποψήφιοι για διορισμό ή πρόσληψη των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86 και ΠΕ91”. Αναφέρεται δηλαδή ο κλάδος ΠΕ79.01 (Μουσικής επιστήμης), χωρίς καμία αναφορά στον κλάδο ΤΕ16 (Μουσικής – Μη Ανωτάτων Ιδρυμάτων).
 
«Για όσους δεν το γνωρίζουν», διευκρινίζει η ΕΛΜΕ «να αναφέρουμε ότι για την απόκτηση των τίτλων αυτών από τα Ωδεία, χρειάστηκαν τουλάχιστον 8-10 έτη σπουδών και εξετάσεις σε επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού». Εξ και θέτει το ερώτημα «πώς λοιπόν τόσα χρόνια οι ΤΕ16 ήταν κατάλληλοι να υπηρετούν την εκπαίδευση, και τώρα ξαφνικά βλέπουν την πόρτα της ανεργίας;»  «Και για αποφυγή οποιασδήποτε παρεξήγησης» συμπληρώνει, «δε ζητούν να πάρουν τη θέση κανενός ΠΕ μουσικού, αλλά αντιθέτως, αφού συμπεριληφθούν ως κλάδος, να γίνει μια δίκαιη ποσόστωση. Πολλοί από αυτούς άλλωστε δεν έχουν μείνει μόνο στις ωδειακές σπουδές, αλλά είναι κάτοχοι (ή φοιτούν για την απόκτηση) προπτυχιακών και μεταπτυχιακών τίτλων άλλων σχολών, συναφών με το αντικείμενο της εκπαίδευσης, τίτλων ξένων γλωσσών κλπ. με πολύχρονη προϋπηρεσία (πολλές φορές και με διασπορά αυτής σε δύο κλάδους λόγω διπλής εκπαιδευτικής ειδικότητας) και αγάπη για τη δουλειά τους».
 
Η ΕΛΜΕ Ροδόπης ζητά για το συγκεκριμένο θέμα, αφενός να συμπεριληφθεί ο κλάδος ΤΕ16 στο ως άνω νομοσχέδιο καθώς, «είναι άδικο οι κόποι μιας ολόκληρης ζωής για όλους αυτούς να καταλήξουν στον κάλαθο των αχρήστων» αφετέρου «και οι ΤΕ16 να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους στον ΟΠΣΥΔ για να ενημερωθεί ο φάκελός τους, δεδομένο ότι αν εξαντληθεί ο πίνακας των ΠΕ79.01 δύναται να προσληφθούν σαν αναπληρωτές (Επικουρικός Πίνακας). Αν δεν καταθέσουν χαρτιά στον ΟΠΣΥΔ δεν θα ανήκουν στον νέο πίνακα αναπληρωτών που θα δημιουργηθεί».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.